Announcement

Collapse
No announcement yet.

Maxxima vs Odyssey vs Apollo

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Maxxima vs Odyssey vs Apollo

Hvilke av disse 3 batteriene er det beste kjøpet?

Sønnak Exide Maxxima 900
    Odyssey PC 1200 (hva er forskjellen på PC1200 og PC1200MJ ?)
    Apollo A1750 (Eltek)

Har tenkt å bruke dette som ekstra batteri i bagasjerommet mitt. Har det noe betydning at dette batteriet ikke har samme spesifikasjonen som det orginale som står framme?

Kan sikringen stå framme med det originale batteriet eller må jeg sette den rett før det ekstra batteriet i bagasjerommet?

Det er vel ikke akkurat 3 like batterier dette her.

Hvor mye strøm trenger du ? SKulle tro at det ville ha holdt med A1750 foran i bilen alene..
    Mvh
    Lars Engen

Comment

Mest mulig strøm er vel best? Skal gi strøm til Dynabel 7501 (3*dy9410) og en Dynabel 1502 (Focal frontsett).

3 ulike batterier, ok. Såg bare at de låg i min prisklasse. Hva er forskjellen? Men av disse 3 så vil du anbefale A1750?

Comment

Originally posted by Flash View Post
        Hvilke av disse 3 batteriene er det beste kjøpet?

Sønnak Exide Maxxima 900
        Odyssey PC 1200 (hva er forskjellen på PC1200 og PC1200MJ ?)
        Apollo A1750 (Eltek)
        med PC1200MJ tror jeg det følger med en kasse å sette batteriet i, ubruklig i mine øyne.
        Har tenkt å bruke dette som ekstra batteri i bagasjerommet mitt. Har det noe betydning at dette batteriet ikke har samme spesifikasjonen som det orginale som står framme?
        Ja, det med lavest indre motstand vil lade ut det andre batteriet
        Kan sikringen stå framme med det originale batteriet eller må jeg sette den rett før det ekstra batteriet i bagasjerommet?
        Nei, det må stå ved batteriet, ikke mer enn 30cm unna eller før ledningen går igjennom stål (følge biltilsynets regler)

hva som er beste kjøpet vet jeg ikke, men kan gå god for ody pc1200.. kanon bra batteri.
        sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
        IceAudio - Bilringen AS - inakustik

Comment

Kjøp 2 like batterier da. Så har du altså samme batteriet fremme og bak
          2 odyssey, så har du garantert nok strøm til å levere anlegget ditt =)
          Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
          Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
          Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

Comment

Apollo A1750 tilsvarer ett Odyssey PC1700
            Odyssey PC1200 har rett over halve kapasiteten til ett PC1700
            Maxxima er til hobbybruk og passer fint i en traktor eller noe

Odyssey er meget bra batterier, og jeg forhandler de selv, men hvis du får ett Apollo A1750 for ca samme pris som PC1200 og du har plass til det så hiv ut det orginale og bruk kun det Apollo batteriet.
            Mvh
            Lars Engen

Comment

låner topicen litt. er Kinetik HC2400 et bra batteri?
              VW Golf II Gti 16v

Comment

apollo batteriet er veldi bra til prisen, synd man neten må ha kran for å få det inn og ut av bilen.

Comment

Originally posted by Knudsen View Post
                  låner topicen litt. er Kinetik HC2400 et bra batteri?
                  javist, i følge importør verdens beste batteri, dog det kan jo alle si.. men sikkert helt greit
                  sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                  IceAudio - Bilringen AS - inakustik

Comment

MJ står for metal jacket og er en stålkasse som batteriet stå oppi. Kjekt om du kan sveise den fast og vips har ferdig batterikasse. Utover det, unødvendig i en bil.

Kjøp heller to små AGM batterier enn å legg alt i ett stort til å ha bak. F.eks Odessey PC925 eller Northstar NSB 40 vil holde lenge om du har ett foran og ett bak.

Men ikke glem å oppgradere alle de orginale kablene mellom karosseri og batteri, karosseri og motor/dynamo og mellom dynamo og batteriet.

Har du to batterier så må du også ha to sikringer i mellom de, èn foran i motorrommet og èn bak ved batteriet i bagasjen. SOm tidligere nevnt, max 30cm kabel mellom batteripol og sikring er det som gjelder.
                    Mvh
                    Pål Andréas Bryng
                    Bilstereosenteret.no
                    Vi forhandler bl.a.:
                    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
                    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Takk for svar.

Comment

Working...
                      X