Hehe ja. Deler du sub ved f.eks. 40 eller 50hz og med bratt flankesteilhet så blir den vanskeligere å lokalisere - kan hjelpe for å få bassen "frem".
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Litt spørsmål om Kicker
Collapse
X
-
Originally posted by TakeTheTime View PostHehe ja. Deler du sub ved f.eks. 40 eller 50hz og med bratt flankesteilhet så blir den vanskeligere å lokalisere - kan hjelpe for å få bassen "frem".
Comment
-
Mange sier man kan ikke får en Stroker 18 til og låte pent.
Jeg har tilbudt Joakim og låne mitt når det blir reconet. Og han sier det er null problem og få det til og låte pent. Kanskje ikke de ordene han brukte, men var det jeg tenkte.
Men som det stadig sies rundtom på forumet, "its all about the box!"Runar E. Olsen ~ Moderator
Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif
Comment
-
Originally posted by Stianuno View PostTTT. Hva er det som har størst innvirkning på om bassen låter bra eller ikke, kassa, justeringsmulighetene, eller valg av element?
Er ingen fan av kicker, tvert om! men du kan nokk få de til å låte greit nokk
Jeg hadde en 12" Pioneer Champion Series i en lukka kasse på 35l før, merka stor forskjell da jeg bytta til JL w6" i samme kasse...¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III
Comment
-
Originally posted by TakeTheTime View PostJoda, er klart det har mye og si med kasse, justeringer, osv. men jeg mener det er en ganske stor forskjell på elementene også.
Jeg hadde en 12" Pioneer Champion Series i en lukka kasse på 35l før, merka stor forskjell da jeg bytta til JL w6" i samme kasse...
Comment
-
Man kan få det meste til og låte rimelig fint.Runar E. Olsen ~ Moderator
Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif
Comment
-
Originally posted by dBcompaniet View Postbygger du riktig kasse så får du nok de L5 subbene til å spille riktig så pent
Bra noen oppsummerer diskusjonen for topic starter
Når det gjelder å kun holde seg til kicker så har det vel blitt sagt tidligere her på forumet at det i utgangspunktet er en dårlig idee da det begrenser veldig hvilke komponenter du kan benytte deg av. Det blir mer en slags "image"-ting enn praktisk. Velg de komponentene du trenger ut fra kvalitet/pris ikke merke
Comment
-
Originally posted by trustno1 View PostVelg de komponentene du trenger ut fra kvalitet/pris ikke merke¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III
Comment
Comment