Announcement

Collapse
No announcement yet.

Testing av utstyr før salg

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Det står respekt av det du har gjordt. Du må jo være en utrolig snill person. Jeg håper du selger ting her på forumet i fremtia,så dette var et salg til ettertanke....
    No Windows-crap,just Mac Power

Comment

Hvis han sendte en pm TIL deg med følgende:

Får en PM tilbake: "litt stor forsterker du har brukt... spola blir så varm at lakken smelter og siger/renner... det kan være en forklaring."
      Så har han jo avslørt seg selv, for da bruker jo HAN for stor forsterker og mater på med for mye effekt.

Comment

Originally posted by Bassoflove View Post
        Det står respekt av det du har gjordt. Du må jo være en utrolig snill person. Jeg håper du selger ting her på forumet i fremtia,så dette var et salg til ettertanke....
        Takk for det

Originally posted by dBcompaniet View Post
        Hvis han sendte en pm TIL deg med følgende:

Så har han jo avslørt seg selv, for da bruker jo HAN for stor forsterker og mater på med for mye effekt.
        Siterte han da jeg jeg la limte i det han skrev. Etter å ha lest det du har skrevet så høres det jo ut som han har har matet på med for mye effekt.

Comment

For å være helt ærlig så tror jeg nok du har blitt lurt trill rundt desverre.

Comment

Originally posted by shammers View Post
            om det er snakk om de morel 10" du hadde tilsalgs her? han som kjøpte de, har han testa de med eller uten kasse? de kan låte fryktelig stygt og nesten sprengt ut uten kasse, i rett kasse derimot låter de riktig najs. I know har stått en slik på stua mi i lengre tid forøverig tåler de ikke allverden av effekt
            de tåler en del effekt men huska t menbranen bare veier i underkant av 100gram -hvis jeg ikke husker feil- og da sal ikke så mye ffekt for å få den til å nå xmax... jeg har bruk elte 10 i flere år med forkjellige forstekere men aldri opplevd sånn feil -og som du sier alt avhebger av riktig kasse, da dette element ikke tenger "brutal force" for å spille

men alt i alt vil jeg faktisk jeg også påstå gooner at det er han andre som har sprengt elementene -aller mest sansylig. Det du må gløre eller bør gjøres ved slike tilfeller er å be om å få returnert elementene og etterpå skjære ut menbranene så du kommer til spolen: da kan du fort se hva som har hendt...om det var slik han beskrev: spola blir så varm at lakken smelter og siger/renner... det kan være en forklaring. -da kan du garantert vite selv at det ikke kunne skjeed hos deg. Da en sånn feil kan høres og merkes selv ved lav volum

så vidt jeg vet det er også dette som gjøres i sånne tilfeller der kunden kommer tilbake med et stum element og forlanger en ny en
            --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
            -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Comment

Hvor lang tid tid det fra det 1. elementet ble 'konkludert defekt' til det 2. ble det?
              Litt merkelig hvis begge var defekte ved annkomst, og han bruker 2 timer med spilling for å oppdage det.

Da vil jeg heller tro at han oppdaget det etter at han dro på litt mye.
              Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
              [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
              Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

det lukter litt råtten fisk av dette opplegget ja surt å gi bort slike gode elementer i allefall.

når det kommer til spillere og slikt er dette litt lettere å filme mens en sub ikke nødvendigvis er like lett å bevise, men vil tro at du ikke hadde lagt de ut om de var ødelagt.
                Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

Comment

Det hadde vært meget interessant å vite hvem kjøperen er. Skjønner at du ikke vil henge ut noen her, men hvis han får fortelle sin side av saken bør det ikke være noe problem så lenge han har rent mel i posen. Og hvis ikke, fortjener han en negativ omtale på kjøp- og salg feedback tråden!
                  Bmw e34 520:
                  Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

Comment

Originally posted by ugn View Post
                    Hvor lang tid tid det fra det 1. elementet ble 'konkludert defekt' til det 2. ble det?
                    Litt merkelig hvis begge var defekte ved annkomst, og han bruker 2 timer med spilling for å oppdage det.

Da vil jeg heller tro at han oppdaget det etter at han dro på litt mye.
                    Det ene elementet var defekt ved ankomst mente kjøper.

Slik gikk vår kommunikasjon:

Øyvind: 24.06.10 19:15
                    Kan kjøpe elementene for 2000,-

Meg: 24.06.10 19:40
                    Hei!

Ok. Du skal få dem for 2000kr+ frakt.

Vil du forhåndsbetale eller ha dem i postoppkrav? Hvis det sistenevnte send meg navn og adresse så sender jeg dem ikveld.

Øyvind:25.06.10 02:39
                    Kan hende jeg skal nedover til staden lørdag. er du hjemme da?

