Jeg skal bruke 1139SI i dørene sammen med TB 4". Men hvordan er det egentlig å bygge/støpe i dørene? hva trenger jeg vist jeg skulle prøve selv, og hvordan burde jeg gjøre det? også blir d bra med 2 stk TB 6,5 basser eller burde jeg bare ha 1 i hver dør?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hjelp til kassebygging i frontdør
Collapse
X
-
Som nevnt på side 1 i tråden:
Originally posted by Joakim View PostHvorfor skal du lage kasse i døra? Du får aldri nok volum ved å lage kasse på den måten. Da er det bedre å la elementene spille i hele døra og heller dempe skikkelig og lage kraftig innfesting av elementet.Originally posted by Joakim View PostEn annen ting er at det holder lenge med 1stk i hver dør.
Comment
-
Det er ikke høytalere i dørene på bilen min, så jeg må støpe/bygge noe for å kunne sette inn høytaleren. skal bruke hele døren som kasse ja. Det jeg lurte på var; hva trenger jeg av utstyr/verktøy for å sette 1 stk TB 6,5" bass i dørene framme min mb w124
Comment
-
Med all respekt for Joakim, da han helt sikkert har mye mer erfaring enn meg, men etter min mening lar det seg gjøre å få nok kassevolum i dørtrekkene for å gi nok til en 1139SI 6,5"
I følge både winISD, noen ulike sider jeg har sjekket på nettet, og egen praktisk testing så spiller disse elementene meget godt i en ca 12 liter stor porta kasse. Dette lar seg gjøre å få i en dørtrekkasse, men det krever utrolig mye jobb. Spørsmålet er hvor mye man henter på det i forhold til å bare sette den rett i døra og jobben man er villig til å legge i det.
Davido, om du leser prosjektråden min, så omhandler den akkurat dette du spør om. Jeg hadde selv først tenkt å sette 2x1139SI i hver dør i lukka kasse, men dette funka ikke optimalt. Så derfor ble det endel modifikasjoner som jeg har dokumentert
Comment
Comment