Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips om støping av kasse.? plees=)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tips om støping av kasse.? plees=)

Hei

har tengt å bygge/støpe kasse til en 15'' GZ sub, av glassfiber eller no i reservehjuls-brønnen i audi'n min.

men kunne trengt noen tips eller link til prosjekt tråer som viser litt.?

viss jeg begynner å støype rett i hjul-brønnen, blir ikke kassa sittenes fast.?
    trenger litt info og tips om hvordan jeg gjør det.

hva jeg trenger.? utstyrsliste kansje..? =)

Takker for svar

Her er ett bilde av brønnen min:

Har du lest litt rundt på forumet og prøvd å bruke søke funksjonen?
    Her er det litt til å begynne med hvertfall
    http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=3468

Comment

Nei, har bare sett inn på random tråder.

søke funsjonen har jeg ikke brukt, hvorfor har jeg ikke tenkt på de xD

men takk for linken skal ta en titt =)

Comment

http://bilstereoforumet.no/showthrea...t=6022&page=11
        SQ Saab 9-3
        Team dynaBel

Comment

Hvilken bil er dette? Reservehjulsbrønnen ser jo nesten ut som en separat del som er satt inn?
          [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Originally posted by Haakon O View Post
            Hvilken bil er dette? Reservehjulsbrønnen ser jo nesten ut som en separat del som er satt inn?
            Det er i en Audi 100 C4 =) 1992 mod

Ja veit, det er en separat del som ser ut til bare å være limt fast.!
            og er helt enorm :P

Comment

Du må maskere før du støper. Plastsekker, maskeringstape eller selv så foretrekker jeg aluminiums folie og sølvtape.

Kan være dumt å bruke kun tape, da det vil gjøre det noe vanskelig å få løsnet støpen igjen. Husk å masker godt over alt der du kan klare å søle polyester. Får du polyester på noe er det så godt som håpløst å få det av igjen. Du må også regne med at det kommer til å lukte polyester i bilen en stund (2-4 uker, alt ettersom ventilasjon og varme bilen står i) Men lukta blir helt borte igjen, det er bare spørsmål om tid.

Comment

Du må jo ikke støpe da, kan jo bare lage en kasse som passer akkurat oppi? Bør ikke være så vrient.
                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Originally posted by trustno1 View Post
                  Du må maskere før du støper. Plastsekker, maskeringstape eller selv så foretrekker jeg aluminiums folie og sølvtape.

Kan være dumt å bruke kun tape, da det vil gjøre det noe vanskelig å få løsnet støpen igjen. Husk å masker godt over alt der du kan klare å søle polyester. Får du polyester på noe er det så godt som håpløst å få det av igjen. Du må også regne med at det kommer til å lukte polyester i bilen en stund (2-4 uker, alt ettersom ventilasjon og varme bilen står i) Men lukta blir helt borte igjen, det er bare spørsmål om tid.

Ja, har hørt at aluminius folie skulle være bra =)

okei de var bra du sa, for har veldig lett for å søle veldig mye xD Lukta gjør ikke noe for er en bil som er ett prosjekt så blir nok ikke tatt i bruk før til våren tenker jeg =)

Comment

Originally posted by TakeTheTime View Post
                    Du må jo ikke støpe da, kan jo bare lage en kasse som passer akkurat oppi? Bør ikke være så vrient.
                    Sant nok, men er jo artigt å prøve seg på noe nytt :P å de støpte kassene får du jo laga eksakt.! skal ha 2 12'' også så blir bygge mdf kasse der, så for jo gjort begge deler =)

Comment

Om du ikke har støpt med glassfiber før så anbefaler jeg på det sterkeste å starte med ett mindre prosjekt enn å bygge kasse til 2x12"

Du må regne med å bruke ganske store mengder med polyester og glassfiberstrie så prosjektet vil koste litt. Da er det greit å vite litt hva man driver med så man slipper å kaste bort masse materialer.

Comment

Om du ikke har støpt med glassfiber før så anbefaler jeg på det sterkeste å starte med ett mindre prosjekt enn å bygge kasse til 2x12"

Du må regne med å bruke ganske store mengder med polyester og glassfiberstrie så prosjektet vil koste litt. Da er det greit å vite litt hva man driver med så man slipper å kaste bort masse materialer.
                        Kassa til 12'' skal lages av MDF plater men er til en 15'' jeg skal ha glassfiber.!
                        En 15'' i hjul-brønnen og 2x12'' inn mot baksete

Comment

Tjæ, har man litt bakkekontakt og gidder å lese litt før man starter så går det greit..
                          Kjøpte meg en 10L polyester, herder, 10m^2 glassfiber, maskeringsplast, koster osv på biltema.. kom på rundt en tunselapp.

Synes egentlig ikke det var såå ille, kunne sikkert greid meg med halvparten av både polyester og glassfiber.

Men poenget er at jeg angrer ikke på å ha prøvd selv, er ikke såå vanskelig og nå "kan" jeg det også
                          Pent blir det ikke og jeg er langifra ferdig, men men!
                          Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                          [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                          Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

så du skal ha 3 subber i 2 seperate lammer av 2 forskjellige sorter spillende i baggasjerommet?

Du skal ha 12"erne vendt forover sier du?
                            Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

Comment

Originally posted by ugn View Post
                              Tjæ, har man litt bakkekontakt og gidder å lese litt før man starter så går det greit..
                              Kjøpte meg en 10L polyester, herder, 10m^2 glassfiber, maskeringsplast, koster osv på biltema.. kom på rundt en tunselapp.

Synes egentlig ikke det var såå ille, kunne sikkert greid meg med halvparten av både polyester og glassfiber.

Men poenget er at jeg angrer ikke på å ha prøvd selv, er ikke såå vanskelig og nå "kan" jeg det også
                              Pent blir det ikke og jeg er langifra ferdig, men men!
                              Har lest en del inne her om de, og fått mange tips.! og jeg skal ha med meg en som kan litt om de, så trur nok de skal ordne seg.!
                              En gang må jo være den første :P

Ja har tenkt å kjøpe råvarene mine på Biltema for det så ut til å være ganske brae priser på alt.!
                              Ca en tusenlapp har jeg også regnet med.!

Comment

Working...
                              X