Announcement

Collapse
No announcement yet.

Erfaringer med Mosconi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Erfaringer med Mosconi

    Noen her som har fått testet Mosconi? Hvordan er elementkontrollen?

    Er på utkikk etter en 4kanaler som gjengir lyd bra. Siste jeg vil ha er forvrengninger i lyden. Har lest mye bra om Audio-System, og Mosconi er en serie fra Audio-System(?).

    Skal dele aktivt, og liker at lyden er klar, selv ved volumknotten skrudd helt til høyre. Skal forøvrig dra 8ohms nominell last, kanskje 4ohm.
    Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

  • #2
    Mosconi forsterkere er bra de, låter litt varmere enn Audio System.
    Går du for den minste 4-kanaleren kan den "kanskje" bli litt slapp i pusten alt avhenging av kravene dine.

    Du gjør i alle fall ikke et bomkjøp.
    Mvh
    J. Holm
    www.b2audio.com
    http://facebook.com/b2audio

    Comment


    • #3
      Jeg har noe erfaring med det. bruker den største 2 kanaleren til DD subben i golfen og skal inn med den største 4 kanaleren nå etter ferien. Så en teste av den minste 4 kanaleren og den kom bra ut der. Alt i alt kom den veldig bra ut (på høyde med DLS A4) Vi kjører forøvrig 10% denne uka
      Ole Petter Holelien
      Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
      Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
      Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

      Comment


      • #4
        Originally posted by B2 Audio View Post
        Mosconi forsterkere er bra de, låter litt varmere enn Audio System.
        Går du for den minste 4-kanaleren kan den "kanskje" bli litt slapp i pusten alt avhenging av kravene dine.

        Du gjør i alle fall ikke et bomkjøp.
        Tar en liten OT her,men respekt til deg Jay for å i allefall ikke "rakke ned" på andre merker enn de du selger....

        Det at Dynabel.no selger de gjør de i allefall ikke til et "jalla-merke" dah. Kan jo prøve de og gi en tilbakemelding her på forumet vettu
        No Windows-crap,just Mac Power

        Comment


        • #5
          Det at Dynabel.no selger de gjør de i allefall ikke til et "jalla-merke" dah.
          Utdyp den er du grei.
          Mvh
          Rolf Try Nygård

          Comment


          • #6
            Tja,jeg "regner med" at Dynabel ikke selger utstyr som lett går istykker,og som brukere er misfornøyde med. Seff,alt går jo an å ødebelegge hvis en går inn for det. Men det jeg mente var at dynabel ganske sikkert ikke går hen å får agentur(rett ord brukt nå tro?) uten å ha undersøkt om hva de egentlig selger. Sikkert hørt litt om det aktuelle merket,og kansje åssen f.eks garanti-betingelser og mulighet for eventuelle verksteder som tar seg av "mandags-produkter" osv... Og så har de vel testa litt selv,og ikke vil gi noen synsinger og la brukere fortelle etterpå/hvert hva de synes(mange som kommer tilbake til sjappa etter mere) og de kommer ganske sikkert tilbake hvis produkter er "helt ræva".Er det ikke noe greit produkt tror jeg ikke Dynabel hadde valgt å selge noe slikt.
            Så det er "min" tanke om det aktuelle merket.
            No Windows-crap,just Mac Power

            Comment


            • #7
              Nå er vel jeg så inhabil som det går an å bli her, men uansett.. Har testet 300.2 og 100.4 ganske så skikkelig nå og synes det funker utrolig bra!

              Kjører nå med en 100.4 i bilen og det låter supert! Fikk fint resultat med det kanskje enkleste anlegget i EMMA på Gatebil i helgen! 2. plass bak Tufte og høyest lydscore av alle på hele konkurransen hihi

              300.2 har stålkontroll i bass/midbassområdet! Har ikke hørt noen som slår den på det faktisk! Oppover i frekvensområdet er 100.4 bedre enn 300.2, men da snakker vi små detaljer og ikke at den ene er DÅRLIG og den andre er BRA, de er bra begge to. med litt nyanseforskjeller.

