Announcement

Collapse
No announcement yet.

TangBand hos dynaBel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by GENEXXA View Post
    Ok. Da så.
    Men er balltreet, alu, eller tre? :P Du slår hardere med Alu

Men hvordan er førsteintrykket på lyden?
    Jeg slår hardt uansett! Har demontert litt interiør i odr-bmw'en i dag og kjenner jeg fikk mere enn en smule aggresjon i meg etter det. Har igrunn vært ganske så dårlig humør i dag. Håper virkelig kke jeg får vite hvem som har ødelagt den bilen! Da står jeg i fare for å bli noe utilregnelig..

For å komme litt on topic igjen:
    Må sette opp prosessoren før jeg får lyd i alle kanalene, så nå er det kun 3" som spiller. Seff. så må programvaren ligge på cd og jeg har lappis uten cd-drev, så da bliire litt sommel. Førsteinntrykket er bra det! Vanskelig å si noe før alt er på plass og justert.
    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Originally posted by Oekern View Post
      Hvordan er det mulig?
      Slaget i seg selv har lik kraft det..
      Alu er lettere, og du vil få svingt det raskere, altså mer kraft i slaget.

Men Joakim, vi vil jo ikke at du skal havne på Ila. Tror noen må komme og hente balltreet ditt om du finner ut hvem som står bak :P
      Runar E. Olsen ~ Moderator
      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

btw stungun er billig og har hørt at det ikke er noe godt i ballene <- HINT-HINT sorry for OT

farten i slaget blir høyere med et i tre pga tyngdepunktet(moment) i svingen blir lengre ut fra kroppen, hvilket betyr lettere akselerasjon uten økning i krefter. dessuten vil høyere masse satt i bevegelse stoppe senere som igjen utgjør et hardere slag/mer skade.
        Last edited by omegadti; 21-06-2010, 11:58. Reason: plages med at det henger seg ved posting/redigering
        Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

Comment

Men Joakim, vi vil jo ikke at du skal havne på Ila. Tror noen må komme og hente balltreet ditt om du finner ut hvem som står bak :P
          Du sykler fortere med en sykkel med smalere hjul og, i forhold til breie!

Hvilke komponenter annet enn de 3'' fulltonene er det du har montert, @Joakim?
          Last edited by Arvid André; 21-06-2010, 08:21.
          Mitt gamle førstebil prosjekt - http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=10520

Comment

[QUOTE=GENEXXA;134943]Alu er lettere, og du vil få svingt det raskere, altså mer kraft i slaget.

Sorry ot, men jeg må bare!

Alu er lettere, men kan svinges raskere, tre er tyngre, men svinges saktere. Hmmm. skal vi se... liten masse i rask bevegelse kontra stor masse i sakte bevegelse. hvem har mest energi?

Comment

Tror du må bruke enklere ord Nils.. Så vi sier det slik: Hva slår hardest av en plasthammer, vanlig snekkerhammer eller slegge?
              [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Driver Tang Band med balltrær nå a plutselig

Har selv fått noen TB-elementer (passer meg jaggu fint, siden det er initialene mine )

Gleder meg til å teste. Bilen blir å finne på et par-tre EMMA-konker i år for de som vil lytte evt.
                Mvh Tony
                - The only road to take is perfection itself

Comment

TB ja haha. Gleder meg til å høre det Tony. Regner med at vi ses på Rudskogen i starten av juli?
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                  Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

[QUOTE=Nils;134982]

Sorry ot, men jeg må bare!

Alu er lettere, men kan svinges raskere, tre er tyngre, men svinges saktere. Hmmm. skal vi se... liten masse i rask bevegelse kontra stor masse i sakte bevegelse. hvem har mest energi?
                    E=mc^2 der E er energi, m masse og c fart. Av formelen ser man at dobling av fart firedobler energien
                    Jonas Tautra
                    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Originally posted by Hifonic View Post

E=mc^2 der E er energi, m masse og c fart. Av formelen ser man at dobling av fart firedobler energien
                      C er jo lysfarten og attpåtil opphøyd i andre så da skal han jammen slå fort

Men joda, det stemmer det du sier.
                      Alpine
                      Audison
                      Hertz
                      Soundstream

Comment

Er mye snakk om "OT" om dagen, hold dere til tema (Tang Band) nå folkens.
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Originally posted by Tony View Post
                          Driver Tang Band med balltrær nå a plutselig

Har selv fått noen TB-elementer (passer meg jaggu fint, siden det er initialene mine )

Gleder meg til å teste. Bilen blir å finne på et par-tre EMMA-konker i år for de som vil lytte evt.
                          Jeg døper deg herved Tangy Bangdalen....!

For øvrig har jeg som trådstarter ingen problemer med at innleggenes topic "sklir ut". Ikke i denne tråden i alle fall. Kan diskutere saklig TangBand et annet sted.

Comment

bra navn gleder meg til å se hva joakim har å si om disse da det ser ut som han kjører samme oppsett foran som jeg har bestilt.
                            har vært en del på amerikanske forum å leita etter retningslinjer når det kommer til volum i lukket, og det ser ut som om w6-1139s funker fjell i ca. 7 liter lukket hvis noen andre enn meg trenger den infoen uten å lete seg i hjel
                            vil ikke ha en diger diskusjon om kasser o.l, bare tipsa hvis noen andre har lyst å prøve noe annet enn 10-15l portet som de tipser om på dynabel sine sider.
                            Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

Comment

Har nå fått sveivet igang prosessoren og jammen må jeg si dette låter overbevisende! Utrolig bra mellomtone og bassen er helt sjef til å være en 6,5"! Diskanten er også veldig bra, har hørt bedre, MEN da på langt dyrere utstyr enn dette! Til prisen så er dette helt latterlig bra!

Det er såpass bra at denne bilen bare må tas med på konkurranse i sommer, så da er det nok noen og enhver med langt mere avanserte anlegg, som får en skikkelig utfordring med slå den lydmessig. Full score på installasjon blir det ikke, men helt ok allikevel.

Utstyret som er brukt er:
                              2stk. Tang Band W6-1139SI 6" Bass/midbass i kickpanelmontering - (18liter lukket kasse)
                              2stk. Tang Band W3-871 3" Fulltone - ("slengt" i orginalplassering i dashbordet)
                              1stk. "Helt grei" 4-kanals forsterker
                              1stk. "helt grei" prosessor
                              1stk. "helt elendig" cd-spiller med linjeutgang, som stod i bilen fra før...
                              Diverse dynaBel kabler/sikringer/koblingsmateriell

Bassene kjøres fra 20-100hz og fulltonene fra 110-20000hz

Skikkelig morohøyttalere for "ingen" penger... Løp og kjøp..
                              Last edited by Joakim; 22-06-2010, 01:17.
                              [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                              [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                              [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

@Joakim, er det odr bmwen dette er satt inn i ?
                                Tor Martin Ølberg
                                - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                                Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Working...
                                X