Nope. Den står hjemme i verkstedet - ribbet for interiør og ser ut som et vrak.. Har lånt fars E34 touring "arbeidsbil" og måtte jo ha litt lyd! Passet veldig bra at vi har fått inn TB på jobben og trengte litt testpilot...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
TangBand hos dynaBel
Collapse
X
-
[SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
[SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
[SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]
-
hm dette vart veldig interessant litt over 800kr for et komplettt frontsett til aktiv deling.
Joakim har du noe å anbefale meg som klarer å holde følge med opsettet mitt? fra TangbandLast edited by Toby91; 22-06-2010, 01:12.
Comment
-
Originally posted by Miniboom View PostJeg døper deg herved Tangy Bangdalen....!
For øvrig har jeg som trådstarter ingen problemer med at innleggenes topic "sklir ut". Ikke i denne tråden i alle fall. Kan diskutere saklig TangBand et annet sted.
Comment
-
Originally posted by Joakim View PostHar nå fått sveivet igang prosessoren og jammen må jeg si dette låter overbevisende! Utrolig bra mellomtone og bassen er helt sjef til å være en 6,5"! Diskanten er også veldig bra, har hørt bedre, MEN da på langt dyrere utstyr enn dette! Til prisen så er dette helt latterlig bra!
Det er såpass bra at denne bilen bare må tas med på konkurranse i sommer, så da er det nok noen og enhver med langt mere avanserte anlegg, som får en skikkelig utfordring med slå den lydmessig. Full score på installasjon blir det ikke, men helt ok allikevel.
Utstyret som er brukt er:
2stk. Tang Band W6-1139SI 6" Bass/midbass i kickpanelmontering - (18liter lukket kasse)
2stk. Tang Band W3-871 3" Fulltone - ("slengt" i orginalplassering i dashbordet)
1stk. "Helt grei" 4-kanals forsterker
1stk. "helt grei" prosessor
1stk. "helt elendig" cd-spiller med linjeutgang, som stod i bilen fra før...
Diverse dynaBel kabler/sikringer/koblingsmateriell
Bassene kjøres fra 20-100hz og fulltonene fra 110-20000hz
Skikkelig morohøyttalere for "ingen" penger... Løp og kjøp..Bmw e34 520:
Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison
Comment
-
Originally posted by tofter View PostSpennende! Står 3" fulltonen i kasse? Og er den kresen mtp vinkling i forhold til frontruta?
Den hadde sikkert ikke hatt vondt av en liten kasse, men den tåler da litt alikevel. Er selvfølgelig begrenset hvor mye den tåler siden jeg har delt den på 100hz, men tross alt så låter den helt ok.
Det som er mest imponerende er basselementet! Spiller som om det var sub. Har gitt den ganske så aggressiv eq ved 20, 25 og 31,5hz og den tåler det lett.[SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
[SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
[SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]
Comment
-
Den spiller opp til ca. 800hz, så alt fra 0-800 er greit. Kommer an på oppsettet ditt og hva du skal ha som mellomtone. Jeg har delt den på 100hz i toppen, men da tåler ikke mellomtonen allverden over normalt lyttenivå. 150hz kan være et godt kompromiss.Joakim Skovlund
dynaBel Tønsberg
Mobil: 943 55 200 - Epost:joakim@skovlund.no
www.dynabel.no - dynaBel Tønsberg på Facebook
Comment
Comment