Announcement

Collapse
No announcement yet.

4 kanals forsterker.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 4 kanals forsterker.

    Var på leting etter en 4kanals forsterker og lurte på om dette var brukbart eller om man finner noe bedre for max 3000kr.

    Cadence FX104
    http://www.elutstyr.no/product_info....25&from=kelkoo

    Skal foreløpig bruke det til å drive frontsettet som står i bilen nå og hattehøytalerne. Men har planer om å kjøpe nytt komponentsett framme og et par 6x9 bak til neste lønning.
    John Runar

  • #2
    Nå kjenner jeg ikke denne forsterkern her men jeg tviler på at en Soundstram Lil Wonder 4.580 til 2200,- gjør seg bort mot den Cadence forsterkeren.
    Mvh
    Lars Engen

    Comment


    • #3
      Hva med en DynaBel BF0804 - 4x80 Watt RMS Bilforsterker til 1990,-
      Kristian Bjørke 1988.
      Ford Focus TDCI 2008

      Comment


      • #4
        Originally posted by Burley View Post
        Hva med en DynaBel BF0804 - 4x80 Watt RMS Bilforsterker til 1990,-
        Høres spennede ut med tanke på budsjettet mitt som snart er sprengt med god margin snart Noen som har gode forslag til pioneer 6.5 komponentsett i prisklassen 1000-1500kr og pioneer 6x9 i prisklassen 1200-1800kr som denne forsterkeren klarer og drive?
        John Runar

        Comment


        • #5
          hva med å heller legge pengene i ett bedre komposett fremme og skippe 6x9?

          MÅ det være pioneer?
          Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

          Comment


          • #6
            Rent lydmessig ville jeg heller økt budsjettet på komponentsettet til 2500-3000 kroner og droppet 6x9-tommerne. Eventuelt tatt 6x9-tommerne på en senere lønning.

            Grunnen til det er simpelthen at
            - lyden bør komme forfra, det er jo der du sitter
            - passasjerene får uansett nok lyd (du hører jo godt et par 6x9-tommere i forsetet?)
            - og større budsjett på enkeltkomponenter gir bedre kvalitet

            Comment


            • #7
              Stjeler tråden litt.

              Hvordan plaserer Soundstream sin 4-kanaler LilWonder LW4.580 seg ift. Dynabel sin 4x80 RMS forsterker mtp. kvalitet? Hvem "leverer varene" best?

              Comment


              • #8
                Dropp 6x9, og legg mere i kompsettet... også kjøper du deg en Dynabel bf0756 forsterker, så har du til alt, ink sub senere... hvis du ikke kan ta deg råd til en RE12 fra www.morel.no

                Comment


                • #9
                  Originally posted by AndreasK View Post
                  Stjeler tråden litt.

                  Hvordan plaserer Soundstream sin 4-kanaler LilWonder LW4.580 seg ift. Dynabel sin 4x80 RMS forsterker mtp. kvalitet? Hvem "leverer varene" best?
                  Det kan jeg ikke si med sikkerhet, da jeg ikke har testet dynaBel sin, men jeg er iallefall kraftig imponert av min LW4.580. God lyd og den er overaskende strømsterk!
                  Bmw e34 520:
                  Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

                  Comment


                  • #10
                    ebay-sjappa Discount Sound har Alpine PDX-4.150 til 1965,- norske penger pluss frakt og moms. Det er et godt stykke under norske priser, selv når frakt og mva er betalt;
                    - Bernhards Billyd forlanger 6995,-
                    - "Megabillige" Megabillig vil ha 5.180,-...
                    - Bilstereospesialisten vil ha 4.995,-

                    Men du må i tilfelle pønske ut noe lurt mtp frakt, de sender kun innen USA. Jetcarrier kanskje?
                    Last edited by epifant; 14-10-2007, 00:36.

                    Comment


                    • #11
                      megabillige *snickers*

                      man må bare like ordspill
                      [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                      Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                      Comment

                      Working...
                      X