Originally posted by TakeTheTime
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Testing av utstyr før salg
Collapse
X
-
Originally posted by gooner87 View PostKjøpte dem av Racing_ på forumet, han hadde brukt dem veldig lite han også siden han hadde tatt dem ut av boden.
Jeg brukte dem vel maks i 5 timer og da på lavt volum siden dem var som nye og ikke innspilt.
Er han medlem her?¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen
Comment
-
Originally posted by gooner87 View PostKjøpte dem av Racing_ på forumet, han hadde brukt dem veldig lite han også siden han hadde tatt dem ut av boden.
Jeg brukte dem vel maks i 5 timer og da på lavt volum siden dem var som nye og ikke innspilt.
og hvis du nesten ikke brukte dem etter det så er det... Ja, rett og slett, ugler i mosen her altså.¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III
Comment
-
Originally posted by TakeTheTime View PostJa, de spilte jo helt fint når jeg justerte - justerte de så de spilte passelig lavt, på linje med resten,
og hvis du nesten ikke brukte dem etter det så er det... Ja, rett og slett, ugler i mosen her altså.
Comment
-
Originally posted by gooner87 View PostJa, syntes det var veldig rart, ble veldig overrasket over at han sa at dem var defekte, når jeg kun kjørte hjem og parkerte bilen etter å ha justert anlegget sammen med deg. OG etter det har dem ikke vært brukt.¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III
Comment
-
Får meg litt til å lure hvorfor ikke "Øyvind" har vært her inne å skrevet noe som helst.
Stianuno og Genexxa vitsen med dette er?¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen
Comment
-
Originally posted by gooner87 View PostHei!
Takk for at du hjelpe meg med å ta en titt.
Sender deg en PM så fort jeg får dem.
Jeg har rekonings-kit på lager til Elate 10.
Send meg en mail på post@bilradiosenteret.no
Mvh
Pål
Bilradiosenteret.no
Hønefoss
Tlf. 901 11 101Bilradiosenteret
Importør av Morel, MMATS Pro Audio, DTI og HushMat.
Besøk vår butikk og monteringsverksted i Hønengata 48, 3513 Hønefoss.
www.bilradiosenteret.no
Comment
-
Originally posted by Bilradiosenteret View PostHvordan gikk det med disse elementene?
Jeg har rekonings-kit på lager til Elate 10.
Send meg en mail på post@bilradiosenteret.no
Mvh
Pål
Bilradiosenteret.no
Hønefoss
Tlf. 901 11 101
Jeg har dem ikke lenger. Tror Dag Johansen har kastet dem men er litt usikker. Han skulle sende meg noen bilder etterhvert, kan legge dem ut når jeg har fått dem.
Saken er ihvertfall avsluttet fra min side, har overført penger tilbake til Øyvind og lært at jeg skal filme eller få noen til å teste utstyret før jeg selger
Comment
-
Føler meg tråkka på her nå.....
Så ikke denna tråden før enn i dag, en grunn, er ikke så mye på generelt da det går mest i projekter og til salgs....
Føler meg dømt til at det er jeg som er kjeltringen her..
For all del honør til gooner da han ryddet opp igjen etter seg, uten noe krøll.. det kan jo å være en tankevekker hvorfor han ga seg så lett... Jeg tenkte som så at jeg var blitt lurt, men han ryddet jo opp..
Men nå skal jeg bruke litt tid på å formulere en forsvarspost, for det ser ut som om jeg allerede er døm skyldig..
Av den enkle grunn at jeg ikke har hatt muligheten til å forsvare meg da jeg ikke har fått vite om denne tråden! Dette er noe man kan kalle baksnakking.
Har ikke noen feedback på kjøp å salg men kan ramse opp alt jeg har kjøpt av folk her inne da jeg har det meste på pm, og vi snakker om mangfoldige 10-tusner...
Så kan vi spørre døm om vi skal gå så langt...
For dette her finner jeg meg faktisk ikke i, å bli svertet på denne måten..
Kan likeså anbefale andre å ikke -handle- uten og ha prøvd det først da det ser ut til at hvis du får en defekt vare er det du som er syndebukken...
