Announcement

Collapse
No announcement yet.

sement i gulv?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• sement i gulv?

noen som har erfaring med å støpe et lag sement i bilens gulv? det var en liten fugl som var på en prøvelytt her i dag og han snakket om at det kunne være en mulighet..
    i mitt hode skal dette gjøre gulvet helt dødt, snakker om 1,5-2cm betong i hele kjerra

har tenkt litt på det også, vet at det ikke stemmer overens med emma's regelverk men det har til dags dato ikke vært en eneste sq konk langt nok nord til at det ville være fornuftig å gjøre en innsats til å delta.

om noen har erfaring/feedback å komme med så kjør på
    Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

ser for meg at du overstiger tillatte tot.vekta på bilen med en gang girkulen kommer i bilen :P hehe
    |HonkyTonky
    |Pioneer||Rockford-Fosgate
    |Rockford-Wall in Progress

Comment

hvor mange av de større byggene overskrider ikke den tillatte totalvekta?
      nå kommer utstyret som er i bilen til å bli rimelig lettvekt i forhold til mange av de konstruksjonene jeg har sett så det bekymrer meg ikke om det veier 100kg for å si det sånn :P

Comment

men vi kan no se liitt på det praktiske med dette.
        kan ikke tro at det å støpe med sement i gulv er så mye mere lettvint enn å bruke asfaltplater, butyl o.s.v.
        du snakker om 1,5-2cm betong i hele kjerra. Da undrer jeg på om hvordan du har tenkt å få 1,5-2cm betong på skråflatene og lignende, om du ikke tar deg myyyyye mere jobb med å lage en støpekasse til dette. hehe
        Personlig ser jeg ikke fordelen med dette fremfor produkter som finnes idag til demping.

Men vært morsomt å se griseriet som kommer som et resultat av betongen :P
        Må stå med slagborr for å gjenge opp nye innfestninger og slikt :P hehe
        |HonkyTonky

Comment

som sagt, er bare et spørsmål om noen har prøvd dette ut, jeg tenker kun på å legge på selve gulvet, ikke skrått og sånt, var tenkt å dempe resten med butylmatter
          ser problemet med slagbor:P
          men dette vil i teorien min bli enda mer dødt enn det jeg får til med bare ett/et par lag butylmatter samt det vil bli en del mer økonomisk.

ser du også har 35i så da vet du sikkert hvor "godt isolert" de er fra fabrikk, tror aldri jeg har opplevd verre bil enn min i allefall når det kommer til støynivå i kupeen under kjøring.

Comment

sveis om gulvet

Comment

Tror du skal slite med å få det til å holde seg på plass
              Dette er gjort i mange i dB drag biler før og er en grunn til at ingen gjør det mer. Greit om du skal hjelpe kommunen med å strø veiene om vinteren for å si det slik
              Jonas Tautra
              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Ser for meg det hifonics sier.
                Hadde evt. heller støypt et tykkt lag med glassfiber på gulvet.
                Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

Comment

Mange av de db drag bilene fyller hele gulvet med mange centimeter med sement. De fyller dørene også med sement :P

EDIT: Leste Hifonics innlegg nå. Og ser at det ikke gjøres mye av nå.

Hva med og legge et tykt lag med polyester i bilen?
                  Mener de brukte det i den gule Opel Kadett DB drag bilen fra tyskland(?) i begynnelsen.
                  Last edited by GENEXXA; 28-07-2010, 08:02.
                  Runar E. Olsen ~ Moderator
                  Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                  http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

får sveise armeringsnett til gulvet
                    sound.vision.soul

Type R

Comment

Men hva vil du oppnå og hva slags problemer vil du bli kvitt? Nevnte denne personen som prøvelyttet noe om hvorfor det var fantastisk med sement i gulvet? Resonerer gulvet ditt såppas at det må dempes kraftig ville jeg personlig bytta bil
                      Mvh Tony
                      - The only road to take is perfection itself

Comment

hehe :P joda er kjent med biltypen ja :P
                        Jeg løste dette med å sveise avstivere i kryss med festepunkt i sidene i torpedovegg, A- og B-stolper.
                        Deretter la jeg 2lag asfalt og 3lag butyl.
                        Gjorde susen for meg ja

Problemet mitt er mere taket i bilen, dødt tak var ikke noe problem men er nødt til å legge inn avstivere her å. :P
                        Med spilling på full guffe med vinduer oppe så flekser taket ca. 2cm :P
                        Greit nok at bilen ikke er "laget" for stor bilstereo fra fabrikk, men til fordel så mener jeg det er en "enkel" bil å holde på med

litt OT her nå, men fingrene løper løpsk på tastaturet :P hehe
                        |HonkyTonky

Comment

så karosserivridningen er nok til å ta knekken på sementen?

problemet jeg vil bli kvitt er rett og slett at bilen støyer noe forjævlig, har pen lyd når jeg står i ro men straks jeg kjører må subben justeres opp 3-5 hakk for å ikke drukne totalt i støy.

polyester i gulvet? hmm, det må googles litt

3-5lag butyl koster i dette tilfellet flere tusen mer enn jeg ga for bilen, og er inntil jeg kommer meg i bedre lønnsbetingelser for dyrt
                          å sveise kryssforsterkninger er jo absolutt en mulighet ja.
                          skal også være enig i at det er en ok bil og jobbe med, alt er meget enkelt å skru på, f.eks setene tas ut med å fjerne en liten skrue osv.

Comment

Legg inn akustiske dempematter. F.eks. SPLEN. Har ikke personlig erfaring fra dem, men har hørt dem skal funke ganske bra for å dempe utvendig støy.

Jeg ville lagt, 1-2 lag med Butyl og 1-2 lag med akustisk dempematte som SPLEN.
                            Mvh. Damir

Comment

Dammed, det er for dyrt for trådstarter. Les innlegget over.

Se her: http://www.cardomain.com/ride/196338/2
                              Ser ut som det er "litt" polyester som er brukt.
                              Runar E. Olsen ~ Moderator
                              Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                              http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Working...
                              X