Announcement

Collapse
No announcement yet.

Billigmerker... (forsterkere)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Billigmerker... (forsterkere)

Litt newbie-spørsmål her... Har syslet ørlite grann med bilstereo, men det har aldri blitt noe særlig mer enn snoking på fora som dette, og litt mekking i min gamle bmw 316 som nå er solgt. Madammen har imidlertid lyst på litt mer trøkk i bilen sin, og jeg har bestilt to sett (et 5,25" og et 6,5") av disse Boxter-høyttalerne som autod selger. Regner med at de tåler litt mer enn de som sitter originalt i Corsaen.

Så... forsterker... Jeg har ingen planer om å legge i mye penger i dette, det er det ikke noe vits i i det hele tatt. Etter en liten tur på finn så ser jeg at det er en god del greier der ute til salgs, men mye av det er vel "billigmerker". Har sett en del jeg aldri har hørt noe som helst slags omtale om, og lurer på om det er noen som kjenner til Tinly, Boss og GAS. Har også sett noen billige Rockford, JBL og Alpine, men de ligger gjerne litt over de tre første i pris også. Hvor stor er egentlig forskjellen når jeg bare vil litt over det som er standard i bilen fra før? Og hvor mye er det vits i å legge i for å drive ovennevnte høyttalere?

De Boxter høyttalerne er også hva du kan kalle et billig merke, men i motsettning til veldig mye annet i den prisklassen, så spiller de veldig bra. Kan selvfølgelig ikke sammenlignes med langt dyrere produkter, men i forhold til pris er de overraskende bra.

Når det gjelder forsterker ville jeg styrt langt unna uscarvor, tinly og andre billigmerker. Det finnes så mye bra kjente merker som har billige modeller og det finnes masse brukt å få kjøpt. Vi har nå tilbud på Audison SRx2, som er en veldig god forsterker til prisen. Tilbud nå 1499,-
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Og da er jo spørsmålet mitt hvorfor? Hvorfor skal jeg styre unna disse merkene? Er det ingen av de jeg nevnte over som vil gi meg noe som helst? Jeg skjønner jo at det er lett å la seg rive med (min hovedinteresse er hjemmekino, så jeg kjenner "problemet" ), men hvor stor er egentlig forskjellen, og hvor dårlige er disse billigforsterkerne?

Comment

Har et lite eksempel på en USCarvor forsterker som kødda det til i et anlegg jeg skulle montere for en kunde.
        Den ene høyttaleren begynte rett og slett å brenne. I alle fall masse røyk og spolen smelta fast. Dette var en helt ny JBL Power 6x9". Målte utgangen på forsterkeren og den sa 24VOLT!!!!!
        Funka fint tidligere i uka sa kunden bare og kjøpte seg en ny forsterker hos oss
        Mvh
        Stig Johansson

Comment

Du kan søke litt rundt på nett å finne bilder av innmaten i diverse billige forsterkere, så ser du hva jeg mener Det har mye med strømforsyning og materialkvalitet å gjøre.

Du ville vel aldri kjøpt en cingcjong hjemmekinoforsterker du aldri har hørt om og som både ser og kjennes billig ut?

Skal du ha noe veldig billig så ville jeg heller da kjøpt boss, planet audio el.l.
          Mvh
          Pål Andréas Bryng
          Bilstereosenteret.no
          Vi forhandler bl.a.:

Følg oss på Facebook

Comment

Originally posted by InstallBay View Post
            Du ville vel aldri kjøpt en cingcjong hjemmekinoforsterker du aldri har hørt om og som både ser og kjennes billig ut?
            Hehe, nope, men hvis guttungen skulle hatt seg litt musikk på gutterommet så hadde det ikke spilt så stor rolle liksom... Jeg skjønner jo hva dere mener, man er da opptatt av lyd, men det er ikke de daglige brukerne av bilen det er snakk om... Det skal bare spille høyere enn det gjør nå...

Comment

Men tar du risken at det vil medføre støy og at du egentlig ikke får noe mer ut av det ved å velge SÅ billige merker så... hadde heller gått til de litt mer kjente merkene.
              Mvh Tony
              - The only road to take is perfection itself

Comment

Originally posted by Mr.Stream View Post
                Målte utgangen på forsterkeren og den sa 24VOLT!!!!!
                Hvorfor er det et problem?
                Mvh Tony
                - The only road to take is perfection itself

Comment

Hehe, jeg la ut et bilde av en Uscarvor forsterker istad på bilfoumet, kanskje du og vil se det:
                  sigpic

Comment

Det er jo en jungel av merker å forholde seg til for en stakkars nybegynner... Kanskje dere kan hjelpe meg med å sette inn merkenavn i denne listen:

- Styr unna!! Danger, Will Robinson, Danger!!

- Nåja, den ødelegger ikke høyttalerne dine i hvert fall

- Det nærmer seg...

- Sånn ja, nå behøver du i hvert fall ikke være flau

- Ojsann, en sånn en skulle jeg gjerne hatt og!

- Huffameg, det der kommer jeg dessverre aldri til å få råd til...

(kanskje det trengs flere alternativer? I don't know... )

Comment

ville holdt meg unna us carvor, tinly og annen netthandelen type merker.

gas har jeg hatt en gang i tiden og det funka ganske greit.
                      biltema er jo ett alternativ,

seas forsterkerene til eltek kan jo kanskje funke. litt dyrere men igjen noen hakk bedre enn de andre jeg har nevnt
                      96mod 306Style All Show - No Go prosjekt
                      Focal-DynaBel-Installbay-Pioneer
                      tusen takk til kompiser for all hjelp. og forum mennesker som er hyggelige å hjelper meg!

Comment

Originally posted by MariusFa View Post
                        seas forsterkerene til eltek
                        This is news to me
                        Mvh
                        Pål Andréas Bryng
                        Bilstereosenteret.no
                        Vi forhandler bl.a.:

Følg oss på Facebook

Comment

etter det jeg har hørt av seas (4kanaleren) så funker dette. ikke audison kvalitet, men det var heller ikke det trådstarter var ute etter..
                          tusen takk til kompiser for all hjelp. og forum mennesker som er hyggelige å hjelper meg!

Comment

uff.. sorry.. saga hehe

Comment

Ingen som våger seg på en rangering av de jeg nevnte i første post? Tinly, Boss, GAS, Rockford, JBL og Alpine. Alle 4-kanalers, alle til rett over tusenlappen.

Comment

Working...
                              X