Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva slags old school-forsterker ville du tatt med fra USA?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jøss, trodde de led den samme skjebnessvangre skjebnen som alle de andre legendariske merkene!

Ellers, er det noen som har fiklet med Nakamichi her på berget? Hva er koblingen mellom Zed og Naka?

Comment

zed produserte for mange andre merker som f.eks den første hifonics zeus er bygget av zed, de har vel bygget amps for nakamichi og mange andre også

tror det er flere på det svenske forumet som har kjennskap til nakamichi hvis det er spillerene deres du tenker på
      Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

Comment

Har ikke Zed laget forsterkere for så og si alle de "gamle" amerikanske merkene?

Så en liste en gang, og det var mye forskjellig som bar Zed-merket.

Comment

Originally posted by Miniboom View Post
          Har ikke Zed laget forsterkere for så og si alle de "gamle" amerikanske merkene?

Så en liste en gang, og det var mye forskjellig som bar Zed-merket.
          korrekt mange av de gode gamle som ble bygget der
          Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

Comment

zed har faktisk laga forsterkere for boss en gang i tiden
            Cerwin Vega! Pioneer

Comment

Av ren gjettning vil jeg tippe "Zed" har/hadde en av de få fabrikkene i usa som produserte utstyr og de aller fleste som dengang produserte i hjemlandet brukte de?
              Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
              [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
              Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

man har jo mange andre merker som ikke brukte dem hvis jeg husker riktig, bla mcintosh og Zapco. (ikke 100% sikker på dette) Men uansett, Zed Audio blir fortsatt produsert i dag til en veldig bra pris. 622$ for en 6x150W rms forsterker fra dem er en veldig grei pris. Utseende er også helt rått.
                Mvh. Damir

Comment

6x150 høres digg ut! Er det en vanlig class D?

Comment

Originally posted by ARH View Post
                    6x150 høres digg ut! Er det en vanlig class D?
                    Jupp, D i alle kanalene.

http://www.audiogearreviews.com/revi...-Leviathan.asp
                    Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Det beste med den forsterkeren er at det er en veldig bra 5 kanals, brokobler du en av dem får du 600W rms ved 4 ohm. Og dermed har du en 5 kanaler med mer enn nok power hvis du ikke skal stille i DB drag.
                      Mvh. Damir

Comment

Søtsak:
                        http://tinyurl.com/37y6wyw

Comment

Leviathanen var jo übertøff! Den likte jeg! Ser jo skikkelig gammel ut, minner meg litt om MDS fra tidlig/midten av 2000-tallet. Vekker artige minner.

Hmm. Sikle sikle. Lurer på hvordan lyden er i den!

Comment

Originally posted by Miniboom View Post
                            Leviathanen var jo übertøff! Den likte jeg! Ser jo skikkelig gammel ut, minner meg litt om MDS fra tidlig/midten av 2000-tallet. Vekker artige minner.

Hmm. Sikle sikle. Lurer på hvordan lyden er i den!
                            Skal vi spleise? Trenger uansett bare 3 kanaler selv.

Comment

Originally posted by ugn View Post
                              Skal vi spleise? Trenger uansett bare 3 kanaler selv.
                              Lurt, vi kjøper en og deler den med vinkelkutter.

Comment

http://phoenixphorum.com/fs-soundstr...tml?highlight=

Denne hadde jeg lett tatt med meg om jeg hadde hatt bruk for en 5-kanaler, prisen er det ingenting å si på

Har en gammelgammel Soundstream og et par Zed produserte Hifonics Generation X 2-kanalere på vei nå, blir spennende å teste de også
                                [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Working...
                                X