hva hadde dere valgt imellom en rf 1500.1 bd og en 2000w hifonix brutus?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
rf 1500.1bd vs hifonix brutus 2000w
Collapse
X
-
da må du nok ut med litt mer info. Det finnes jo forskjellige årganger av begge forsterkerne.
-
08 modeller begge to.. rf'en har litt problemer med noe susing tror jeg..Last edited by nollie1982; 26-06-2010, 19:19."du må skru ned bassen før butikken raser sammen"
Comment
-
hvis den har problemer med susing, da har du vel svaret selv.
Men hadde begge vært rett ut av eska, så hadde jeg kanskje snust mer på RF.
Comment
-
Nå er jo jeg litt Rockford-freak,og har faktisk hatt begge modellene av den R/F-bokka(Power 1500bd og Power bd1501).
Begge de modellene har hatt noe plager med "støy"(barnesykdom?) Jeg ble fortalt at det var for høy inngangs-spenning i slutt-trinnet(hva nå dette skulle bety) og om det gikk an å justeres vet jeg heller ikke. Støyen var hovedsaklig når den var kald og gikk bort etter at den fikk opp driftstemp. Jeg har et par av de bd1501 i mitt eie. Er meget fornøyd med de. Verdien på disse varierer veldig,men skulle jeg ha absolutt hatt en slik ville jeg kansje strekt meg opp til 2500,- for et STRØKENT exemplar. Ellers er det jo "greit nok" å gi 1500,- for en forsterker som gir deg 750/1500 watt i 4/2 ohm og KAN lastes i 1 ohm
Hifonics vet jeg fint lite om,men sikkert ikke dårlig den heller.
Lykke til...No Windows-crap,just Mac Power
Comment
-
det var 2000 for den rf forsterkeren.. ink. frakt.. men vet ikke.. kanskje jeg kjøper begge og får brukt opp litt av skattepengene mine.. hehe.. så den susinga er ikke noe farlig liksom? noe man hører veldig eller? den monoblokka jeg velger skal først ogfremst drive en dynabel dy9215 15".. men vil gjerne ha 2 15" etterhvert og da er det jo greit med noe som kan dra de 2.. om det blir dynabel vet jeg ikke.. vil ha noe som spiller ihvertfall over 135db liksom.. :P"du må skru ned bassen før butikken raser sammen"
Comment
-
Originally posted by nollie1982 View Postdet var 2000 for den rf forsterkeren.. ink. frakt.. men vet ikke.. kanskje jeg kjøper begge og får brukt opp litt av skattepengene mine.. hehe.. så den susinga er ikke noe farlig liksom? noe man hører veldig eller? den monoblokka jeg velger skal først ogfremst drive en dynabel dy9215 15".. men vil gjerne ha 2 15" etterhvert og da er det jo greit med noe som kan dra de 2.. om det blir dynabel vet jeg ikke.. vil ha noe som spiller ihvertfall over 135db liksom.. :PNo Windows-crap,just Mac Power
Comment
-
Originally posted by cossiemk1 View PostJeg hadde helt klart valgt hifonics`n. Har testet begge, og hifonics`n var den klart beste.
Du hadde sikkert klart og anbefalt Fence Audio før RF.Runar E. Olsen ~ Moderator
Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif
Comment
-
Originally posted by GENEXXA View PostDitt syn på RF blir vell ikke helt relevant.
Du hadde sikkert klart og anbefalt Fence Audio før RF.
Det var aldri noe spørsmål om hva JEG liker, men hvilken av de to forsterkerene som var best, og siden jeg da har solgt begge merkene i en periode, OG har testet begge disse forsterkerene, i samme bil, på samme subelementer, så synes jeg at mitt innspill er helt relevant
Også drar du inn fence også.... jeg er jo ikke helt blind/døv når det gjelder pris, kvalitet og ytelse da.
Comment
Comment