Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elementer og magnetisme...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Dag Johansen View Post
    5cm unna har ikke jeg noe drag i metallet og dermed ingen svekkelse.
    Jeg tror dette er veldig individuellt fra element til element og avhengig av konstruksjonen.

Mvh
    Dag Johansen
    Det stemmer nok! Takk for forsøket

Jeg skal forsøke med litt forskjellige løsninger for å finne ut om det faktisk er en svakhet ett sted.
    Bmw e34 520:
    Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

Comment

Originally posted by ugn View Post
      Hvordan målte du dette?
      Ikke helt sikker på om jeg skjønner spørsmålet ditt!?
      Jeg målte Thiele/Small parametrene med og uten jernsaken inntil magneten...

Mvh
      Dag Johansen
      "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

Originally posted by Dag Johansen View Post
        Ikke helt sikker på om jeg skjønner spørsmålet ditt!?
        Jeg målte Thiele/Small parametrene med og uten jernsaken inntil magneten...

Mvh
        Dag Johansen
        Lurte ganske basic på: hvordan

Edit: Fant ut sånn ca, ikke noe jeg greier
        Last edited by ugn; 04-07-2010, 18:53.
        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Dag, så vidt jeg har skjønt så er det ikke like kritisk for neodymium-magneter? Er det ikke sånn at de ikke tiltrekkes av like mye som "vanlige" magneter?
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Originally posted by TakeTheTime View Post
            Dag, så vidt jeg har skjønt så er det ikke like kritisk for neodymium-magneter? Er det ikke sånn at de ikke tiltrekkes av like mye som "vanlige" magneter?
            Stemmer i de fleste tillfeller, men det har nok med konstruksjonen å gjøre også...
            Som regel sitter magneten i polstykket (rear earth) noe som gir mindre stråling av magnetfeltet.

Mvh
            Dag Johansen
            "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

Working...
            X