              Mitt inntrykk hittill er at Mosconi er "good shit" og har god kvalitet på alt fra oppbygning til lydkvalitet og power. Utrolig fint priset er de også!
              Joakim Skovlund
              dynaBel Tønsberg
              Mobil: 943 55 200 - Epost:joakim@skovlund.no
              www.dynabel.no -
              dynaBel Tønsberg på Facebook

              Comment


              • #8
                Til bassoflove:

                Tror mange gir opp innleggene dine pga manglende linjeskift desssverre, du kommer med mye bra til tider, men det er uhyre tungt å lese så lange avsnitt.

                Men tilbake til OT'n vår

                Selv om en produsent har et respektabelt rykte , så betyr det ikke at man må ta alt dem selger for god fisk, det kan komme feilskjær i sjøen der og :/
                Så mitt poeng er, ikke ta alt for god fisk, sjekk opp de forskjellige merkene som selges rundt forbi uansett

                Men ikke noe negativt om Dynabel (utenom det teite navnet, Eltek var mye bedre!), jeg liker den sjappa godt!
                Mvh
                Rolf Try Nygård

                Comment


                • #9
                  Dæven så fett design det var på Mosconi egentlig :O

                  Håper de lager en 5kanaler eller 7kanaler, jeg vil ha det til min neste bil!
                  Mvh
                  Rolf Try Nygård

                  Comment


                  • #10
                    Såklart, det er jo italiensk

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by epifant View Post
                      Såklart, det er jo italiensk
                      Jammen jesus, jeg pleier aldri å bli solgt på design.
                      Jeg er av typen som alltid ser på speccs og gir blanke i design, så lenge det leverer det beste resultatet, men her ble jeg helt solgt uten å ha hørt om merket engang...!

                      Edit: http://www.audio-system.de/mosconi_pics/MOSCONI_led.jpg
                      Dette kunne de spart seg for tbh.
                      Mvh
                      Rolf Try Nygård

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by neptyr View Post
                        Jammen jesus, jeg pleier aldri å bli solgt på design.
                        Jeg er av typen som alltid ser på speccs og gir blanke i design, så lenge det leverer det beste resultatet, men her ble jeg helt solgt uten å ha hørt om merket engang...!

                        Edit: http://www.audio-system.de/mosconi_pics/MOSCONI_led.jpg
                        Dette kunne de spart seg for tbh.

                        Led greiene er tilleggsutstyr, så harryfaktoren er valgfri.. :P

                        Skal ha en liten haug av disse forsterkerne i en grom konfigurasjon i ODR-Bmw versjon 2, så de som vil skal få demo av hvordan det fungerer om ikke så lenge..
                        Last edited by dynaBel Tønsberg; 12-07-2010, 13:05.
                        Joakim Skovlund
                        dynaBel Tønsberg
                        Mobil: 943 55 200 - Epost:joakim@skovlund.no
                        www.dynabel.no -
                        dynaBel Tønsberg på Facebook

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by dynaBel.no View Post
                          Led greiene er tilleggsutstyr, så harryfaktoren er valgfri.. :P
                          100,- på at du nesten aldri finner en på bruktmarkedet uten... >_>

                          Men Joakim, mas litt på dem og si du trenger 5kanaler i sortimentet
                          Mvh
                          Rolf Try Nygård

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by neptyr View Post
                            100,- på at du nesten aldri finner en på bruktmarkedet uten... >_>

                            Men Joakim, mas litt på dem og si du trenger 5kanaler i sortimentet
                            Vi har ikke tatt inn led'sa, så brukt blir det nok ikke lett å finne.
                            Joakim Skovlund
                            dynaBel Tønsberg
                            Mobil: 943 55 200 - Epost:joakim@skovlund.no
                            www.dynabel.no -
                            dynaBel Tønsberg på Facebook

                            Comment


                            • #15
                              Hva ville du sammenlignet Mosconi med?

                              Sitter selv og sikler litt nu. Men problemstillingen er at jeg har 2x Dynabel forsterkere 1x Audison VRX så da må jeg ut med en del for 3/4x nye forsterker.

                              Eventuelt gått for 1x 4 kanaler og 1x 2 kanaler for så å kjøre 2 kanaleren på subbene også 4 kanaleren på frontsettet der jeg kjører 4" + diskant med passivt delefilter og mellombassen aktiv på 4 kanaleren.
                              Tor Martin Ølberg
                              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                              Comment

                              Working...
                              X