Announcement

Collapse
No announcement yet.

rf 1500.1bd vs hifonix brutus 2000w

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • rf 1500.1bd vs hifonix brutus 2000w

    hva hadde dere valgt imellom en rf 1500.1 bd og en 2000w hifonix brutus?
    "du må skru ned bassen før butikken raser sammen"

  • #2
    da må du nok ut med litt mer info. Det finnes jo forskjellige årganger av begge forsterkerne.
    Mvh
    J. Holm
    www.b2audio.com
    http://facebook.com/b2audio

    Comment


    • #3
      08 modeller begge to.. rf'en har litt problemer med noe susing tror jeg..
      Last edited by nollie1982; 26-06-2010, 19:19.
      "du må skru ned bassen før butikken raser sammen"

      Comment


      • #4
        hvis den har problemer med susing, da har du vel svaret selv.
        Men hadde begge vært rett ut av eska, så hadde jeg kanskje snust mer på RF.
        Mvh
        J. Holm
        www.b2audio.com
        http://facebook.com/b2audio

        Comment


        • #5
          Jeg hadde gått får hifonix bare får å ikke ha noe mailnstream

          Min mening ;p
          Mvh Even S. Jensen
          Tlf 41091189
          Digital Designs, nothing is even close!

          Comment


          • #6
            ja, lurer på om det blir den hifonicsen da gitt.. er 2500 grei pris for den?
            "du må skru ned bassen før butikken raser sammen"

            Comment


            • #7
              Nå er jo jeg litt Rockford-freak,og har faktisk hatt begge modellene av den R/F-bokka(Power 1500bd og Power bd1501).
              Begge de modellene har hatt noe plager med "støy"(barnesykdom?) Jeg ble fortalt at det var for høy inngangs-spenning i slutt-trinnet(hva nå dette skulle bety) og om det gikk an å justeres vet jeg heller ikke. Støyen var hovedsaklig når den var kald og gikk bort etter at den fikk opp driftstemp. Jeg har et par av de bd1501 i mitt eie. Er meget fornøyd med de. Verdien på disse varierer veldig,men skulle jeg ha absolutt hatt en slik ville jeg kansje strekt meg opp til 2500,- for et STRØKENT exemplar. Ellers er det jo "greit nok" å gi 1500,- for en forsterker som gir deg 750/1500 watt i 4/2 ohm og KAN lastes i 1 ohm

              Hifonics vet jeg fint lite om,men sikkert ikke dårlig den heller.

              Lykke til...
              No Windows-crap,just Mac Power

              Comment


              • #8
                det var 2000 for den rf forsterkeren.. ink. frakt.. men vet ikke.. kanskje jeg kjøper begge og får brukt opp litt av skattepengene mine.. hehe.. så den susinga er ikke noe farlig liksom? noe man hører veldig eller? den monoblokka jeg velger skal først ogfremst drive en dynabel dy9215 15".. men vil gjerne ha 2 15" etterhvert og da er det jo greit med noe som kan dra de 2.. om det blir dynabel vet jeg ikke.. vil ha noe som spiller ihvertfall over 135db liksom.. :P
                "du må skru ned bassen før butikken raser sammen"

                Comment


                • #9
                  Jeg hadde helt klart valgt hifonics`n. Har testet begge, og hifonics`n var den klart beste.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by nollie1982 View Post
                    det var 2000 for den rf forsterkeren.. ink. frakt.. men vet ikke.. kanskje jeg kjøper begge og får brukt opp litt av skattepengene mine.. hehe.. så den susinga er ikke noe farlig liksom? noe man hører veldig eller? den monoblokka jeg velger skal først ogfremst drive en dynabel dy9215 15".. men vil gjerne ha 2 15" etterhvert og da er det jo greit med noe som kan dra de 2.. om det blir dynabel vet jeg ikke.. vil ha noe som spiller ihvertfall over 135db liksom.. :P
                    Nå vet ikke jeg om dette gjelder den forsterker som du har planer om å kjøpe,men slik var min bd1500. Det kom "lyd" fra inni forsterkeren spesielt. Jeg har ikke vært borti Hifonics-forsterkere så jeg har absolutt ingenting å "komme med" men det var anerkjente forsterkere innen bilstereo "den gang jeg begynte å få interessen" for lyd i bilen. Men da var bilstereo så dyrt(spesielt det merket jah) så jeg hadde ikke råd til å prøve det merket. Men for all del,den Hifonics-blokka er sikkert meget bra
                    No Windows-crap,just Mac Power

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by cossiemk1 View Post
                      Jeg hadde helt klart valgt hifonics`n. Har testet begge, og hifonics`n var den klart beste.
                      Ditt syn på RF blir vell ikke helt relevant.
                      Du hadde sikkert klart og anbefalt Fence Audio før RF.
                      Runar E. Olsen ~ Moderator
                      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                      Comment


                      • #12
                        Hifonicsen helt klart. RFen er jo ikke som den skal være. Og hifonicser har jeg god erfaring med
                        Mvh. Damir

                        Comment


                        • #13
                          da blir det hifonics ja.. så på youtube at 1 sånn dro 2 kikcer 15" l7 elementer,og det holder i massevis for meg.. takk for svar!
                          "du må skru ned bassen før butikken raser sammen"

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by GENEXXA View Post
                            Ditt syn på RF blir vell ikke helt relevant.
                            Du hadde sikkert klart og anbefalt Fence Audio før RF.
                            Så fordi jeg synes RF har tapt seg, så kan jeg ikke uttale meg om hvilken av disse forsterkerene som faktisk låter best? eller gir best effekt?
                            Det var aldri noe spørsmål om hva JEG liker, men hvilken av de to forsterkerene som var best, og siden jeg da har solgt begge merkene i en periode, OG har testet begge disse forsterkerene, i samme bil, på samme subelementer, så synes jeg at mitt innspill er helt relevant

                            Også drar du inn fence også.... jeg er jo ikke helt blind/døv når det gjelder pris, kvalitet og ytelse da.

                            Comment

                            Working...
                            X