Offtopic men hvis jeg skulle dempa noe så ville jeg først dempa bagasjerom -> dører -> torpedovegg. Du aner ikke hvor mye motorstøy som faktisk kommer gjennom torpedoveggen. Det kommer selvsagt ann på bilen og hvor voldtatt motoren er, men i golfen jeg kjører så er torpedovegg et must (eller høyt volum )
Når det gjelder brokobling så pleier det stort sett og være fra + på den ene kanalen og - på den andre. hvis det er 4 kanaler så er det kanal 1 og 2 + - som gjelder og 3 og 4 + -. Kommer helt an på hva forsterkeren er laget for selvsagt så sjekk i manualen før du begynner rote med det. Når det gjelder for mye og for lite effekt stemmer jeg alltid for mest effekt for å kunne ha litt og gå samt sleppe å ende opp med å klippe signalet?
Eneste som gjelder mtp mye effekt er å stille inn gainen i forhold til hva høytalerene dine tåler.
Når det kommer til RMS, jeg stemmer for at det ikke er noe som faktisk heter RMS, isåfall så er du en jævel på å regne ut gjennomsnitseffekt ut fra en forsterker. Men "RMS" ut fra forsterker sier vanligvis litt om hvor mye effekt en amp kan levere konstant over lengre tid uten og bli for varm eller klippe signalet.
nb: Det som er skrevet er bassert på egne erfaringer og meninger.
Tor Martin Ølberg
- Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!
Det er veldig vanskelig men alikevel så ville jeg ha prioritert det for å minimalisere bakgrunnsstøy. Det er en grunn til at jeg ikke har gjort dette i golfen enda... Men skulle ønske jeg hadde det til tider.
Tor Martin Ølberg
- Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!
jeg hadde ikke gjort i mange tilfeller. Jeg liker støyen jeg får fra motorommet. ^^ Så lenge du ikke bygger DB bil så hadde jeg ikke gjort det siden det er så mye jobb å fjerne dashbordet. Hvis det er ikke en gammel amerikaner, da er det enklere å ta ut dashen enn å skru av den ene felgen...
Haha Dammed, nå kjører du sportsbil og da... Stor forskjell. Men du sier noe med at det er mye jobb. Men jeg tror det vil betale seg tilbake når det er gjort. Men er egentlig opp til hva enn en gidder.
Tor Martin Ølberg
- Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!
Haha Dammed, nå kjører du sportsbil og da... Stor forskjell. Men du sier noe med at det er mye jobb. Men jeg tror det vil betale seg tilbake når det er gjort. Men er egentlig opp til hva enn en gidder.
Pft, ekte sportsbiler har motoren bak. Og da er det mye enklere å isolere torpedoveggen.
Lyden hører man når man drar av taket
-skru gain skruen på forsterkeren helt ned
-skru volumet på spilleren helt opp
-skru gain opp til det vrenges og så tilbake til lyden er "ren"
slik har eg alltid gjort det vertfal, og utstyret lever bra enda
Ekje noke vits med bass hviss resten av lyden er dass!
Comment