Announcement

Collapse
No announcement yet.

Høy-lavnivå adapter VS lydkvalitet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Høy-lavnivå adapter VS lydkvalitet?

    Har en audison bit one koblet mot høy-nivå fra orginal forsterker i en A4, men er ikke helt fornøyd med hvordan bitone takler høynivå.
    Hvordan er det å kjøpe (evt lage) enkle og billige høy-lavnivå adaptere og koble mot rca i stedenfor?
    Dreper dette lyden eller vil dette virke greit?
    Prosjekt SQ Audi A3

  • #2
    Originally posted by hc_tk View Post
    Har en audison bit one koblet mot høy-nivå fra orginal forsterker i en A4, men er ikke helt fornøyd med hvordan bitone takler høynivå.
    Hvordan er det å kjøpe (evt lage) enkle og billige høy-lavnivå adaptere og koble mot rca i stedenfor?
    Dreper dette lyden eller vil dette virke greit?
    Er du heldig, er det lavnivå ut fra din Org spiller. Det står i såfall på spillerens påklistrede pairlapp..
    Ketil Skei Audio-art bilstereo og multimediasenter.
    Nedre Kaldbakkvei 88 1081 Oslo Tlf 22320860
    post@audio-art.no Pioneer - Kenwood - Alpine - JL Audio -Orion- Focal - Genesis - Kicker-Audison- Oddesey

    Comment


    • #3
      det er en 2010 mod a4 så får ikke ut orginal spiller. Jeg vil heller ikke skru på dashen osv og aner ikke hva slags signal som går fra spiller til orginal forsterker. Orginal forsterker spiller også på høyttalerene bak (gidder ikke å oppgradere disse).
      Prosjekt SQ Audi A3

      Comment


      • #4
        Originally posted by hc_tk View Post
        Har en audison bit one koblet mot høy-nivå fra orginal forsterker i en A4, men er ikke helt fornøyd med hvordan bitone takler høynivå.
        Hvordan er det å kjøpe (evt lage) enkle og billige høy-lavnivå adaptere og koble mot rca i stedenfor?
        Dreper dette lyden eller vil dette virke greit?
        Hvilken spiller sitter det i bilen? og hvilken årsmodell er bilen? Har noen koblingskjemaer liggende her hjemme ett sted så kan jeg sjekke om det er lav nivå utgang

        Comment


        • #5
          Det er en 2010 modell Audi A4 B8 med orginal spiller (standard radio concert - ikke MMI)
          Prosjekt SQ Audi A3

          Comment


          • #6
            Originally posted by hc_tk View Post
            Det er en 2010 modell Audi A4 B8 med orginal spiller (standard radio concert)
            Den blei litt ny for meg akkurat nå. Er det noen form for aktiv sub baki denne? Hvis det er er det store muligheter for at det finnes lav nivå ut på spilleren. Jeg kan godt sjekke dette opp, men det tar nok like lang/kort tid for deg som det vil for meg. Jeg må kontakte gamlejobben føst for å få koblingsskjema =)

            Comment


            • #7
              Det er en subb bak som er drevet av samme forsterkeren som resten av høyttalerene. kan gå ut og ta et bilde over kablene og jeg så kanskje det sier deg noe. Men er uansett veldig takknemelig for all hjelp!
              Prosjekt SQ Audi A3

              Comment


              • #8
                Her er kabelen med ledninger inn og ut fra orginal forsterker

                Prosjekt SQ Audi A3

                Comment


                • #9
                  Se her ja =) fine sukkerbiter.. He he har sendt deg pm. Har ikke vært borti denne før men er rimelig sikker på at her finnes det lav nivå et sted

                  Comment


                  • #10
                    Kan du beskrive hvordan Bit One ikke takler høynivå?
                    Dette er litt interessant fordi jeg har en Bit One liggende til neste konebil!

                    Mvh
                    Dag Johansen
                    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Dag Johansen View Post
                      Kan du beskrive hvordan Bit One ikke takler høynivå?
                      Dette er litt interessant fordi jeg har en Bit One liggende til neste konebil!

                      Mvh
                      Dag Johansen
                      BitOne takler det ganske så utmerket. Det er nok heller i Audisystemet problemet ligger. Vet ikke om alle Audier har dette, men alle jeg har vært borti har en "volumavhengig loudness/basskontroll" som vil lage trøbbel for bit one. Når man setter opp bit one første gang, kjøres en måling fra medfølgende setup-cd som retter opp feil i innsignalet. Dersom dette signalet forandres avhengig av volum vil det bli ball underveis..
                      [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                      [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                      [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Joakim View Post
                        BitOne takler det ganske så utmerket. Det er nok heller i Audisystemet problemet ligger. Vet ikke om alle Audier har dette, men alle jeg har vært borti har en "volumavhengig loudness/basskontroll" som vil lage trøbbel for bit one. Når man setter opp bit one første gang, kjøres en måling fra medfølgende setup-cd som retter opp feil i innsignalet. Dersom dette signalet forandres avhengig av volum vil det bli ball underveis..
                        Jepp den berømte "GALA" funksjonen Denne er faktisk mulig å skru av på de fleste som har dette.

                        Comment


                        • #13
                          Kan GALA justering ja, men er uansett ikke det som er problemet.
                          BitOne'ens remote in via høyttalerkabelen funker dårlig. Dvs den funker av og til, av og til ikke. Noen ganger er det også kun bass/diskant/mellomtone i forskjellige sammensetning som skrur seg på (ikke alltid alle kanalene ut spiller)
                          Så derfor vil jeg heller bruke RCA og remote in.
                          Prosjekt SQ Audi A3

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by hc_tk View Post
                            Kan GALA justering ja, men er uansett ikke det som er problemet.
                            BitOne'ens remote in via høyttalerkabelen funker dårlig. Dvs den funker av og til, av og til ikke. Noen ganger er det også kun bass/diskant/mellomtone i forskjellige sammensetning som skrur seg på (ikke alltid alle kanalene ut spiller)
                            Så derfor vil jeg heller bruke RCA og remote in.
                            Jeg skal se hva jeg får til iløpet av morgendagen. Send meg en pm hvis du ikke har hørt noe i løpet av kvelden i morgen. Har litt lett for å glemme

                            Comment


                            • #15
                              Noen som vet om Audi bruker remote turn on fra spilleren til disse forsterkerene?
                              Prosjekt SQ Audi A3

                              Comment

                              Working...
                              X