Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forslag til Shallow subwoofere

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Megabillig er ved nedlagt også fikk jeg påskrevet for en stund tilbake...

Comment

Originally posted by Dag Johansen View Post
      Det Soundstream elementet ville jeg styrt unna om jeg var deg!
      28 liters kasse gir en Q-verdi på 1,3!
      Dette sier deg kanskje ikke et plukk, så en liten forklaring:
      Qtc 0,4 - 0,6 = lavt (slank bass)
      Qtc 0,6 - 0,8 = normalt (god balanse mellom styrke og transientgjengivelse)
      Qtc 0,8 - 1,0 = høyt ( mye men litt slapp bass)
      Qtc 1,0 - 1,2 = veldig høyt (her går det i utforbakke med lydkvaliteten)
      Osv osv

Mvh
      Dag Johansen
      jeg velger å stole på dere som kan dette her bedre enn meg så da får vi se her hva det blir til

Comment

Originally posted by Reimers View Post
        om du vill ha noe ikke alle har

http://cerwinvegamobile.com/smax12.html

det cerwin elementet der så gromt ut men igjen tilbake på hvem som forhandler slikt?

Comment

Bilradiospesialisten forhandler Cerwin Vega nå, men de har ikke dette elementet i nettbutikken iallfall. Men du gjør ikke feil ved å gå for Earthquake SWS, de spiller meget bra. Har selv hatt både 8 tommeren og 2stk 12 tommere, kan trygt anbefale disse
          [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

siden det virker som du har veldig god peiling på det du gjør dag hva syns du om kenwood slim elementene da? er dette gode elementer i forhold til det qtc greiene du snakket om??

André

Comment

Originally posted by André View Post
              siden det virker som du har veldig god peiling på det du gjør dag hva syns du om kenwood slim elementene da? er dette gode elementer i forhold til det qtc greiene du snakket om??

André
              Earthquake SVS er morsomme elementer, men krever litt størrelse på kassa.
              Kenwood sine slim-elementer har jeg ikke hørt, men de ser veldig fornuftige ut, både konstruksjonsmessig og tekniske data. (12 tommeren)
              Den Cerwin Vega saken så også bra og spennende ut.

Mvh
              Dag Johansen
              "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

HAr ikke hørt Kenwood elementet men snakket litt med Bjørnar som jobbet på IB Hamar. Han mente dette kenwood elementet var hakket bedre enn Pioneer sitt slim element. Har vel å hatt Dag til å regne litt på kasse til dette å mener det krever endel større kasse enn Kenwood anbefaler. Se om ikke jeg finner igjen PM.

Edit.
                Hei.
                Jeg kjenner ikke til elementene, men jeg kjørte en simulering på de nå.
                Den bassrefleksoppgivelsen på 17 liter med 7,6cm port 28cm lang tror jeg må være noe av det dårligste jeg har sett!
                Så den kan du glemme.
                Ved bruk av refleks anbefaler jeg 45 liter per element, altså 90 liter totalt og det er kanskje i overkant?
                Det vi i alle tillfeller gi deg masse god bass.
                Lukket kasse på 22 liter per element (44 totalt) gir absolutt en fin frekvensgang, men man gir avkall på 5-6dB i området 30-40Hz.
                Så alt i alt er det kassestørrelsen som dikterer her.

Dette er snakk om 2x10" fra kenwood.
                Last edited by Judys Bilstereo; 30-06-2010, 07:32.
                Ole Petter Holelien
                Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Comment

Kicker CVT

Når jeg monterer slim bassere, er det stort sett Kicker CVT ellement. Har prøvd de fleste andre, men liker dette definitivt best. Ganske rimelige er de også..
                  Ketil Skei Audio-art bilstereo og multimediasenter.
                  Nedre Kaldbakkvei 88 1081 Oslo Tlf 22320860
                  post@audio-art.no Pioneer - Kenwood - Alpine - JL Audio -Orion- Focal - Genesis - Kicker-Audison- Oddesey

Comment

Originally posted by Judys Bilstereo View Post
                    HAr ikke hørt Kenwood elementet men snakket litt med Bjørnar som jobbet på IB Hamar. Han mente dette kenwood elementet var hakket bedre enn Pioneer sitt slim element. Har vel å hatt Dag til å regne litt på kasse til dette å mener det krever endel større kasse enn Kenwood anbefaler. Se om ikke jeg finner igjen PM.

Dette er snakk om 2x10" fra kenwood.
                    Jepp, det er derfor jeg skrev 12 tommer i parantes.
                    10 og 12 har store forskjeller i parametrene og 12 tommeren er definitivt "best".

Mvh
                    Dag Johansen
                    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

Originally posted by golfnos View Post
                      Megabillig er ved nedlagt også fikk jeg påskrevet for en stund tilbake...
                      er du sikker på det??

Comment

Originally posted by puma View Post
                        er du sikker på det??
                        Vel, jeg får ikke opp org-nummeret eller Megabillig AS når jeg søker på det i f.eks ravninfo.no

For det er kanskje ikke så rart når man får følgende melding i registrene:
                        http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj....rgnr=990362726

Mvh Tony
                        - The only road to take is perfection itself

Comment

Originally posted by Tony View Post
                          Vel, jeg får ikke opp org-nummeret eller Megabillig AS når jeg søker på det i f.eks ravninfo.no

For det er kanskje ikke så rart når man får følgende melding i registrene:
                          http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj....rgnr=990362726

Aha.. hjemmesiden enda aktiv. Holdt på å bestille noe der

Comment

Forøvrig er det Auto Performance som har agenturet på Soundstream i Norge. MB har sluttet med merket, og det de måtte ha på lager er kun rester fra den gangen de importerte merket.
                            Mvh
                            Pål Andréas Bryng
                            Bilstereosenteret.no
                            Vi forhandler bl.a.:
                            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
                            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Men lageret til auto performance er desverre langt ifra imponerende Bortimot ikke noe å velge i...
                              Ole Petter Holelien
                              Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                              Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                              Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Comment

Originally posted by Judys Bilstereo View Post
                                Men lageret til auto performance er desverre langt ifra imponerende Bortimot ikke noe å velge i...
                                Du får kjøpe et annet merke, da
                                Mvh
                                Pål Andréas Bryng
                                Bilstereosenteret.no
                                Vi forhandler bl.a.:
                                Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                                Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
                                Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Working...
                                X