Announcement

Collapse
No announcement yet.

hva skal jeg gjøre:p

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hva skal jeg gjøre:p

har ikke så veldig peiling på det her bare for å si det.
    specs: cdspiller, JVC KD-R411E ( med 2 phono utganger, 2 hull)
    2x12 subkasse audiobahn, 800 w eller noe...
    forsterker er en planet audio,5 kanals(tror jeg) kommer ikke helt på specs på den nå,kommet til det senere..
    har nå kjøpt meg nye høytalere til frontsett som jeg kjører på cdspilleren,og 2 6x9 som jeg har i hattehylla.. det jeg tenkte da var jo å koble de på forsterkeren, men må jeg da ha 2 signal kabler til cdspillern fra forsterken for å få de til å funke? eller kan jeg bare koble rett på..? cdspillern min har bare 2 utganger,,

Jeg synes du skal skaffe deg noe bedre utstyr - bytt gjerne ut alt. Også ville jeg lagd en bedre overskrift først...
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

bytt til bedre headunit først
      Begynn med headunit/spillern, så kan du bytte til bedre subber,frontsett etc etc.
      Eller bare bytte headunit'n da
      ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
      Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

Comment

Nå får dere rulle inn..... Her kommer en kar å spør om noen (for oss litt mere interesserte) enkle spørsmål,og det første dere bryter utav dere er: Kjøp nytt utstyr....

qwert2: Velkommen hit til forumet!

Det du vil ha svar på har vært tema ganske mange ganger så du kan jo prøve å søke litt. Men i grove trekk: Du vil altså ha 6X9 og sub koblet til forsterker og da bør du ha 2 stk sett(tilsammen 4 stk pinner) inn på forsterker fra spiller. Dette kalles signalkabel eller "RCA" kabel. Har du flere "hull" inn på den forsterker må du lese litt på forsterker. Det står helt sikkert forklart med noen linjer og + og - tegn. Og kansje du må bruke en signal-splitter. Det er en slags forgrening. Populært kalt "Y-ledd".

Lykke Til
        Last edited by Bassoflove; 20-06-2010, 13:47.
        No Windows-crap,just Mac Power

Comment

Dere var jo til stor hjelp for tråd-starter....

Kanskje man skulle "rette" på deres utstyr.... And see how you feel....

Men er som BOL skriver. Bruk Y-Ledd. Blir den billigste veien og gå.
          Runar E. Olsen ~ Moderator
          Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
          http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

TakeTheTime og R-SportRF: Hva går det av dere a? Han spør om hvordan dette skal kobles, så kommer dere og rakker ned på hva slags utstyr han har? Tenk om han har gleda seg til å endelig få litt lyd, så blir han møtt med DET. Makan

Vel, trådstarter, hør her:

Kjør signalkabel bakover til forsterker, du trenger da kun en kabel siden hver kabel har høyre og venstre kanal. Et par = en linjeutgang

Litt usikker på hvordan den Planet Audio forsterkeren håndterer inngangsignalene, men skulle da være mulig å gjøre det slik at du kan kjøre alle høyttalerne på den forsterkeren. Skal sjekke litt på den...
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

Comment

Tror jeg kraftig missforstå dette spørsmålet
              Sorry trådstarter, du har 2 phono utganger som vil si du har en kanal utgang om jeg forstår dette riktig?
              da blir det litt vanskelig da jeg ikke har erfaring med 5kanals forsterker å spiller med kun 1 RCA utgang.
              Men bør ikke være for vanskelig.

Det du kan gjøre er jo som nevnt over her, men jeg tror du blir å ikke kunne bruke bak kanalen elsn på forsterkern.
              Da yledd er beregna på 1 phono, så blir det vanskelig å utnytte alle kanalene på forsterkern.

Sikkert noen som vet av noe mer utstyr som jeg ikke vet av.

