Announcement

Collapse
No announcement yet.

miksing av komp. sett.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• miksing av komp. sett.

hei.
    har fått tak i et earthquake FC5.2R (5.25") som midbass, å dls classic k4 som mellomtone å diskant?
    å hvordan eventuelt ordne dette med delefilter og forsterker?

mvh.
    Lars Ole Spitalen
    bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
    anlegg: DD, mtx, kenwood
    skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

Du kan f.eks kjøre DLS via delefilter, og Earthquake aktivt?
    Vet ikke om det er optimalt, men bør jo fungere sånn høvelig :P
    Runar E. Olsen ~ Moderator
    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Originally posted by saab9000 View Post
      hei.
      har fått tak i et earthquake FC5.2R (5.25") som midbass, å dls classic k4 som mellomtone å diskant?
      å hvordan eventuelt ordne dette med delefilter og forsterker?

mvh.
      Har du noen eksterne delefilter til de høyttalerene?
      Og hva slags forsterker(e) har du?
      Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
      [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
      Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Originally posted by ugn View Post
        Har du noen eksterne delefilter til de høyttalerene?
        Og hva slags forsterker(e) har du?
        på dls settet var de bare med en formotstand til diskanten, forsterker har jeg ikke enda, men trur de blir en 4 kanaler
        Lars Ole Spitalen

Comment

Formotstand? Det var et nytt ord for meg, vil det si et delefilter av noe slag? Isåfall ville jeg ha brukt det, og brukt delefilteret på forsterkeren til 5.25" tingen
          Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Ifølge denne: http://dls.se/files/195/2/Man_K4-6_eng.pdf så er det inkl et slags delefilter på diskanten, som fjerner de lave tonene. Så den trenger man egentlig ikke å tenke så mye på.
            Det du må isåfall skaffe er en 4-kanal som kan dele mellom DLS'n og 5,25"

Er det pga. trangt budsjett at du har dette oppsettet? Spør ikke for å være tøff i stryta, bare lurer, for virker som et litt.. rart oppsett i mine øyne

Comment

En slik burde være midt i blinken: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=11108

Hipp hurra for posting mens man drikker vin, blir ivrig da!

Comment

Originally posted by ugn View Post
                Formotstand? Det var et nytt ord for meg, vil det si et delefilter av noe slag? Isåfall ville jeg ha brukt det, og brukt delefilteret på forsterkeren til 5.25" tingen

også kjent som inlinefilter
                Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

Comment

hehehehe, er litt trangt ja, er lærling, men bytta en sub mot de earthquake frontsettetet, å da tenkte jeg å bare bruke 5,25" fra earthquake i dørene, lage hull til dls 4" i dashen på audien, blir ikke skikkelig lyd med bare 4" midbass å diskanten fra dls i orginalplasseringen, eventuelt i a stolpe
                  har en 4 kanaler på hånd nå, så de eneste jeg mangler nå er elruter foran:P
                  Lars Ole Spitalen

Comment

Working...
                  X