Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kikker etter nytt SQ element!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Selv om mange har vondt for å tro det er det mange ting ved DD som tyder på at en del av modellene vil egne seg godt til SQ.
    Til syvende og sist handler det uansett om kombinasjonen kasse/element!

    Mvh
    Dag Johansen
    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

    Comment


    • #32
      Som den Hs15 jeg har, så syns jeg den er litt "slapp" selv ved justeringer og på forsterker og spiller. kan ha noe med at jeg kjører denne i reflekskasse. Om jeg kjører 2x10" eller en 15/18" spiller rolle for meg, men med lukket kasse og element som Dag sier så vil jeg oppnå den bassen jeg søker noe mer "pen" bass og mer slag enn det jeg har nå samtidig oppnå mer SQ bass.
      Må bare Beklage skrivefeil her og der, men jeg har faktisk lese og skrivevansker[/SIZE]

      Comment


      • #33
        En SQ-bass syns jeg ikke er karakterisert ved å være et overdimensjonert midbasselement.

        Punch og "tight" bass er fint det, fra frontsettet. Om det ikke holder mål i midbassen, vil du få masse sub-bass bakfra, og lite midbass forfra, noe som låter litt kjipt. Får du frontsettet ditt til å holde følge med subwooferen lenger ned mot 50hz, så kan du dele subwooferen lavere. Så skal du se at subwooferen din slett ikke låter så slapt lenger, tipper jeg...

        Comment


        • #34
          Originally posted by Miniboom View Post
          . Får du frontsettet ditt til å holde følge med subwooferen lenger ned mot 50hz, så kan du dele subwooferen lavere. Så skal du se at subwooferen din slett ikke låter så slapt lenger, tipper jeg...
          HØRT

          Fler som faktisk liker å leke litt med lyden i stedenfor å si at det spiller ikke stramt nok.

          I fjor hadde vi en som kjørte komplett ODR front inkl .spiller samt steg k204 forsterkere og HS15 til SQ i Emma Danmark.

          Den bilen hørtes i alle fall ikke dårlig ut.

          Største problemet med subwoofere er vel personen som sitter og "styrer" denne.
          Det finnes ikke noen universal formel som sier at 4" port og 27 cm funker best med 49 liters kasse til akkurat det elementet eller det andre elementet.

          Det er derfor at tweaking / justering kan få 2 identiske anlegg til å låte som natt og dag.

          Men igjen, store deler av de yngre har jo vanskelig å definere bra lyd når referansen er 48 kb/s mp3 filer med 20% THD.
          Mvh
          J. Holm
          www.b2audio.com
          http://facebook.com/b2audio

          Comment


          • #35
            Originally posted by Miniboom View Post
            Nei? TC Sounds lager elementene til SVS.
            Det stemmer ikke helt, SVS lager elementene sine selv og har gjort det noen år, kun noen av de eldre modellene som hadde element lagd av TC Sound Og da ble det også brukt noen av de enklere TC Sound elementene, ikke noe av de grommerer modellene.

            Dersom du synes Soundsplinter RL-P spillte bra skulle du prøvd Aurasound, jeg gikk fra RL-P18 til Aurasound NS15 og sistnevnte spiller vesentlig bedre. Soundsplinter trykker nok mer men når det gjelder SQ har jeg igjen å høre noe som spiller bedre enn Aurasound, de trykker også ganske greit med nok effekt.

            Comment


            • #36
              Midgard Audio bruker vel Aurasound?
              Husker jeg var på nippet til å handle litt derifra

              Og angående 10" 15" 18" osv spille slapt osv..

              Joakim hadde vel en stroker 18 i bilen sin? Og utifra hva jeg har hørt så spilte den riktig så stramt og fint?
              Mvh
              Rolf Try Nygård

              Comment


              • #37
                var det ikke en jbl gti?
                Ole Petter Holelien
                Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

                Comment


                • #38
                  Som senere ble byttet ut til fordel for dynaBel PA1880
                  Mvh Tony
                  - The only road to take is perfection itself

                  Comment


                  • #39
                    Pga. JBL ikke var helt frisk og samtidig som han fikk jobb der
                    Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                    [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                    Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by ugn View Post
                      Valget mitt står nå mellom 15" eller 18" element, er mange muligheter i begge verdner
                      18" absolutt. Det er noe spesielt, nesten høytydelig med 18" subwoofere.
                      Mvh. Damir

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by Dammed View Post
                        18" absolutt. Det er noe spesielt, nesten høytydelig med 18" subwoofere.
                        Hehe, ser den
                        Men la oss si at jeg får laget en lukket kasse på maks ~70 liter og har mulighet til å dytte nedi enten 15" eller 18". Det er jo ikke så altfor mange liter i grunn så 'frykter' at en 15" vil låte bedre.
                        Dette er altså bare tanker og ideer i mitt hode, tar gjerne imot andre tips og grublinger
                        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by neptyr View Post
                          Midgard Audio bruker vel Aurasound?
                          Husker jeg var på nippet til å handle litt derifra
                          Han brukte noen slike i Gaia høyttalerne til nærmere millionen ja De er også brukt i andre vesentlig dyrere .!) høyttalere, itillegg til Adam Audio sin toppmodell subwoofer som "kun" koster rundt 60.000.

                          I mine øyne/ører er det ihvertfall ett sinnsykt bra element som både spiller høyt og pent og som heller ikke krever spesielt store kasser, så løp og kjøp

                          Når det også ble snakk om de gode gamle JBL GTIene, det er også elementer som jeg synes spiller veldig bra, umoderne ja men like fullt svært vellydene!

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by ugn View Post
                            Hehe, ser den
                            Men la oss si at jeg får laget en lukket kasse på maks ~70 liter og har mulighet til å dytte nedi enten 15" eller 18". Det er jo ikke så altfor mange liter i grunn så 'frykter' at en 15" vil låte bedre.
                            Dette er altså bare tanker og ideer i mitt hode, tar gjerne imot andre tips og grublinger
                            Skjønner tankegangen din, men mange 18" trenger ikke stor kasse, men den vil låte bedre i større kasse ja og nei. Spørs helt på element du går for Og som nevnt litt ovenfor her av Dag at element og kasse har mye og si
                            Må bare Beklage skrivefeil her og der, men jeg har faktisk lese og skrivevansker[/SIZE]

                            Comment


                            • #44
                              Da er B2'n solgt, kjøperen bygde egen kasse. Så vurderer å beholde kassa jeg har og bygge noe nytt i den. ER på leten etter en 15" passe pris, helst SQ men? kasse størrelse 72L med 6 aeroport tuna til 32hz om jeg ikke husker feil ^^

                              Vis ikke, så selger jeg kassa også.

                              Bygger nytt med noen heftige SQ elementer, men trenger forsatt hjelp.

                              Hva syns folket om 2x 12AC fra B2 Audio?
                              Last edited by daywalk3r; 26-07-2010, 18:01.
                              Må bare Beklage skrivefeil her og der, men jeg har faktisk lese og skrivevansker[/SIZE]

                              Comment


                              • #45
                                bump! *titegn*
                                Må bare Beklage skrivefeil her og der, men jeg har faktisk lese og skrivevansker[/SIZE]

                                Comment

                                Working...
                                X