Er VELDIG provosert no og har holdt att mye for å prøve og holde en saklig diskusjon..
Takk, kommer et større innlegg etter hvert.Øyvind Kalbækken
Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.
Comment
-
Ok, hvor skal jeg begynne...
Ok jeg anbefaler ALLE som iallefall har engasjert seg i denne saken, gjort seg opp en mening. Om å lese hele dette innlegget mitt!
* Kollinummer: SM163290908NO
* Sendingsnummer: 70300490082690297
* Antall kolli: 1
* Produktnavn: SMARTPOST ESKE
* Vekt: 4 kg
* Mål: 50x27x19 cm (LxBxH)
* Prisgrunnlag: 6 kg
Sendingen er utlevert
03.07.2010 13:44, 2501 TYNSET
03.07.10 16:04:
Originally posted by ØyvindHentet de ut i stad, og er IKKE happy............
Det erne elementet hadde jeg en mistanke om at var sprengt i det jeg tok opp pakken, skrapelyder og tildels kilte seg.
Så jeg målte motstanden på begge og ganske riktig, det ene hadde brudd i spola.
Hva det andre angår ser det ut til at det skal fungere da jeg målte ca 4ohm på det........
Hvilken forsterker har du brukt på dette?
Og hvordan ordner vi opp i dette..? Du kan godt overføre 1000,- for det ene elemetet, så har vi en deal... Jeg har uansett tapt penger på frakt og planene mine må utsettes. Men om du skal ha det defekte til bake må du komme og hente det eller betale frakt og 1000,- på forskudd.
Håper å høre fra deg, at dette er bare en glipp og ikke ment som svindel av noe slag.....
Mvh Øyvind
Dette var rett etter jeg hentet de postkontoret, fikk ikke somlet meg til å gå på daten før etter lørdagsgrøten... eneste jeg gjorde var at jeg ble oppmerksom på spesielt det ene da det spola skrapte mot magnetn. JEG PRØVDE ALDRI DETTE ELEMENTET, JEG MÅLTE BRUDD PÅ DET MED MULTIMETER. (måtte bare få det fram.)
Har 3år med elektronikk og 1,5års læretid nå så kan nok å ta en resistansmåling.
litt senere av meg:
Originally posted by ØyvindJeg kan beholde det ene elementet, hadde litt lyst på dette oppsettet og har muligens et annet for hånden Miniboom skal jo selge ett..
Er vanskelig å se at det ene er def. om de står i samme da vil det ene bevege seg i forhold til det andre.. Jeg har ikke brukt de i det hele tatt men det er brudd på det ene. det andre ser tilsynelatende fint ut..
Kontonr: XXXX.XX.XXXXX
På forhånd takk.
Originally posted by ØyvindDa har jeg vært ute og prøvd det andre.... Crap, ødelagt det å... Ulyder og skraping ved spilling. Testet det andre som sorventet ikke en lyd.
Testet opp mot andre elementer jeg har liggenes, de fungerte utmerket.
Jeg brukte alpine iva-d310rb med pxa-h700 og en genesis fourchannel kjørt på en utgang får ca 94W RMS ved 4ohm.
Luktet også svidd spole av det...
Originally posted by Øyvindlitt stor forsterker du har brukt... spola blir så varm at lakken smelter og siger/renner... det kan være en forklaring.
Så noen svar/kommentarer som jeg gjerne skulle svart på for et halvårsida:
Originally posted by Bilstereosenteret.no View PostBTW: hvis lakken på chasiss var smeltet pga varmegang i spolen, hadde ikke du sett det når du pakket elementene for sending?
Originally posted by Bilstereosenteret.no View PostNei, da har nok kjøper tatt livet av dem selv. Lett å skylde på deg når de nylig er kjøpt. Men men, da er du en lærepenge rikere, om ikke annet
Originally posted by GENEXXAFår du tilbake elementene?
Om ikke, kan han har lurt deg. Bare en tanke.
Originally posted by Stianuno View PostIkke gi han tilbake pengene når du åpenbart vet at de er pent behandlet av deg.
Originally posted by GENEXXAJeg syns du skal be om og få elementene tilbake.