Alternativet er å kjøre en slik via ene høytalerutgangen å til sub utgangen på din forsterker slik får du utnytta forsterkern din også.
              http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736 1 slik

eller en slik til å drive signalene til front å bak.
              så kjøre RCA kabeln til sub.
              http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736

Velkommen til forumet

Edit: Ordna noen skriveleifer her å der
              Last edited by Akilles; 20-06-2010, 14:16.
              ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
              Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

Comment

Herregud så fort folk blir verdensmestere her da, husker noen ikke visste hvordan man sjekket om en sikring var gåen eller ikke for noen få måneder siden.. eller hva TTT?

Til trådstarter, vet ikke akkurat hvilken 5-kanals Planet audio du har, legg gjerne ut bilder/link, men har koblet opp noen forskjellige utgaver av disse for en 10 års tid siden, og de kunne en koble slik at det var nok med en enkel stereosignalkabel fra spilleren. Det er brytere på forsterkeren som styrer hvilken av inngangene man skal bruke. De hadde noen ganske digre 5-kanalere som lett kan drive hele anlegget ditt, både høyttalere foran, 6x9 bak og subkassen med 2x12" forsåvidt
                [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Beklager, vet ikke hvorfor jeg skrev det! Legger meg flat. Lykke til qwert2.
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

takk for svar dere.. tror ikke jeg skal bytte ut nei, fått alt d der for 800 kr så er bedre en ingenting
                    blir vell til at jeg anskaffer meg sånne y-ledd da. så da trenger altså suben bare en phono ledning inn til spilleren den da? siden jeg bruker begge nå.. en kompis sa d kansje ble annen lyd på suben eller noe da skjønte ikke helt... men jeg har fått fiksa en ting som jeg kobler phono kablen inn på så er det en liten boks så blir det vanlig høytaler ledning, så viss jeg har kobla den inn på høytaler ledningen bak på cdspillern?(til 6x9erne) hvis noen skjønte hva jeg mente
                    skal ta noen bilder av forsterkern å legge ut i morra..

Comment

800,- ja det var ikke verst du. Y-ledd blir nok løsningen ja! Hvis du kjøper noen høykvalitets Y-ledd så vil det nesten koste like mye som anlegget ditt.
                      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Hei!
                        Om du har en 5-kanals forsterker vil jeg anbefale at du driver alle høyttalerene fra den og ingenting fra spilleren.
                        Om du skal drive frontsettet, 6x9 og sub på forsterkeren kan jeg bare anta at det ikke vil være tilstrekkelig med kraft i den, siden du ikke helt har kommet med spsifikasjoner.

Uansett, strekk opp kabler fra bagasjerommet og frem til hvert delefilter fremme, samt signalkabler bakover. Dessverre har du kun 1 rca-utgang og det vil være et noe svakt signal om du skal levere det til alle kanalene på forsterkeren.. Kjipt å si det, men du kommer på en måte ikke utenom det forslaget om å anskaffe deg ny spiller om du vil ha dette gjort ordentlig. I tillegg vil du nok se at en seperat forsterker til å drive subbene vil gi massiv forbedring i trykket

Lykke til!
                        Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

Comment

Originally posted by TakeTheTime View Post
                          Jeg synes du skal skaffe deg noe bedre utstyr - bytt gjerne ut alt. Også ville jeg lagd en bedre overskrift først...
                          Fint å ha egne meninger, men dette blir for dumt.

Hjelp nå heller fyren.
                          Mvh
                          Rolf Try Nygård

Comment

Originally posted by neptyr View Post
                            Fint å ha egne meninger, men dette blir for dumt.

Hjelp nå heller fyren.
                            Han har allerede beklaget seg

Vi gjør alle feil og her har man lagt seg langflat... Blander meg overhodet ikke opp i moderasjonsjobben, though.
                            Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

Comment

Tenkte bare en skarp beskjed fra Admin hadde litt bedre effekt.
                              Men nok OT nå.
                              Mvh
                              Rolf Try Nygård

Comment

Working...
                              X