Meg: 25.06.10 06:27
                    Hei!

Jeg er hjemme hele helgen.

Nr mitt er 45172727. Bare å ringe hvis du er i oslo på Lørdag.

Meg: 27.06.10 15:00
                    Hei!

Du ringte aldri. Vil du komme og hente dem? Eller vil du ha dem tilsendt? Hvis du vil ha dem tilsendt vil du betale på forskudd eller vil du ha det i oppkrav. Send meg navn og adresse hvis du vil ha dem tilsendt i oppkrav så sender jeg dem imorgen.

Øyvind: 28.06.10 02:26
                    Hei

Beklager dette så mye. Ble aldri noe tur nedover på meg gitt...
                    Ja du kan sende de om det ikke blir for dyrt med frakt..
                    Kan du sjekke opp dette?

Øyvind
                    xxxxxxxxx
                    xxxxxxxxx

Øyvind

Meg: 28.06.10 21:34
                    Hei!

Alt i orden.

Frakten kom på 219kr. Tot summen blir da 2219kr.

Jeg har nå sendt pakken siden det ikke ble altfor dyrt.

Sporingsnr er SM 16 329 090 8 NO

Øyvind: 03.07.10 16:04
                    Hentet de ut i stad, og er IKKE happy............
                    Det erne elementet hadde jeg en mistanke om at var sprengt i det jeg tok opp pakken, skrapelyder og tildels kilte seg.
                    Så jeg målte motstanden på begge og ganske riktig, det ene hadde brudd i spola.
                    Hva det andre angår ser det ut til at det skal fungere da jeg målte ca 4ohm på det........

Hvilken forsterker har du brukt på dette?

Og hvordan ordner vi opp i dette..? Du kan godt overføre 1000,- for det ene elemetet, så har vi en deal... Jeg har uansett tapt penger på frakt og planene mine må utsettes. Men om du skal ha det defekte til bake må du komme og hente det eller betale frakt og 1000,- på forskudd.

Håper å høre fra deg, at dette er bare en glipp og ikke ment som svindel av noe slag.....

Mvh Øyvind

Meg: 03.07.10 16:18
                    Hei!

Det var veldig rart. Dem funket fint. Takethattime kan bekrefte det, han som hjalp meg med å stille inn anlegget mitt. To dager senere solgt jeg spilleren min har etter det ikke brukt anlegget som står bilen.
                    Men hvis det sprengt da skal jeg selvfølgelig gjøre opp for meg, har ingen hensikt i å lure noen. Send meg kontonr ditt så skal jeg overføre penget til deg med en gang. Vil du heve hele kjøpet? Eller vil du ha det ene elementet?

Forsterkeren jeg har brukt er Hertz HP1D.

Øyvind: 03.07.10 16:22
                    Jeg kan beholde det ene elementet, hadde litt lyst på dette oppsettet og har muligens et annet for hånden Miniboom skal jo selge ett..

Er vanskelig å se at det ene er def. om de står i samme da vil det ene bevege seg i forhold til det andre.. Jeg har ikke brukt de i det hele tatt men det er brudd på det ene. det andre ser tilsynelatende fint ut..

Kontonr: xxxxxxxxxxx

På forhånd takk.

Meg: 03.07.10 16:26
                    Hei!

Skjønner. Da overfører jeg 1500kr tilbake. 1000kr for elemenetet og 500kr for plaster på såret. Hadde ingen hensikt i å lure deg. Du trenger ikke å sende det ødelagte elementet tilbake.

Beklager igjen

Øyvind: 03.07.10 16:36
                    Den er grei..
                    Vet ikke når jeg skal forvente penger inn på konto da vi sikkert har forskjellig bank, Sparebank1 Hedmark. Sifra når du har overført du så skal jeg sjekke.. Men mulig de ikke kjem før mandag.

Takk skal du ha

Meg: 03.07.10 16:39
                    Har overført allerede. Har postbanken. Regner med at du bør ha pengene på Mandag eller Tirsdag. Senest Onsdag.

Øyvind: 03.07.10 17:47
                    Da har jeg vært ute og prøvd det andre.... Crap, ødelagt det å... Ulyder og skraping ved spilling. Testet det andre som sorventet ikke en lyd.
                    Testet opp mot andre elementer jeg har liggenes, de fungerte utmerket.

Jeg brukte alpine iva-d310rb med pxa-h700 og en genesis fourchannel kjørt på en utgang får ca 94W RMS ved 4ohm.

Luktet også svidd spole av det...

Meg: 03.07.10 17:54
                    Det skjønner jeg ikke. Hadde ikke noe av det da jeg hadde de elementene. Overfører 2219kr istedet, sånn at du ikke taper noe på det.

