Announcement

Collapse
No announcement yet.

Plassering av subber?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Plassering av subber?

    Har noen formeninger om hvilken plassering av subber gir best resultat? Eg har 2 alternativ: Dette er i en Fiesta. Alternativ 1: Bygge subkassen bak forsetene fra gulv til tak slik at det blir kun ett lite rom. Alternativ 2: Bygge kassen liggende slik at elementene er opp mot taket i bilen slik att det blir ett størrre rom i bilen. Hva vil gi høyest bass?
    4x18" LIB i Connect. (har hatt 6x18"i mondeo, 4x15 B2 i fiesta, osv)

    Vil man så får man til det meste!

  • #2
    Alternativ 2: Bygge kassen liggende slik at elementene er opp mot taket i bilen slik att det blir ett størrre rom i bilen.
    Er det da en løsning i reservehjulsbrønnen? Isåfall tror jeg det ville funka bra i en Fiesta, får da en fin "bue" på lydbølgene som går via bakluke/tak...
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

    Comment


    • #3
      Det er veldig avhenging av hva høyest bass vil si. Du kan få en liten kasse til å spille riktig høyt i en liknende bil som din, men da har den sannsynligvis ikke så mye dybde i musikken. Ellers kan du bygge en svær kasse som ikke spiller like høyt på en måler, men som spiller dypere og vil nesten riste bilen din i filler.
      Mvh
      J. Holm
      www.b2audio.com
      http://facebook.com/b2audio

      Comment


      • #4
        eg tror eg kom med for lite info. Det er snakk om 4 x15" som skal in i bilen. da vil det bli en kasse på noe under 400L. Eg ofrer alt av baksete og reservehjulbrønnen for å få plass til dette. Eg er mest ute etter bass som slår hardest i brystkassa. Forstår dere nå? eller skal eg komme med bildealternativ? hehe
        4x18" LIB i Connect. (har hatt 6x18"i mondeo, 4x15 B2 i fiesta, osv)

        Vil man så får man til det meste!

        Comment


        • #5
          http://s104.photobucket.com/albums/m...lternativ1.png Her er ett bilde av slik eg mener. alternativ 1 er denne måten bare med 4 subber. alternativ 2 er lik den kassen bare liggende slik att det går an å se ut bakvinduet.
          4x18" LIB i Connect. (har hatt 6x18"i mondeo, 4x15 B2 i fiesta, osv)

          Vil man så får man til det meste!

          Comment


          • #6
            bygg vegg med subbene framover, altså alt. 1.
            Mvh. Damir

            Comment


            • #7
              takker for svar, men klarer du å si hvorfor? hehe
              4x18" LIB i Connect. (har hatt 6x18"i mondeo, 4x15 B2 i fiesta, osv)

              Vil man så får man til det meste!

              Comment


              • #8
                det var det andre anbefalte på et annet forum. Og jeg husker ikke begrunnelsen. Men det er vel i prinsippet nok til å se hvordan de fleste DB drag bilene blir bygd, og de fleste ser noe ut som dette:
                Mvh. Damir

                Comment


                • #9
                  noen andre som kan grunngi dette?
                  4x18" LIB i Connect. (har hatt 6x18"i mondeo, 4x15 B2 i fiesta, osv)

                  Vil man så får man til det meste!

                  Comment


                  • #10
                    Veg funker bra pga økt cabingain, altså rommet i bilen blir mindre og subbene spiller høyere.
                    Subbene pekt mot taket og porten pekende bak mot bagasjeluka er en sikker vinner hvis du ikke vil bygge vegg

                    Comment

                    Working...
                    X