Må nesten litt tilbake til denne tråden... Jeg skjønner at det å prøve seg frem er en velprøvd metode. Noe som jo fungerer greit med diskanter, siden disse bare kan festes med noe svært midlertidig. Dette fungerer jo derimot ikke spesielt bra for større høyttalere, siden de gjerne må festes bedre, og helst ha en kasse for å spille opp mot sitt beste. Hvordan gjør dere dette, rent praktisk? Bygger flere kasser, bygger om, eller henger opp i lufta for å teste?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Høyttalerplassering og -vinkling
Collapse
X
-
I mitt 3-veis system så henger jeg bare opp mellomtonene i baffelene sine og vinkler de til ønsket posisjon Kommer til å teste endel før jeg støper de fast
Midbassene monteres "rett" i døra. Altså... helt flatt på døra.Mvh Tony
- The only road to take is perfection itself
Comment
-
Patentbånd er ganske greie, fest den ene enden i elementet og den andre i overflaten du skal feste elementet i (a-stolpe, dørside e.l.). De er ganske bøybare, men holder formen sin ganske bra med mindre elementene er tuunge. Om du er bekymret for å få riper o.l. i element eller overflate kan du lage midlertidige monteringsringer og feste patentbåndene i dem
Comment
-
Hvordan blir det å vinkle 6,5" bass litt oppover mot fører? Blir fortsatt bak original høytalergitter, så det vil ikke vise. Tenkte å lage en skrå mdf baffel eller noe.. Vil dette gi merkbar forskjell?Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland
Comment
-
Oh, skal ikke være lett.Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland
Comment
-
Originally posted by epifant View PostKommer både an på hvor høyt opp i frekven den skal deles og hva slags sprednings den har
EDIT: typo
Jeg har litt problemer i bilen på akkurat det punktet, så tenkte å få tak i en mellomtone som tåler litt lav deling. =)Mvh
Rolf Try Nygård
Comment
-
Originally posted by neptyr View PostNår vi først er inne på det, hvor langt ned må du dele mellomtone, for at midbassen ikke skal være så vanvittig kresen på plassering?
Jeg har litt problemer i bilen på akkurat det punktet, så tenkte å få tak i en mellomtone som tåler litt lav deling. =)
Jeg vil tippe sånn fra 150hz? Skyt meg om jeg tar feil...
Neptyr: er på irc nå btwMvh Tony
Comment
-
hmz, det er litt plagsomt, for jeg har noen steder for montering som er litt .. teite kan du si, du blir sittende med beinet så å si over midbassen når du kjører...
Og da blir den mellomtonen jeg lurer på litt snever..
Frequency Response 450-7000HzMvh
Rolf Try Nygård
Comment
-
Originally posted by neptyr View Posthmz, det er litt plagsomt, for jeg har noen steder for montering som er litt .. teite kan du si, du blir sittende med beinet så å si over midbassen når du kjører...
Og da blir den mellomtonen jeg lurer på litt snever..
Frequency Response 450-7000HzMvh Tony
Comment
Comment