Announcement

Collapse
No announcement yet.

hvor selges rimelige 2/3 veis delefiltere?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hvor selges rimelige 2/3 veis delefiltere?

    som i topic lurer jeg på hvor de selger greie og rimelige 2/3 veis aktive delefiltere i norge.
    evt. hvis noen har et liggende som de er villig til å kvitte seg med så er det masse plass i innboksen min

    fant ut at det måtte være rimeligste måte å løse et lite deleproblem jeg har med spilleren min
    Last edited by omegadti; 24-06-2010, 03:40.
    Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

  • #2
    Aktive eller passive du er på jakt etter?
    [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

    Comment


    • #3
      aktive skulle vel nevnt det i 1.post
      Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

      Comment


      • #4
        3 veis aktivt = lykke til. Har prøvd å leite, og fant bare jalla-greier. Det beste og billigste er å bytte til P88RS II (hvertfall når den er på tilbud).

        Edit: Dette emnet var for øvrig litt av grunnen til at jeg laget tråden med forsterkere som man kan dele aktivt med. Om du kikker der, kan du finne alternativer som er rimeligere enn P88RS-planen også, forresten.

        Comment


        • #5
          Husker biltema solgte aktive filter før
          Mvh
          Rolf Try Nygård

          Comment


          • #6
            hehe, jeg har en p8600mp, etter det jeg forstår er forskjellen på den og 88rs/2 bare at 88'n har individuell eq grafer på høyre og venstre side.
            grunnen til delefilterønsket var at highfilteret på spilleren ikke går under 1.6khz som ikke akkurat stemmer helt overens med min kombinasjon av midwoofer og fulltone

            skal jeg ha en spiller som kan gjøre dette så må jeg vel opp i p99rs-land. det hadde vært det beste, men med to barn og lav økonomi sier det seg selv at det ikke går uten å gjøre seg til tjuvradd å det er IKKE aktuelt
            Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

            Comment


            • #7
              visste jeg hadde sett det en plass her til lands, elutstyr har cadence 3 veis, syns dog prisen var en del stiv!

              http://www.elutstyr.no/product_info....49&from=kelkoo

              Comment


              • #8
                Originally posted by omegadti View Post
                hehe, jeg har en p8600mp, etter det jeg forstår er forskjellen på den og 88rs/2 bare at 88'n har individuell eq grafer på høyre og venstre side.
                grunnen til delefilterønsket var at highfilteret på spilleren ikke går under 1.6khz som ikke akkurat stemmer helt overens med min kombinasjon av midwoofer og fulltone

                skal jeg ha en spiller som kan gjøre dette så må jeg vel opp i p99rs-land. det hadde vært det beste, men med to barn og lav økonomi sier det seg selv at det ikke går uten å gjøre seg til tjuvradd å det er IKKE aktuelt
                jeg har en coustic 3 veis som du kan få gratis, funker helt greit -har faktisk brukt det selv med ppi aktiv deling og den er egentlig 2 veis men rear kanalen kan justeres fra 100hz eller noe sånnt oopver -ment til rear kanaler uten bass self -eller er 2 veis i front utgangene. Vet at jeg har den et sted i "systemet" men kan leite om det er interesant -om du ikke skulle være fornøyd må du self bare sende den i retur da den kan jeg bruke i fremtidig rulator

                MEN: hva hadde du tenkt egentlig? siden den delefrekvensen du har i 8600 ikke er nok?? tror jeg har spurt i en anne tråd hvordan elementen er plasert i forhold til hverandre.
                --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                Comment


                • #9
                  det er absolutt meget interessant ja
                  grunnen er at jeg skal kjøre uten diskant og 1.6khz er aaalt for høy deling til fulltonene på topp. har demontert dørsider for å bygge 10l kasse til midwoofer i de. det vil si: 6.5" fremme i døra nede og 3" fulltone oppå dashen i org. hull, disse treffer høvelig greit med vinkling.

                  du skal da ikke behøve å gi bort utstyret
                  bare å rope ut en pris per pm eller her inkl. frakt som er 150kr så blir vi nok fort enige
                  Last edited by omegadti; 25-06-2010, 13:40.
                  Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by pgoutlaw View Post
                    visste jeg hadde sett det en plass her til lands, elutstyr har cadence 3 veis, syns dog prisen var en del stiv!

                    http://www.elutstyr.no/product_info....49&from=kelkoo
                    ja har sett på dette, men vil ikke påstå at det havner i kategorien rimelig
                    Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

                    Comment


                    • #11
                      det ligner veldig på den fra elustyr -tom spec er mistenkelig lik... men som jeg sa du skal få den gratis =holder med porton
                      mener å husket at jeg hadde 2-3 stk der den ene er moddet med dyre opamper -men det er mange år siden det ble brukt -uansett det vil nok la deg prøve det du har tenkt, dog jeg ikke ville ha brukt en full tone på den måtte, men som du spurte et sted det kan komme seinere -isåfall de diskantene fra tang band er veldig rimelig og den soft domen så veldig jevnt og nøyaktig. hadde tenkt kanskje prøve et par selv.

                      men jeg skal finne delefiltren over helgen -send meg adressen på pm så sender jeg den så fort jeg finner den -resten kan du ta det siden

                      apropos, den 8600 kan brukes også som 2 veis slik du vil ha - så vidt jeg husker: du setter den til normal modus, og front kan du justere med en nedre frekvens og det samme rear med en annen nedre frekvens... og subben som vanlig

                      send PM
                      --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                      -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                      Comment


                      • #12
                        ja, men da mangler jeg et lavpassfilter på mid'ene. blir nok litt eksperimentering med dette når elementene er ferdig installert. er ferdig med glassfiber kasse til subwoofers og begynner på dørkassene den 4. eller 5. juli når jeg har tilgang på verksted igjen sender deg en pm matador
                        Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

                        Comment


                        • #13
                          Matador: din pm innboks er full
                          Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

                          Comment


                          • #14
                            fikset nå
                            --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                            -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                            Comment


                            • #15
                              pm sendt og tusen takk for hjelpen
                              Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

                              Comment

                              Working...
                              X