Announcement

Collapse
No announcement yet.

Enorm forsterker til en utrolig lav pris!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Typhon View Post
    Nei økt impedanse grunnet box rise vil ikke gi utslag på en DD-forsterker? Det du mener? Og er det det du mener - please explain.
    Jeg tror han mener at forsterkerne blir målt med en variabel last (høyttaler), og blir rms rated etter det, kontra en fast last.
    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

Comment

Originally posted by Legatia View Post
      Jeg tror han mener at forsterkerne blir målt med en variabel last (høyttaler), og blir rms rated etter det, kontra en fast last.
      Exactly
      Tidligere importør for Digital Designs,
      overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Hvor forsterkeren kommer fra skal jeg ikke røpe, men jeg har sett printet og det er et ganske ordinært 2000 watt pcb.
        Eneste greia med 3500 wattene er at du må laste den ned i impedanser som ikke viser at hodet sitter på rett plass.

Så ifølge CEA standard så er det en 2 kw, men som da er stabil i 0.5 ohm.

Og jeg tror også at det er her at de har tatt høyde for box rise slik at forsterkeren ikke "ser" 0.5 ohm.

et lite tips, ha et bra batterisystem.
        Mvh
        J. Holm
        www.b2audio.com
        http://facebook.com/b2audio

Comment

Originally posted by DD-Henrik View Post
          Hehe gjør nok ikke det. Hadde f.eks. DD målt med denne metoden hadde nok mange måttet skifte klasse med det utstyret dem har i bilene sine ang. dbdrag
          Ehh, jo Alle forsterkere er nødt til å følge impedansen til elementet. Om forsterkeren er oppgitt til 3kw i 1ohm så vil den "aldri" få 3kw på 1 ohms nominell last, uansett merke!
          Jonas Tautra
          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Kan godt hende dem er nødt til det, men er nok ikke alle som gjør det. Bare for å ta et dumt, men konkret eksempel så kan man jo undres over hvordan en kinaforsterker kan bli ratet til 1000W RMS @ 2 ohm med 30 amper sikring

Hvis du ser på DD sine tall her så skjønner du nok at få forsterkere rates så lavt som DD forsterkere, fordi DD ønsker at forsterkerne skal yte i praksis det dem oppgis til. Slik at hvis en DD forsterker da oppgis til å yte 1000 W RMS så gjør den det i en vanlig bil med ikke fullt så god kabling, og noen billige pioneer elementer fra BRS i en ferdigkasse.

Forsterker: DDM3
            Oppgitt til
            - 1x2400W RMS @ 1 Ohm @ 14.4v

Målt til
            - 2300W RMS @ 1.9 Ohm @ 12.7v
            - 3400W RMS @ 0.82 Ohm @ 10.4v
            - 4300W RMS @ 0.82 Ohm @ 12.0v

Sikkert andre merker som også gjør det samme med sine, men så har du vanlige merker for mannen i gaten hvor det som er oppgitt på papiret er det forsterkeren klarer å yte ved en konstant last på 14.4v, noe som er helt ureelt for et vanlig oppsett i en bil, og at forsterkern da selvsagt, i praksis yter mindre enn det som er oppgitt
            Last edited by DD-Henrik; 18-06-2010, 16:24.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

oki, den forklaringa var heldigvis mindre drøy enn hva gutta her venta seg
              Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

Comment

Blir fortsatt rart å si at DD forsterkere ikke blir påvirket av impedansekurven til en sub For det blir de!
                Jonas Tautra
                - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Jeg har vel ALDRI påstått at dem ikke blir påvirket av impedansekurven til subber. Hvor har du det i fra?

Det jeg sier er:

Mange produsenter måler hvor mye en forsterker yter ved konstant last på konstant spenning a.k.a. f.eks. 1 ohm og 14.4v konstant og oppgir dette på papiret.

Mens DD måler gjerne ofte på 10-11 volt i f.eks. 1.5-2 ohm og runder av til et tall som ser "fint" ut, altså 2000W fremfor f.eks. 2050 og rater den til dette, selv om den vil yte forferdelig mye mer på 14.4v @ 1 ohm. DD ønsker å rate forsterkerne sine til noe som dem hadde ytt i en vanlig bil med vanlig oppsett.... bahhh. Vet ikke helt hvordan jeg skal ta dette i teskje modus men here goes:

1stk vanlig forsterker, oppgitt til å yte 1000W @ 1 Ohm på 14.4v. I virkeligheten yter den 747W pga voltdrop og impedanseøkning. MEN ved konstant 14.4v og ingen impedanseøkning stemmer fortsatt tallene oppgitt.

