Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til valg av 12" sub

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hjelp til valg av 12" sub

Hei. Har tenkt til å kjøpe meg 2 nye subwoofere da jeg har dobbelkasse. Subwooferen jeg har fra før er en 12" pioneer 1200W (fjorårets modell). Men jeg har lyst til å prøve et annet merke, rundt samme prisklasse. Hvilken subbere vil dere da anbefale?

Mvh Magnus

Originally posted by magnushn View Post
    Hei. Har tenkt til å kjøpe meg 2 nye subwoofere da jeg har dobbelkasse. Subwooferen jeg har fra før er en 12" pioneer 1200W (fjorårets modell). Men jeg har lyst til å prøve et annet merke, rundt samme prisklasse. Hvilken subbere vil dere da anbefale?

Mvh Magnus
    Hvilken forsterker har du ?
    Hertz *
    Dynabel *

Comment

Hvilken kasse osv du har tengt er også viktig :P
      Mvh Even S. Jensen
      Tlf 41091189
      Digital Designs, nothing is even close!

Comment

Har en ADS 700.1 forsterker og en dobbel portet kasse fra torshov med porten i midten :P

Comment

Har en ADS 700.1 forsterker og en dobbel portet kasse fra torshov med porten i midten :P
          oki. da ville jeg også ha tenkt på og kanskje bytte ut forsterkeren :P dynabel f.eks. de har forsterkere som virkelig er verdt penga. men spørs hvor stort budsjettet ditt er?
          Elutstyr.no f.eks har mye bra. sjekk ut sida både med tanke på sub og forsterker
          Hertz *
          Dynabel *

Comment

Har ingen planer om å bytte forsterker nå, da jeg ikke har penger til begge deler :P

Comment

Også må du ha suber som passer til kassa, så da må du ut med nøyaktig litermål, g størrelse på porten

Comment

åssen bil er det dette skal inn i forressten?
                Hertz *
                Dynabel *

Comment

FOCAL 30A1 12" ACCESS 250/500W 4 OHM Hvordan er denne i forhold til den jeg har?

det er en bmw e36 sedan. http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=6&t=131909

kassa er på 58 liter, ifølge torshov
                  Last edited by GENEXXA; 14-07-2010, 09:18. Reason: Rediger sist innlegg. Du trenger ikke 3 poster etter hverandre.

Comment

fin bil da
                    hadde sikkert gått greit med de elementene på den kasse med tanke på litervolum.
                    Men da du har denne forsterkeren til å drive det så blir det jo uansett ikke opptimalt da :P

Også har vi jo Hertz Es 300 da
                    Last edited by GENEXXA; 14-07-2010, 09:18. Reason: Rediger sist innlegg. Du trenger ikke 2 poster etter hverandre.
                    Hertz *
                    Dynabel *

Comment

B2 Audio Es12 kunne vært en kandidat
                      ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                      Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

Comment

Noen erfaringer anngående Hertz ES300? Og hvordan spiller den i forhold til pioneeren jeg har? :P

Comment

Noen erfaringer anngående Hertz ES300? Og hvordan spiller den i forhold til pioneeren jeg har? :P
                          Tror ikke jeg har hørt den pioneeren spille men hvis jeg skulle valgt mellom hertz`n og pioneer så hadde jeg tatt hertz`n uten tvil !

er ikke så veldig glad i Pioneer at det gjør no :P

Har hertz selv. og det annbefales på det sterkeste. Har hx serien og det spiller BRA
                          Last edited by GENEXXA; 14-07-2010, 09:17. Reason: Rediger sist innlegg. Du trenger ikke 3 poster etter hverandre.
                          Hertz *
                          Dynabel *

Comment

FOCAL 30A1 12" ACCESS 250/500W 4 OHM Hvordan er denne i forhold til den jeg har?

det er en bmw e36 sedan. http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=6&t=131909

kassa er på 58 liter, ifølge torshov
                            Om du skal bruke forsterkeren du har så hadde det vel vært greitt med en bass som er dobbelspolet siden du får ut litt mer effekt i 2 ohm enn i 4ohm.
                            Vi har Hertz ES300D på lager som hadde passet veldig godt til formålet, og 58 liter passer veldig bra med en 4" port på rundt 30cm. Du kan også med hell bruke 3" port, men da må den være litt kortere.

Hvilken port er det på kassen i dag?

Comment

Originally posted by PederRS View Post
                              B2 Audio Es12 kunne vært en kandidat

Ja denne kan han få lov til å teste billig
                              Mvh
                              J. Holm
                              www.b2audio.com
                              http://facebook.com/b2audio

Comment

Working...
                              X