Rart at det funket fint hos meg og ikke hos deg. Hadde ikke noen ulyder da vi stilte inn anlegget heller.

Beklager igjen

Øyvind: 03.07.10 17:56
                    litt stor forsterker du har brukt... spola blir så varm at lakken smelter og siger/renner... det kan være en forklaring.

Meg: 03.07.10 17:58
                    Ja, kan jo være en forklaring. Men spilte bare lavt da jeg hadde dem slik at dem skulle få spilt seg inn. Du får bare kaste dem i søpla så overfører jeg 2219kr til konto.

Øyvind: 04.07.10 05:09
                    Den er grei, da avventer jeg et par dager.

Meg: 04.07.10 13:35
                    Gjør det.

Overfører 200kr ekstra. Vil at du sender tilbake elementene.

Når du sier:litt stor forsterker du har brukt... spola blir så varm at lakken smelter og siger/renner... det kan være en forklaring.

Her er hva dbcompaniet har svart da jeg viste han dette :Så har han jo avslørt seg selv, for da bruker jo HAN for stor forsterker og mater på med for mye effekt.

Men jeg har ingen hensikt i å begynne å krangle med deg så du skal få penga dine uansett.

Øyvind: 04.07 15:51
                    Da kan du si til han at jeg ikke har brukt disse elementene i det hele tatt.....
                    Eneste jeg her gjort er å sett at de fungerer eller ikke målt gjennomgang i de med multimeter. det ene var helt døtt brudd i spola, før jeg hadde røkke å teste noe som helst.
                    Det andre så tilsynelatende ok ut, men skrapa til tider borti med spola. Så jeg prøvde å koble den på en Genesis Serie3 Fourchannel, på en kanal minimum gain. Hvis du mener det er for stor forsterker bør du tenke på hva du har brukt....
                    Elemtet lagde ulyder og spilte ikke akkurat fint, til og med på lave volum.

Men du skal få elemtene i retur, ikke noe problem.

Comment

Kan elementene/elementet ha blitt skadet under sendinga kanskje? Er det en mulighet?
                      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Nå blir dette veldig synsing fra min side, men kan hende han smører på litt her.
                        Men muligheten for at ljuger så det renner av han er der,men igjen dette er bare synsing fra min side.
                        Synes det lukter noe jævlig råttent av hele opplegget, disse elementene var jo ikkke innspillt engang fra din side Gooner (?)
                        Skal bra mye til for at subber/høytalere skal bli ødelagt når de blir liggende tørt å godt å ikke brukt i det hele tatt..

Dette er for merkelig for meg,virker nesten for merkelig hele greia.

Husk på dette her er min side av saken, jeg sier ikke han er svindler hverken du.
                        Men Dette er meget rart.

Får å se bedre ut,eller det kan være tilfellet at de har blitt ødelagte på en eller rar måte.
                        ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                        Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

Comment

Originally posted by TakeTheTime View Post
                          Kan elementene/elementet ha blitt skadet under sendinga kanskje? Er det en mulighet?
                          Pakket dem inn i flere lag med boble plast. Liten sjanse for at det har skjedd tror jeg, men kan ikke utelukke det.

Comment

Originally posted by gooner87 View Post
                            Pakket dem inn i flere lag med boble plast. Liten sjanse for at det har skjedd tror jeg, men kan ikke utelukke det.
                            Ok, hvor mye brukte du elementene etter jeg hørte på de?
                            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Originally posted by R-SportRF View Post
                              Nå blir dette veldig synsing fra min side, men kan hende han smører på litt her.
                              Men muligheten for at ljuger så det renner av han er der,men igjen dette er bare synsing fra min side.
                              Synes det lukter noe jævlig råttent av hele opplegget, disse elementene var jo ikkke innspillt engang fra din side Gooner (?)
                              Skal bra mye til for at subber/høytalere skal bli ødelagt når de blir liggende tørt å godt å ikke brukt i det hele tatt..

Dette er for merkelig for meg,virker nesten for merkelig hele greia.

Husk på dette her er min side av saken, jeg sier ikke han er svindler hverken du.
                              Men Dette er meget rart.

Får å se bedre ut,eller det kan være tilfellet at de har blitt ødelagte på en eller rar måte.
                              Kjøpte dem av Racing_ på forumet, han hadde brukt dem veldig lite han også siden han hadde tatt dem ut av boden.

Jeg brukte dem vel maks i 5 timer og da på lavt volum siden dem var som nye og ikke innspilt.

Comment

Du får spørre han åssen innpakningen virka når han fikk den.
                                Tviler sterkt på dette skjedde under sendingen, går egentlig ikke ann.
                                Da du skal kunne se dette på pakningen å elementene at de er skadet etc etc.
                                ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                                Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

Comment

Working...
                                X