Om ikke, KAN han har lurt deg trill rundt. Og du sitter 2200kr og 2 subber fattigere.
Hvem kjøpte de hos deg? Vil du ikke expose ha han, send meg PM.
Originally posted by shammers View Postom det er snakk om de morel 10" du hadde tilsalgs her? han som kjøpte de, har han testa de med eller uten kasse? de kan låte fryktelig stygt og nesten sprengt ut uten kasse, i rett kasse derimot låter de riktig najs. I know har stått en slik på stua mi i lengre tid forøverig tåler de ikke allverden av effekt
Originally posted by Bassoflove View PostDet står respekt av det du har gjordt. Du må jo være en utrolig snill person. Jeg håper du selger ting her på forumet i fremtia,så dette var et salg til ettertanke....
Originally posted by dBcompaniet View PostHvis han sendte en pm TIL deg med følgende:
Sitat:
Får en PM tilbake: "litt stor forsterker du har brukt... spola blir så varm at lakken smelter og siger/renner... det kan være en forklaring."
Så har han jo avslørt seg selv, for da bruker jo HAN for stor forsterker og mater på med for mye effekt.
Også forklart denne uttalelsen lengre opp...
Originally posted by gooner87 View PostOpprinnelig postet av dBcompaniet Vis post
Hvis han sendte en pm TIL deg med følgende:
Så har han jo avslørt seg selv, for da bruker jo HAN for stor forsterker og mater på med for mye effekt.
Siterte han da jeg jeg la limte i det han skrev. Etter å ha lest det du har skrevet så høres det jo ut som han har har matet på med for mye effekt.
Originally posted by pgoutlaw View PostFor å være helt ærlig så tror jeg nok du har blitt lurt trill rundt desverre.
Originally posted by matador View Postde tåler en del effekt men huska t menbranen bare veier i underkant av 100gram -hvis jeg ikke husker feil- og da sal ikke så mye ffekt for å få den til å nå xmax... jeg har bruk elte 10 i flere år med forkjellige forstekere men aldri opplevd sånn feil -og som du sier alt avhebger av riktig kasse, da dette element ikke tenger "brutal force" for å spille
men alt i alt vil jeg faktisk jeg også påstå gooner at det er han andre som har sprengt elementene -aller mest sansylig. Det du må gløre eller bør gjøres ved slike tilfeller er å be om å få returnert elementene og etterpå skjære ut menbranene så du kommer til spolen: da kan du fort se hva som har hendt...om det var slik han beskrev: spola blir så varm at lakken smelter og siger/renner... det kan være en forklaring. -da kan du garantert vite selv at det ikke kunne skjeed hos deg. Da en sånn feil kan høres og merkes selv ved lav volum
så vidt jeg vet det er også dette som gjøres i sånne tilfeller der kunden kommer tilbake med et stum element og forlanger en ny en
Originally posted by ugn View PostHvor lang tid tid det fra det 1. elementet ble 'konkludert defekt' til det 2. ble det?
Litt merkelig hvis begge var defekte ved annkomst, og han bruker 2 timer med spilling for å oppdage det.
Da vil jeg heller tro at han oppdaget det etter at han dro på litt mye.
Originally posted by tofter View PostDet hadde vært meget interessant å vite hvem kjøperen er. Skjønner at du ikke vil henge ut noen her, men hvis han får fortelle sin side av saken bør det ikke være noe problem så lenge han har rent mel i posen. Og hvis ikke, fortjener han en negativ omtale på kjøp- og salg feedback tråden!
Originally posted by TakeTheTime View PostKan elementene/elementet ha blitt skadet under sendinga kanskje? Er det en mulighet?
Originally posted by Akilles View PostNå blir dette veldig synsing fra min side, men kan hende han smører på litt her.
Men muligheten for at ljuger så det renner av han er der,men igjen dette er bare synsing fra min side.
Synes det lukter noe jævlig råttent av hele opplegget, disse elementene var jo ikkke innspillt engang fra din side Gooner (?)
Skal bra mye til for at subber/høytalere skal bli ødelagt når de blir liggende tørt å godt å ikke brukt i det hele tatt..
Dette er for merkelig for meg,virker nesten for merkelig hele greia.