1stk DD forsterker, oppgitt til å yte 1000W @ 1 Ohm på 14.4v. I virkeligheten yter den 1021W @ 1.4 Ohm på 11.3v. Hvordan kan det ha seg? Jo, DD måler forsterkerne sine på lav volt og høyere impedanse enn dem oppgir slik at tallene som står på nettsiden mer eller mindre er reelle i forhold til hva den faktisk kommer til å yte i praksis, istedenfor den vanlige forsterkeren som yter langt mindre enn oppgitt (i realiteten) pga variabler som endrer dette.

Men selvsagt yter ikke DD forsterkere det som står oppgitt om man har 1 ohms last selvsagt fordi lasten endrer seg forskjellig i forskjellige kasser osv, MEN er MYE mer likt i praksis enn det f.eks. en gammel blaupunkt monoblokk yter i praksis på et vanlig oppsett i forhold til det som står oppgitt på papiret.

En annen ting for å understreke at alt bunner ut i at DD underrater forsterkerne veldig, er f.eks. DDM3 blokka. En monoblokk til 16 lapper som bare yter 2400W RMS @ 1 ohm på 14.4 volt og den er i tillegg klasse D.

Hvis du leser målingene jeg postet lenger oppe av den så skjønner du sikkert hva jeg mener.

Huff og huff, hvis noen fremdeles ikke forstår hva jeg mener så vet jeg faktisk ikke hvordan jeg skal skrive dette.

Comment

joda, det har du rett i. men han ytra aldri de ordene direkte da

min dd m1b står det at er Cont Power at 1 ohm= 1200W x 1ch i 11.9volt dc og den er sikret med 4x40 ampere(160) så i mine øyne ser det i allefall ut som om de leverer det de lover+ litt

men for den del de har heller ikke nevnt box rise så henrik var nok litt kjapp ute med den kommentaren i forhold til hva som ble diskutert..

Comment

Jeg har vel ALDRI påstått at dem ikke blir påvirket av impedansekurven til subber. Hvor har du det i fra?
                      Tar meg den frihet...

Kan jo godt hende at forsterkeren er målt på 14.4v og konstant 0.5 ohm.

Skal vedde på at ohmen ville steget fra 0.5 til 1.5 ved full pinne på en vanlig basskasse, og dermed mister man jo alle wattene den lover. Så at den kan levere 3500W RMS kan nok stemme så sant dem har målt med konstant 0.5 ohm og ikke målt etter box rise
                      Originally posted by Hifonic View Post
                      Men det gjelder jo alle forsterkere
                      Hehe gjør nok ikke det. Hadde f.eks. DD målt med denne metoden hadde nok mange måttet skifte klasse med det utstyret dem har i bilene sine ang. dbdrag
                      Hva med der, uthevet i fet skrift?
                      Mvh Tony
                      - The only road to take is perfection itself

Comment

hehe, kverulanton? jojo, men nå har han i allefall forklart hva han mener
                        box rise gjelder selvsagt alle forsterkere noensinne produsert da det er en ekstern faktor.
                        det han ville frem til var jo bare målemetodene som ble brukt.

Comment

Originally posted by omegadti View Post
                          hehe, kverulanton? jojo, men nå har han i allefall forklart hva han mener
                          box rise gjelder selvsagt alle forsterkere noensinne produsert da det er en ekstern faktor.
                          det han ville frem til var jo bare målemetodene som ble brukt.
                          Takk for at du skjønte det hehe

Comment

Du ror ganske bra.

Angående forsterkere som gir mer enn oppgitt så er ikke det noe nytt. De fleste bra merker gjør det. RF, Genesis, JL Audio+++

men ja, jeg hadde nok ikke kjøpt den Soundmagnus forsterkeren.
                            Mvh. Damir

Comment

Enig med Dammed, du har altid vært slik Henrik, skyter fra hofta for så å bli enig med den du diskuterer i mot, også benekter plutselig du å ha skutt fra hofta... Hehe har sett det mange mange ganger før.

DD sine forsterkere lider ikke av noe ukjent fenomen, er du ute ette en amp som er overrated så er det ikke lite å velge mellom, DD er vel noe av det siste jeg hadde valgt, kanskje feil å si det siden jeg aldri har hørt en DD amp, men jeg gjør det uansett...

Comment

http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=9827
                                alpine-kenwood-helix-magnat-jbl-mtx-usamps-macrom-cadence-rf-pioneer-gas
                                99 honda accord - 97 honda civic tic - renault kangoo 05
                                kim ole græsdal

Comment

Working...
                                X