hei er ny på forumet, men har lenge lurt på en ting, 10, 12 eller 15 tommers subber i bil ?
vet dette har veldig mye med hvor mye effekt man putter inn på vær enkelt subb osv.
har selv ingen bil å ha anlegg i foreløbig, enda noen månder igjen til den store dagen
har hørt at 15 kan bli litt treg på fortslående bass, at den henger etter osv ? noen som har fasit på det?
er klar over at jo større element jo mer luft flyttes.
men la oss si vi tar power stage 1 serien til rf-audio, så tar vi 3 stk 10" og 2 stk 15" og gir begge så mye watt de vill ha, har optimal kasse til begge, hva vill da spille best ?
kan noen også fortelle fordeler ulemper med 10, 12 og 15 toms subber ?
hva er lettest å få til å spille dypt ? liker dyp bass
legger med en ilustrasjonsbilde jeg laget i paint. rundingene i (a) er 100%, rundingene i (b) er 120%, og rundingene i (C) er 150% dette vill tilsvare 10",12" og 15" subber, og "basskassen" er nyaktig like stor.
trykk på bilde får større bilde.
takker på forhold får alle svar
og gleder meg til å bestille anlegg
vet dette har veldig mye med hvor mye effekt man putter inn på vær enkelt subb osv.
har selv ingen bil å ha anlegg i foreløbig, enda noen månder igjen til den store dagen
har hørt at 15 kan bli litt treg på fortslående bass, at den henger etter osv ? noen som har fasit på det?
er klar over at jo større element jo mer luft flyttes.
men la oss si vi tar power stage 1 serien til rf-audio, så tar vi 3 stk 10" og 2 stk 15" og gir begge så mye watt de vill ha, har optimal kasse til begge, hva vill da spille best ?
kan noen også fortelle fordeler ulemper med 10, 12 og 15 toms subber ?
hva er lettest å få til å spille dypt ? liker dyp bass
legger med en ilustrasjonsbilde jeg laget i paint. rundingene i (a) er 100%, rundingene i (b) er 120%, og rundingene i (C) er 150% dette vill tilsvare 10",12" og 15" subber, og "basskassen" er nyaktig like stor.
trykk på bilde får større bilde.
takker på forhold får alle svar
og gleder meg til å bestille anlegg
Comment