Husk på dette her er min side av saken, jeg sier ikke han er svindler hverken du.
Men Dette er meget rart.
Får å se bedre ut,eller det kan være tilfellet at de har blitt ødelagte på en eller rar måte.
Originally posted by gooner87 View PostPakket dem inn i flere lag med boble plast. Liten sjanse for at det har skjedd tror jeg, men kan ikke utelukke det.
Originally posted by Akilles View PostDu får spørre han åssen innpakningen virka når han fikk den.
Tviler sterkt på dette skjedde under sendingen, går egentlig ikke ann.
Da du skal kunne se dette på pakningen å elementene at de er skadet etc etc.
Originally posted by gooner87 View PostJa, han er medlem, Kaller seg Øyvind på dette forumet.
Originally posted by gooner87 View PostJa, syntes det var veldig rart, ble veldig overrasket over at han sa at dem var defekte, når jeg kun kjørte hjem og parkerte bilen etter å ha justert anlegget sammen med deg. OG etter det har dem ikke vært brukt.Originally posted by TakeTheTime View PostJa, de spilte jo helt fint når jeg justerte - justerte de så de spilte passelig lavt, på linje med resten,
og hvis du nesten ikke brukte dem etter det så er det... Ja, rett og slett, ugler i mosen her altså.
Originally posted by TakeTheTime View PostSjansen for svindel er STOR.
Originally posted by GENEXXAJeg TIPPER at han først prøvde og lure deg ved at et element var gåen/spreng/ødlagt.
Du gikk på, sa du ville overføre tilbake 1000,-
Da TROR jeg han tenkte, "han var lett og lure, nå skal jeg lure han mer".
MEN, her tipper og tror jeg. Var dette som slo meg først inn.
Btw, om han bare har trykket på elementene, og hørt etter ulyder. Vil han få det, om han presser på feile plasser.
Får skrapelyder i DD 9917 jeg har på lofte, når jeg legger presset litt skjevt på. Men om jeg presser rett på, er det ikke en ulyd der.
Og jeg bruker samme forsterker som du har brukt, på 1xImage Dynamics, som tåler MAX 300rms. Har ikke klart og tatt livet av den enda.
Originally posted by Akilles View PostFår meg litt til å lure hvorfor ikke "Øyvind" har vært her inne å skrevet noe som helst.
Stianuno og Genexxa vitsen med dette er?
Originally posted by StianunoNei jeg vet ikke, bare tenkte at du hadde lest litt innimellom alle de innleggene.
Kan vel være at du finner målbare spoler som er "sprengt" men som regel så er det høvelig lite igen av spola hvis den ryker av høy varme eller dvs den har ikke den formen den engang hadde.
Originally posted by gooner87 View PostDag Johansen kom frem til at det var tilført for mye effekt etter å ha snittet dem opp. Var brent.
Jeg har dem ikke lenger. Tror Dag Johansen har kastet dem men er litt usikker. Han skulle sende meg noen bilder etterhvert, kan legge dem ut når jeg har fått dem.
Saken er ihvertfall avsluttet fra min side, har overført penger tilbake til Øyvind og lært at jeg skal filme eller få noen til å teste utstyret før jeg selger
Kan virke som en desperat post, noe det forsåvidt også er, men har pøvd å svare på det meste som jeg ikke fikk gjort da det stod på. Så hvis noen har noe å spørre om FYR LØS!
Kan nok også være noe skrive leif runtd om, feil quoter etc. da jeg ikke har lest hele etter jeg skrev det.
Ha en fortsatt fortreffelig aften.
Mvh Øyvind KalbækkenLast edited by Øyvind; 17-12-2010, 20:51.Øyvind Kalbækken
Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.
Comment
-
Det eneste jeg kan fylle på i denne tråden er at elementene var kjørt hardt over lang tid.
Nå er det viktig å merke seg at dette er puslete elementer for de som er vant til å pøse på med effekt.
Hvis det er normal innspilt musikk som har ødelagt spolene såpass har det ikke hørt bra ut underveis.
Jeg vil ikke legge meg opp i hvem som har rett!
Mvh
Dag Johansen"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"
Comment
Comment