rt27f er en veldog god diskant som trives best ved høy deling og er mange hakk bedre enn ptt27f. i forhold til mille diskantene vet jeg ikke men mille koster jo 4-5000for ett par og seas 2000kr for et par hos dynabel.no
Meg ja!
Det var dog gamle performance og ikke de nye.
Aner ikke hvordan de nye er i forhold til de gamle men.
Seas lager i utgangspunktet ganske detaljerte diskanter, i bilen har begge parrene hørtes litt kvasse ut, men det er pga plassering tror jeg. Jeg merket ikke dette når jeg testet dem i to-veis monitor.
Reference diskantene er som mx-power sa, bedre enn performance som jeg er veldig fornøyd med iallefall.
Jonny B. kjørte med disse før, men han byttet nå fordi han syntes det var litt for lite dynamikk i dem...(?)
Men han har vel litt kresne ører (med tanke på god lyd)enn folk flest.
Det jeg har lest om herts mille diskantene at de skal spille utrolig naturlig..
Men hvis du har seas reference diskantene nå ville jeg like godt beholdt dem.
jeg har vel ikke nevnt att det er lite dynamikk i dem? jeg byttet jo ut alt med hertz,og synes mille diskanten er mange hakk bedre enn de seas diskantene jeg hadde. Mille diskanten har fått masse skryt i tester,og har blitt målt oppimot selveste ODR diskanten.
"Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."
Bruker nu akkurat nå Pioneer ODR D7R + ODR P90 sammen med Sony Xes-M50 forsterkere med di , så bruker jeg Seas Lotus Ref diskantene , Sony Xes-F50 + Sony Xes-L50 produkt.
Men kommer til å bytte over til Sony Xes-Z50 spilleren , da denne fungere bedre sammen med Xes forsterkerene.. testa ODR`n for moro skyld..
Kommer også til å gjøre om litt på xes oppsettet , ved å bruke heller Seas Lotus ref 2way kit diskanter & 6.5" sammen med resten av Xes utstyret.
Oppkobling blir slik :
Diskanter på Soundstream Lill`wonder LW-2.240 (2x60watt) pga størelsen , kan jeg gjemme dem vekk da alle tre Xes forsterkerene er montert i bilen.
6.5" på Sony Xes-M50 ( 1stk pr 6.5" i mono mode / 1x300-400watt)
12" Xes sammen med Xes forsterker som normalt.
Slik er vel tanken ja.. Da har testa Seas 6,5" fra før på kun 1 stk xes amp , men det ga ikke noe særlig pga effekten ikke var nok..
2x50watt er vel kanskje ikke akkurat noe monster til 6,5" pga xes amp er oppgitt slik i effekt måling :
Jeg brukte ODR bare for å teste / finne ut hvordan denne ville tilpasse sammen med Xes enhetene..
Men bruker nå komplett Sony Xes igjen.. Syns dette ble bedre løsning for min del... Så er det bare å finne ut deling til høyttalere..
Grunnen "tenkt" å bruke Xes diskantene på anna forsterker er fordi ikke har plass til flere Xes amp , da jeg har en til liggene (Planen var å montere inn alle 4 der di 3 sitt , men er ikke plass ).. Se bilde..
"tenkt" å bruke de som sitt i bilen til Seas 6.5" (1 pr element) og 1 Xes amp til bassene , mens lille ampen til diskantene gjemt i "rommet ved basskasse da jeg har nedfell bar seterygg for å komme til.. Eller så bare "driter" jeg i det hele og kjører slik som det er...
Du har jo et hav av plass, mann! Hele bagasjerommet, jo!
Hvis du vil er det jo bare å bygge om litt. Vil du ha alle synlige, så er det jo bare å vinkle dem litt. (to mot to)
[SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]
Comment