Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kikker etter nytt SQ element!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kikker etter nytt SQ element!

    Da har jeg vurdert og bytte ut b2 audio HS15 min, til fordel etter mer leting etter SQ element. enn SPL og SQ.

    Begynner å bli lei den høye bassen til HS15 ønsker noe som er flyt og lydkvalitet i. Kunne gjerne tenkt å prøve meg på annet merke, ikke noe imot det etter det jeg prøvd å lete etter så stiller kravet at SQ basselement med en 50Hz FS og en høy qts om jeg ikke tar alvorlig feil? også dette med lang xmax? skyt meg om jeg tar feil

    2x8"
    2x10
    2x12"
    1x15" spiller ingen rolle

    Budsjett; nja for se hva folk har å by og anbefale. Litt nysgjerrig på Focus Acoustics, vet hifonic har dette? men åssen er de i fokus med SQ?
    Må bare Beklage skrivefeil her og der, men jeg har faktisk lese og skrivevansker[/SIZE]

  • #2
    Jeg er meget godt fornøyd med mine HX250 i lukket kasse
    Veldig presise med fyldig og god lyd. Er ikke store kassa som skal til heller
    VW Corrado - Prosjekt bil
    Mitsubushi Lancer - Bruksbil
    It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
    I´m BANKRUPT - A G60 owner

    Comment


    • #3
      Jeg kan ikke si annet enn å være fornøyd med JL audio sine ellementer, har selv 2 stk 10" W6 og spiller peng og passe med trykk. kanskje 1 13,5" W7??
      Audi A4 2002 Mod, Alpine, Harman kardon, JL audio og MB quart

      Stor takk til Rune Burås på Spaceworld Hønefoss for god hjelp og gode priser=)
      Spaceworld Hønefoss, eneste Spaceworld i Norge med bilstereo

      Comment


      • #4
        Originally posted by Fryd1lund View Post
        Jeg kan ikke si annet enn å være fornøyd med JL audio sine ellementer, har selv 2 stk 10" W6 og spiller peng og passe med trykk. kanskje 1 13,5" W7??
        Kan si meg enig om dette, mener og hørt at w6 spiller "penere" enn w7? tar jeg feil.

        Takk for raske respons gutter! setter pris på all hjelp!

        Kan si til både forhandlere osv, er jeg meget interessert i å reklamere for produktene deres og stille opp for konkurranser og treff
        Må bare Beklage skrivefeil her og der, men jeg har faktisk lese og skrivevansker[/SIZE]

        Comment


        • #5
          Originally posted by daywalk3r View Post
          etter det jeg prøvd å lete etter så stiller kravet at SQ basselement med en 50Hz FS og en høy qts om jeg ikke tar alvorlig feil? også dette med lang xmax? skyt meg om jeg tar feil
          Jeg skal ikke skyte deg, men du er nok litt ute å sykler med de forutsetningene!
          Jeg ville sett etter et element med lav Qts (0,3-0,45) lav Fs (18-30Hz) Høy Vas og middel mms.
          Lav Le er også en fin ting!
          Putt dette i en lukket kasse og VOILA; du har SQ!

          Mvh
          Dag Johansen
          "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

          Comment


          • #6
            Originally posted by Oekern View Post
            Jeg er meget godt fornøyd med mine HX250 i lukket kasse
            Veldig presise med fyldig og god lyd. Er ikke store kassa som skal til heller
            Enig med Oekern, anbefaler HX250. Knallgode elementer
            Mitt gamle førstebil prosjekt - http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=10520

            Comment


            • #7
              Originally posted by Dag Johansen View Post
              Jeg skal ikke skyte deg, men du er nok litt ute å sykler med de forutsetningene!
              Jeg ville sett etter et element med lav Qts (0,3-0,45) lav Fs (18-30Hz) Høy Vas og middel mms.
              Lav Le er også en fin ting!
              Putt dette i en lukket kasse og VOILA; du har SQ!

              Mvh
              Dag Johansen
              Sånn det var å forstå, Takk Dag
              Må bare Beklage skrivefeil her og der, men jeg har faktisk lese og skrivevansker[/SIZE]

              Comment


              • #8
                Originally posted by Fryd1lund View Post
                Jeg kan ikke si annet enn å være fornøyd med JL audio sine ellementer, har selv 2 stk 10" W6 og spiller peng og passe med trykk. kanskje 1 13,5" W7??

