Announcement

Collapse
No announcement yet.

PXA-H701?.. hjelp!..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• PXA-H701?.. hjelp!..

jeg trenger ny spiller m. aktiv 4-veis deling.
    Er mye rart å velge i..

noe jeg bla. lurer på, er PXA-H701 til alpine.

Altså, lager prosessoren store forandringer på lyden som kommer fra HU'en, eller fungerer den bare mer som en handyman som gir meg en drøss med instillingsmuligheter uten å plundre med den opprinnelige "basislyden" som kommer fra HU'en?

blir gal mann snart tror jeg.. er så masse å velge i.. Hovedspørsmålet er altså om det har noe å si på lyden hva slags HU man kobler til en PXA-H701?

Kom gjerne med innspill på gode HU'er evt. med extern prosessor.. Vurderer masse rart, og mange mener forskjellig om hva som spiller bra og ikke..
    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

spiller med 4-veis deling er det jo ikke mange å velge mellom...701 dsp kan kobbles på alle typer headunit med rca utgang,men da må du ha rux displayet i tilegg...den beste løsningen er å bruke en alpine spiller med optisk utgang og dsp styring,stort sett alle dvd spillere fra alpine har det.
    "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

Comment

Originally posted by Jonny.B View Post
      spiller med 4-veis deling er det jo ikke mange å velge mellom...701 dsp kan kobbles på alle typer headunit med rca utgang,men da må du ha rux displayet i tilegg...den beste løsningen er å bruke en alpine spiller med optisk utgang og dsp styring,stort sett alle dvd spillere fra alpine har det.
      ja, så det er ikke forskjell i lyden på disse spillerne? eller blir alt likt ut fra dsp'n?

Har vurdert spillere som Denon, McIntosh og Nakamichi... Usikker på hvilke som har optisk utgang, men mener ihvertfall at et par av disse har det..

Clarion drz9255 er også under vurdering...

RUX kontroll greia må vel brukes i tillegg til disse evt.
      MEN! blir lyden annerledes med de forskjellige HU'ene, eller blir det samme lyd, fordi dsp'n forandrer det???

Comment

lyden blir nok bedre med skikkelig signal inn på dsp ja....
        "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

Comment

anta at 2 ulike spillere har optisk utgang da..

Vil lyden som kommer ut av prosessoren bli like forskjellig som når den kom inn? eller vil prosessoren glatte det ut, så lyden blir så å si identisk?

Comment

bedre inn = bedre ut
            selve dsp gjør ikke lyden bedre,det justerings mulighetene som gjør att lyden KAN bli bedre ved RIKTIG bruk...

Comment

okei, så om jeg forstår det riktig da, så er det selve grunnlyden fra spilleren som bestemmer hvordna "lydkarakteren" skal bli... prosessoren bare vrir og vrenger den litt etter mine ønsker, uten å legge til masse av sin egen klang...?

Comment

Du vil ikke få bedre lyd enn det spilleren gir ut. Altså er første pri en spiller med skikkelig god laser (bl.a.).
                Denne kan du koble på dsp'en for å få fireveisaktivdeling. Noe som kan hjelpe deg med å kontrollere lyden.

Det er som Jonny sier, "bedre inn = bedre ut" -> og med dsp'en "ved riktig bruk" vil du kunne kontrollere det totale lydbildet..
                [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

Comment

La si at man har to spiller med knall lyd / signal ut digital - koblet til pxa sak. Å at man stiller inn pxa helt likt med di to spillerene på samme høyttalere / forsterkere oppsettet vil da lyden bli helt lik eller kan da man faktisk kunne høre forskjell ? ?

"Tror" det Sqwannabe er på jakt etter...

Comment

Hvor vanskelig er det å stille inn lyden med en DSP da? Eller må jeg annonsere etter noen gode ører i Rogaland som ønsker noen ekstra skattefrie penger?
                    Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                    Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                    Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

Comment

Originally posted by Soundboy View Post
                      La si at man har to spiller med knall lyd / signal ut digital - koblet til pxa sak. Å at man stiller inn pxa helt likt med di to spillerene på samme høyttalere / forsterkere oppsettet vil da lyden bli helt lik eller kan da man faktisk kunne høre forskjell ? ?

"Tror" det Sqwannabe er på jakt etter...
                      du mener vel du VET at det er det jeg er på jakt etter

Comment

en DSP gjør aldrig lyden bedre i seg selv,ved uvitende bruk låter det MYE dårligere!

Comment

Originally posted by NeDD View Post
                          Hvor vanskelig er det å stille inn lyden med en DSP da? Eller må jeg annonsere etter noen gode ører i Rogaland som ønsker noen ekstra skattefrie penger?
                          gode ører er det mange som har,og de fleste hører når det spiller bra og alt er på stell problemet er at man må vite hvordan man kan "trykke" seg dit.
                          å fks stille inn 31bånd eq separat på høyre og venstre er litt av en jobb.

Comment

en DSP gjør aldrig lyden bedre i seg selv,ved uvitende bruk låter det MYE dårligere!
                            det er jeg fullt klar over..
                            men dsp'n har 4-veis aktiv deling og tidskomp, dette er ganske viktig for meg

Comment

gode ører er det mange som har,og de fleste hører når det spiller bra og alt er på stell problemet er at man må vite hvordan man kan "trykke" seg dit.
                              å fks stille inn 31bånd eq separat på høyre og venstre er litt av en jobb.
                              Okei, I see Men fikk nettopp vite at 9855´n ikke var helt optimal til en slik pxa-h701, så nå blir d vell spillerbytte også
                              Last edited by NeDD; 19-09-2007, 10:25.
                              Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                              Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                              Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

Comment

Working...
                              X