Announcement

Collapse
No announcement yet.

B2 vs RF

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• B2 vs RF

Hvem av forsterkerene ville dere gått for, B2 Quattro eller Rockford Fosgate T600-4??
    Jeg skal bruke forsterkeren til høytallere baki bilen, og høytallerene blir Focal 165VR og muligens så blir det andre settet RF T1652S. Er det noen som har erfaring med det RF komp.settet, og veit om det speller både fint og høyt?

Har RF T600-2 og RF T1500-1bd fra før og er fornøyd med dem, men er litt i tvil hva jeg skal gå for, for dem har jo den Quattro'n på tilbud nå, også kan jeg muligens få kjøpe den RF forsterkeren til 3000kr, så hva mener dere, hva vil dere anbefale?
    FOCAL- the spirit of sound!

Jeg ville gått for B2 kun fordi RF er så mainstream som det er.
    Mvh. Damir

Comment

Rockford Fosgate, har hatt noe lignene selv og det var veldig bra lyd av den.
      Regner med det er litt bedre kvalitet også.

Comment

Originally posted by Morten-st View Post
        Liker kommentarer fra noen som aldri har testa produktet eller sett det live.

Nesten like bra som å si at bollene til Shell smaker myyyyyye bedre enn bollene til Statoil og at de er mye ferskere uten i det hele tatt å ha sett eller smakt på dem.

Men du kan jo bedømme litt utifra bildet på RF

Og bildet på Quattro som samtidig tilbyr mer fleksible filter på alle kanalene.

Mvh
        J. Holm
        www.b2audio.com
        http://facebook.com/b2audio

Comment

Originally posted by Morten-st View Post

Hirr hirr Hva om jeg sier at månen er laget av ost?

Comment

nåja.

Vet ikke helt hva folk skal Se etter i bildene dine Jay? De fleste av oss her forstår seg ikke på komponenter. Eneste jeg kan se er at RF har valgt å ha stående kretskort oppå hovedkortet mens B2 følger et mer tradisjonelt system hvor alt er monter på et kort. Og at RF forsterkeren ser mer tettpakket ut.

Noen som har hørt begge?

Jeg stå mellom den RF forsterkeren og SS forsterkeren jeg valgte. Gikk for SSen da den fikk mye skryt og så litt mer spennende ut. Men som jeg husker, så var det ingen som klagde på lyden man fikk fra den RF forsterkeren.
            Mvh. Damir

Comment

Må også si at de bildene ikke sier meg så my da jeg ikke har stort peiling på det.
              Ja jeg liker lyden i RF forsterkeren jeg har nå, var bare innterresert i å høre om noen hadde hørt begge og ville uttale seg om hvem dem likte best og litt rundt det jeg. For hadde vært morro å prøvd noe nytt også når prisforskjellen ikke er så stor på dem

Noen som har no erfaring rundt det RF komp.settet jeg nevnte i første post da?

Men er det pluss frakt på den B2 Quattro forsterkeren?

Comment

Grunnen til at jeg poster bilder er vel så at de som har forstand og kommer med uttalelser om bedre kvalitet selv kan bedømme.

Husk jeg har ikke nevn noe om antall av komponenter, selv om RF skal være tilnærmet like sterkt på papiret.

@ Dessarun

Send meg en pm så finner vi på en grei løsning til deg.

Mvh

Jay
                Mvh
                J. Holm
                www.b2audio.com
                http://facebook.com/b2audio

Comment

Jeg personlig ville gått for B2, men så er jeg passe innhabil på den biten, da jeg intenst hater RF etter 00/01/02/03 engang, husker ikke helt når.

Og RF er vel kjent for å døtte en boost på noen DB i bunnregionen for at demmes produkter skal høres fetere ut?
                  Så det på en del videoer iallefal.

Innmaten til B2 ser fetere ut og, to ringkjernetrafoer, strøm og batteriterminalene ser mye bedre ut.
                  Nå kan jeg nesten ikke huske elektronikkdelen fra videregående, men oppbygninga på strømforsyninga ser bedre ut av en eller anna grunn.
                  Mvh
                  Rolf Try Nygård

Comment

Kan jeg spørre hvorfor du hater det?

Skjønte ikke helt den " Og RF er vel kjent for å døtte en boost på noen DB i bunnregionen for at demmes produkter skal høres fetere ut?" ??

Innmaten kan ikke jeg si noe på, for det kan jeg ikke stort om, så det kan godt henne den er bedre. Men har jo 2 RF forsterkere fra før som det aldri har vært no problem med, så det frister jo å kjøpe en til av samme merke. Men lurer på hvem av dem man får mest for penga for?

Comment

http://carsnaudio.com/index.php/en/t...amplifier-test
                      Runar E. Olsen ~ Moderator
                      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Jeg har hørt noe RF, og hører liksom at den samma lydsinatur. Er liksom ikke noe spennede å høre musikk på det, for all musikk høres lik ut. Det er kjedelig.

Også er jeg som neptyr, hater RF med hver celle i kroppen. men det er ikke grunnen til at jeg fraråder det, men det er grunnen over, å at det er SYYKT overprisa, og det er det vel ikke å legge skjul på når det har en klang som går igjenn over alt uansett musikk?

B2 fra min side iallfall...
                        Mvh Even S. Jensen
                        Tlf 41091189
                        Digital Designs, nothing is even close!

Comment

Om du også verdsetter kundebehandlig og service, er ikke valget vanskelig. Les bare feedback tråden til B2 Audio.
                          Runar E. Olsen ~ Moderator
                          Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                          http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Nå er jo jeg litt "Fan" av Rockford dah. Alle har vel en eller anna formening om hvordan "lyden" i sin egen bil"(eller den du disponerer) skal være. Jeg fikk min a-ha opplevelse med RF på slutten av -90tallet. Da hørte jeg det JEG søkte etter.

Jeg har jo en slik T600-4 som du vurderer(faktisk 2 stk,en i min bil og en i søster-bil) og er fornøyd. MEN som blir nevnt tidligere i tråden din,må jeg si meg enig. Lyden blir fort u-interessant/kjedelig.
                            Det er jo litt "knuff" i forsterkeren,men kansje RF-amper er bedre til bass enn til mellomtone/diskant.

Jeg hadde vel kjøpt Quattro hvis jeg skulle begynne på noe nytt hvor jeg ikke hadde amp(er) fra før og senere handla meg en Mono i tillegg. Meget fin pris,og som du ser av div feedback: God Service.....

Det settet du har tenkt på har jeg ikke hørt på,men har jo forjengeren. Helt OK lyd,men ikkenoe som kunne ha vunnet EMMA. (ja du skjønner hva jeg mener). Har også hatt Fanatic Q og P. Der syns jeg midbassen var bra,mens diskanten trakk ned.
                            No Windows-crap,just Mac Power

Comment

"Jeg fikk min a-ha opplevelse med RF på slutten av -90tallet. Da hørte jeg det JEG søkte etter."

Veldig viktige keywords der "slutten av 90tallet" , jeg digger også det fra den tiden, det er "nye" RF jeg ikke kan fordra, når pimp my ride ble viktigere enn lyden / kraften. Samt at de skrudde opp prisen pga legendestatusen de hadde.

Også Kundeservice er viktig, og med Jay på forumet, så er jo det å foretrekke for min del iallefall.
                              Mvh
                              Rolf Try Nygård

Comment

Working...
                              X