Announcement

Collapse
No announcement yet.

hvilken 4" høyttalere ville dere valgt?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hvilken 4" høyttalere ville dere valgt?

Hei

Da var det på tide og skifte ut høyttalerene mine i dashen, der satt 3" før men har satt inn Kicker ds400 4" . Men synes desse spilte helt ræv for og si det sann . Så tenkte jeg skulle bestille meg et par herfra http://www.sonicelectronix.com/viewc...der=best_rated
    Så lurte jeg på hvilke dere ville annbefalt ta di som er der?

Takker for svar .

Hvis kicker settet spilla ræva, ville jeg heller satsa på ny spiller / ekstern forsterker

Har hørt dem selv i en mercedes 190e og di spilla veldig bra for 4tommere!

Comment

Hvorfor coax sett?
      Ville heller gått for komponent..

Comment

Ville prøvd en tangbang 4" fulltone eventuelt gått for et komponent sett hvis du har mulighet for å plass til en 6"?
        Tangbang 6" sub + 4" fulltone så har du det du trenger
        Tor Martin Ølberg
        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Ja, skulle akkurat til å foreslå det selv - og Joakim sa at 4" var den TB fulltona som var best på alle områder.
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Monteringen er 75% av lydopplevelsen, og dette blir bare enda viktigere med så små elementer.
            Folk flest skrur høyttalerene i orginalfestene, uten å tenke noe mere over det, men dette er sjelden optimalt, du må prøve å få dempet, vinklet osv

Comment

Jeg ville nok tatt en titt på Tangband ja. Men husk at 4" tangband har et mye større chassis enn en vanlig 4", så om 4" passet originalt så spørs det om du ikke bør ta en titt på 3" istedet.

Har alle modellene på lager

Comment

Har en alpine 9855R så tror den spillern skal være bra nok. Monteringa ja, visst jeg skal ha dem der orginal festa er er det et helvette og lage til, og under det feste så ligger air condition, så jeg kan ikke ha en stor magnet heller . Ang. komp sett kommer det etter hvert, men jeg har ikke dørtrekk som ikke er innfelte høyttalere i. Så jeg skal skaffe meg nye dørtrekk.. Men, burde jeg kjøre høyttalerene på spillern? eller burde dem gå på forsterker?

Comment

Du burde kjøre forsterker på høytalerne men til nød så går det an og smelle dem på spilleren.
                  Tor Martin Ølberg

Comment

Når jeg skal ha høyt. i dashen,speilhus og muligens i dører . Burde jeg ha 4 kanaler eller?

Comment

Slik jeg forstår skal du ha diskant, mellomtone (i dash) og noen mellombassere i dørene framme? Da ville jeg kjørt påmed en 6 kanaler og kjørt aktiv deling. Hvis du derimot har delefiltre så skal det gå an og holde med 2 kanaler.
                      Tor Martin Ølberg

Comment

Ja, du har forstått riktig

Comment

Har du noen høytalere i tankene? Eller tenker du å kjøre aktiv deling? isåfall -> 6 kanaler, eventuelt 3x2 kanaler som vil være det beste ifølge bilstereoguru inne her for da får du separat strømforsyning til hver 2 kanaler.
                          Tor Martin Ølberg

Comment

blir en DD15 sub, dynabel bf4501 eller en hifonics HFI2500D til og drive subben,så blir det vifa peerless v line diskanter.. Det er det jeg har bestemt meg for .

Comment

Originally posted by driftking1 View Post
                              Ja, du har forstått riktig
                              Da ville jeg garantert kjørt på med en Tangband 3" i dashen og tangband 6" i døra.
                              Da får du et utrolig bra system til prisen!

Jeg målte 3" fysisk og den er ca 9,3cm så denne passer som hånd i hanske i et vanlig 4" hull ser det ut til.

Da deler du bare hpf på ca 150-200hz på 3" og bruker 6" fra 40-50 til ca 200hz.
                              Da har du et knallrått frontsett som koster mindre enn skjorta!

3"
                              http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=4595

6.5"
                              http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=4599

Dette blir kostende tilsammen 1456,- og spiller fletta av det meste som koster mange ganger mer.

Bruker du da også en Helix DB 4, som har bandpass filter som kan justeres både lpf og hpf på samme kanal så er du i mål. Denne koster hos oss 2290,-

Da snakker vi "value for money" i veldig høy grad!

Comment

Working...
                              X