Announcement

Collapse
No announcement yet.

Volt til Anlegget

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Volt til Anlegget

    nå bilen svivere så er det
    11.80.11-90 bak på kondisen og 12.10 fåran på bateriet
    det er når jeg spiller på 20 i volum og maxs volum er 40

    hvor mye pleier dere anlegg og ligge på når dere spiler på 20 i volum og bilen sviver?

  • #2
    Det hørtes veldig lite ut, burde kanskje sjekke regulator/børster.
    66 Chevrolet El Camino

    Comment


    • #3
      sviver = tomgang?

      her kommer det noen flere ting inn enn hva volumet står på..
      som f.eks
      -hvor mye strøm (Ampere) trekker forsterkere? hvis forsterkerene trekker mer enn hva dynamoen klarer å levere vil spenningen (volt) synke, kanskje vurdere en større dynamo?
      -hvor frisk er dynamoen, kanskje den har slitte børster og lader for lavt i utgangs punktet.
      -hvordan strøm kabler har du (størrelse mm2) fra dynamo til jord, fra dynamo til batteri.. og fra batteri og bakover til anlegget?

      spør du for statestikken sinn skyld så ligger ladespenningen min på 14.5 ved halv fult volum.. foran og bak, av en merkelig grunn lader bilen min 14.6 volt uten belastning Men anlegget mitt trekker ikke mange ampere siden forsterkerene mine er koblet i 4ohm og ikke gir tusenvis av watt.. max forbruket ligger på 60-70A (max volum) så halv fult volum er ikke noe direkte utfordring
      sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
      IceAudio - Bilringen AS - inakustik

      Comment


      • #4
        Originally posted by Erik André View Post
        sviver = tomgang?

        her kommer det noen flere ting inn enn hva volumet står på..
        som f.eks
        -hvor mye strøm (Ampere) trekker forsterkere? hvis forsterkerene trekker mer enn hva dynamoen klarer å levere vil spenningen (volt) synke, kanskje vurdere en større dynamo?
        -hvor frisk er dynamoen, kanskje den har slitte børster og lader for lavt i utgangs punktet.
        -hvordan strøm kabler har du (størrelse mm2) fra dynamo til jord, fra dynamo til batteri.. og fra batteri og bakover til anlegget?

        spør du for statestikken sinn skyld så ligger ladespenningen min på 14.5 ved halv fult volum.. foran og bak, av en merkelig grunn lader bilen min 14.6 volt uten belastning Men anlegget mitt trekker ikke mange ampere siden forsterkerene mine er koblet i 4ohm og ikke gir tusenvis av watt.. max forbruket ligger på 60-70A (max volum) så halv fult volum er ikke noe direkte utfordring

        dynamoen er fra 93 tror jeg:Phehe og er en orginal sierra dynamo så det kan vøre børesten har vurdert og kjøpe ny speningsregulator og alle kabler i motoreen er orginale hehe:P

        men har prøv og ta en leding fra - på baterie også på joringpunke for og se om det vile gi mere strøm men det gjorde det ikke

        tror ladespeninga mi ligere på 14.00 når bilen sviver på tomganga

        og har ike peiling på ampere og det dære

        Comment


        • #5
          Jeg har en sierra fra 1990 som jeg ikke fikk til å lade, og spenningen ved tomgang var under 12 volt. Jeg prøvde å bytte spenningsregulator, men det hjalp ikke. I dag tok jeg ut dynamoen, skrudde den opp, renset den, pusset litt på noen av kontaktpunktene og satte i ny spenningsregulator. Da økte ladespenningen til litt over 14 volt. Det var et tykt lag med olje og støv inne i dynamoen.
          Last edited by gautan; 06-03-2007, 02:24.

          Comment


          • #6
            ok prøver først med speningsregulatoren og bytten den får da sleper æ å ta ut heile dynamoen hehe
            hvor kjøpe du den? mye kostet den?

            Comment


            • #7
              Spenningsregulatoren kjøpe jeg på en shell stasjon, og den kostet 168kr. Det står 14,6v på den.

              Comment


              • #8
                Originally posted by gautan View Post
                Spenningsregulatoren kjøpe jeg på en shell stasjon, og den kostet 168kr. Det står 14,6v på den.
                okok
                får var og målte litt i går og vis ike jeg husker feil

                så var kondisen min på 14 tror jeg

                men det vil jo uanset hjelpe og kjøpe en støre speningsregulator? og kansje hvie et bateri til baki?


                får når jeg spiler på 20 i volum og den er på ca 2tuseni turtall så viser det 13.1 eller noe bak og speningsfale bak er ca 0.1 eller noe

                og når jeg spiler med motoren på tomganga så er den ned i 11.80 og det er samme fåran
                så tror dere at det vil hjelpe med og byte speningsregulator? og sette inn et exstra bateri baki?

                Comment


                • #9
                  Hei.
                  Er det sånn å forstå att du IKKE har byttet ut orginal kablene.......
                  Per....
                  Focal Utopia Beryllium.Spirit Of Sound.
                  Audison Music Expression
                  http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX6420
                  http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX1500

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Mr Golf 4 View Post
                    Hei.
                    Er det sånn å forstå att du IKKE har byttet ut orginal kablene.......
                    Per....
                    ja har ike byte ut none kabler i motorrommet men har tenke til og byte ut joringa men må bare få en 21mm2 kable til og gjør det med

                    Comment


                    • #11
                      Hei.
                      Bilstereo=strøm.Oppgrader alt av strøm-jord-sikringsboks++kabler på Sierraen din.Eventuelt bytt batteri.Eventuelt bytt til større dynamo.Gjerne litt overdimensjonert.Ikke mye,men litt.
                      Per....
                      Focal Utopia Beryllium.Spirit Of Sound.
                      Audison Music Expression
                      http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX6420
                      http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX1500

                      Comment


                      • #12
                        Enig med han over..
                        90A/14,5V Ladereg, Stinger SP1000 batteri, Oelbach 25kvadrat strømkabel -
                        Pioneer DEH77MP, Seas Lotus Performance 6,5 komponentsett på Velocity VR450 koblet til 2x150w, 2x DY 9410 10" bass på Phonocar PH5200
                        sigpic

                        Comment

                        Working...
                        X