                Originally posted by daywalk3r View Post
                Kan si meg enig om dette, mener og hørt at w6 spiller "penere" enn w7? tar jeg feil.
                Sier meg enig nok en gang. JL w6 er vanvittig bra. Har 12'eren i en 58-liters lukka kasse, og jeg kunne ikke bedt om mer! Denne skal jeg ha leeenge...
                Forskjellen mellom w6 og w7 er jeg usikker på, begge er bra vet jeg, men eneste jeg har hørt er at de er ganske like i motsetning til pris (w6: mer for penga).
                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                Comment


                • #9
                  Vi har vel noen ytterst få igjen av hx250 og hx300. dette er veldig gode allround elementer, og har både god sq og har mulighet til å spille høyt.

                  Ellers, den bassen jeg har best erfaring med sq messig er seas lotus 12". er den jeg selv bruker i honda'n nå

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Dag Johansen View Post
                    Jeg skal ikke skyte deg, men du er nok litt ute å sykler med de forutsetningene!
                    Jeg ville sett etter et element med lav Qts (0,3-0,45) lav Fs (18-30Hz) Høy Vas og middel mms.
                    Lav Le er også en fin ting!
                    Putt dette i en lukket kasse og VOILA; du har SQ!

                    Mvh
                    Dag Johansen
                    Helt enig med Dag her, men hvis du vil ha SQ da burde du kanskje heller sett på disse parametrene.

                    FS 25,8 Hz
                    QTS 0.31
                    VAS 77,1 L

                    Dette er parametrene til AC12 og som du kan se peker det i retning av SQ.
                    Prøv 2 sånne i 35 liters kabinett til hver og SQ er et fakum.
                    Mvh
                    J. Holm
                    www.b2audio.com
                    http://facebook.com/b2audio

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by B2 Audio View Post
                      Helt enig med Dag her, men hvis du vil ha SQ da burde du kanskje heller sett på disse parametrene.

                      FS 25,8 Hz
                      QTS 0.31
                      VAS 77,1 L

                      Dette er parametrene til AC12 og som du kan se peker det i retning av SQ.
                      Prøv 2 sånne i 35 liters kabinett til hver og SQ er et fakum.
                      Blitt veldig glad i b2 audio sine produkter. Men som sagt kunne vært interessant og prøve noe nytt.
                      Må bare Beklage skrivefeil her og der, men jeg har faktisk lese og skrivevansker[/SIZE]

                      Comment


                      • #12
                        Undersøkt litt i forhold til parameter til forskjellig elementer, som jeg forsto utifra det Dag anbefalte kom disse best ut:

                        Peerless XXLS 12 P830952 XxXxXxXxX

                        Xmax ?
                        vas 159
                        fs 19,1
                        mms 130,6
                        Qts 0,37

                        Morel ultimo 12 XxXxXxX

                        Xmax 12,5
                        vas 105
                        fs 20
                        Qts 0,345
                        Le

                        B2 AC12 XxXxXxXxX

                        Xmax 30mm
                        Vas 77,1
                        Fs 25,8hz
                        Qts 0,31
                        Må bare Beklage skrivefeil her og der, men jeg har faktisk lese og skrivevansker[/SIZE]

                        Comment


                        • #13
                          Peerless er brae saker

                          Kjøp 2 slike å du har bass i massevis
                          Mvh Even S. Jensen
                          Tlf 41091189
                          Digital Designs, nothing is even close!

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by evensvee View Post
                            Peerless er brae saker

                            Kjøp 2 slike å du har bass i massevis
                            ok, 10 eller 12" da? hvor stor kasse kjører du dem i`? porta eller lukka?
                            Må bare Beklage skrivefeil her og der, men jeg har faktisk lese og skrivevansker[/SIZE]

                            Comment


                            • #15
                              XXLS er en bra sub, men vil anbefale å ha denne i lukket. Men ikke overvurder elemetet med å helle i masse effekt.
                              Det er den ikke lagd til, men det er vel forhåpentlig ikke den typen woofer du er på utkikk etter.
                              Mvh
                              J. Holm
                              www.b2audio.com
                              http://facebook.com/b2audio

                              Comment

                              Working...
                              X