Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny spiller (Alpine CDA-9855 R) - Trenger USBtilkobling

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ny spiller (Alpine CDA-9855 R) - Trenger USBtilkobling

Hei.
    har skaffa meg en CDA-9855 R. Nå vet jeg ikke om det er en bra spiller, men den er bedre enn den dritten jeg hadde i bilen før. Visstnok tidskomp og relativt avansert delefilter i den, men har ikke lest boka riktig ennå.

uansett da... Har søkt litt rundt, og eneste muligheten for å koble til en minnepenn ser for øyeblikket ut til å være via AI net.

DENNE

Er dette eneste måten å gjøre det på? Det er jo "svindyrt" kun for å få USBtilkobling. Jeg trenger ikke iPhone-støtte.
    Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

Såvidt jeg finner ut så kan du ikke bruke den med usb-minne, kun ipod med KCA-420i

http://www.google.com/products?q=KCA...ed=0CCIQrQQwAA

Comment

den han linker til er jo usb boksa.. kca-620m.. 420 er ipod boksa..så det er 620 han trenger..
      alpine-kenwood-helix-magnat-jbl-mtx-usamps-macrom-cadence-rf-pioneer-gas
      99 honda accord - 97 honda civic tic - renault kangoo 05
      kim ole græsdal

Comment

Hva skal du med usb-boksen da?
        Skal du "bare" spille av musikk via en minnepenn så er det vel nesten billigere å kjøpe seg en ipod+kabel.

Og ja, for å kunne bruke USB trenger du den boksen og den er dyyr.
        Mulig Simso her på forumet har en han vil selge.. kan jo høre med han.
        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Originally posted by ugn View Post
          Hva skal du med usb-boksen da?
          Skal du "bare" spille av musikk via en minnepenn så er det vel nesten billigere å kjøpe seg en ipod+kabel.

Og ja, for å kunne bruke USB trenger du den boksen og den er dyyr.
          Mulig Simso her på forumet har en han vil selge.. kan jo høre med han.
          Hæ? Skjønte ikke stort av det utsagnet ditt her.

Om jeg "bare" skal spille av musikk via en minnepenn så er det billigere å kjøpe en ipod + kabel + en KCA 420? I don't get it.

Jeg kan fint gå rundt og brenne plater, men har blitt glad i å ha musikken på en 8-gigs minnepenn fremfor å brenne 700 mb's cd'er og sjonglere dem... får vel ta meg tia og begynne å laste ned i FLAC da.

Comment

Leste gjennom manualen, der blir ikke den usb-boksen nevnt.
            Heller ingen info om usb bruk.
            Kun kabelen til ipod og bruk av den komboen.

Ville dobbelsjekket om den faktisk kan brukes med den spilleren.

Comment

Originally posted by Johan View Post
              Leste gjennom manualen, der blir ikke den usb-boksen nevnt.
              Heller ingen info om usb bruk.
              Kun kabelen til ipod og bruk av den komboen.

Ville dobbelsjekket om den faktisk kan brukes med den spilleren.
              Det er jo AI net da.

Comment

Originally posted by nicoloco View Post
                Hæ? Skjønte ikke stort av det utsagnet ditt her.

Om jeg "bare" skal spille av musikk via en minnepenn så er det billigere å kjøpe en ipod + kabel + en KCA 420? I don't get it.

Jeg kan fint gå rundt og brenne plater, men har blitt glad i å ha musikken på en 8-gigs minnepenn fremfor å brenne 700 mb's cd'er og sjonglere dem... får vel ta meg tia og begynne å laste ned i FLAC da.
                Start på toppen av innlegget og les deg nedover

a) Hva er planen med KCA-420
                svar: spille av musikk via minnepenn.

b) hvis du 'bare' skal spille av musikk, så er det jo nesten billigere å kjøpe en ipod + ipodkabel

c) Simso har en slik KCA-420 mener jeg, du kan høre med han om han vil selge. Tror ikke han bruker den.
                Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Originally posted by nicoloco View Post
                  Det er jo AI net da.
                  Og det er forskjellige ai-net plugger ute og går (avhengig av årsmodeller om jeg ikke tar feil?)..

Kan godt være det er rette men dobbelsjekking skader aldri..

Comment

Ser også ut til at KCA-620M tar max 2GB minnebrikke.

Har visstnok noen ulemper som f.eks den husker ikke hvilken sang man var på etter spiller har vært av, går kun alfabetisk (kan seff fikses med å navngi sanger med nr først), kan oppleve å miste 3-5 sekunder i begynnelsen av alle sanger.........

Ser ikke ut som mange anbefaler det produktet.

EDIT: Works with all 2004/2005/2006/2007 Ai-NET head units and mobile-media stations.

Tror spilleren havner under der men virker uansett som et lite vellykket produkt så jeg ville styrt unna.
                    Last edited by Johan; 31-07-2010, 00:17.

Comment

har ikke 9855r aux inngang da?
                      ipod/annen mp3 spiller pluss minijack kabel.
                      billigste løsningen såvidt jeg ser.
                      sålenge 9855r har aux inngang
                      Mvh Tony Andrè
                      Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
                      Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

Comment

Originally posted by ugn View Post
                        Start på toppen av innlegget og les deg nedover

a) Hva er planen med KCA-420
                        svar: spille av musikk via minnepenn.

b) hvis du 'bare' skal spille av musikk, så er det jo nesten billigere å kjøpe en ipod + ipodkabel

c) Simso har en slik KCA-420 mener jeg, du kan høre med han om han vil selge. Tror ikke han bruker den.
                        Kca-420 er ikkje usb boksen.. den er til ipod..kca -620 er usb boksen... ai-net har vel hatt samme plugg heletiden..

Når de gjelder boksene,så har jeg begge to.. bruker dei på en iva -d300
                        kim ole græsdal

Comment

Originally posted by Johan View Post
                          Ser også ut til at KCA-620M tar max 2GB minnebrikke.

Har visstnok noen ulemper som f.eks den husker ikke hvilken sang man var på etter spiller har vært av, går kun alfabetisk (kan seff fikses med å navngi sanger med nr først), kan oppleve å miste 3-5 sekunder i begynnelsen av alle sanger.........

Ser ikke ut som mange anbefaler det produktet.

EDIT: Works with all 2004/2005/2006/2007 Ai-NET head units and mobile-media stations.

Tror spilleren havner under der men virker uansett som et lite vellykket produkt så jeg ville styrt unna.
                          Jeg bruker 2x4gb minnepinner å det funker fint..
                          Har litt problemer med "jordingsstøy/buldring" av og til...
                          kim ole græsdal

Comment

Jeg har samme spiller. Bra delefilter og tidskomp i den. EQ'n er også brukbar.

Den har aux dersom du kjøper en kabel til å koble på. Koster en femtilapp eller noe på ebay. Savnet selv usb tilkobling, jeg løste det via aux og en carputer :P

Comment

Working...
                            X