Announcement

Collapse
No announcement yet.

vinkling av slotport.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vinkling av slotport.

holder på å bygge ny kasse med slot port. da denne skal være 44cm dyp og plassen eg har til rådighet er 40 cm, hvor dypt skal eg gå før eg vinkler den?
    4x18" LIB i Connect. (har hatt 6x18"i mondeo, 4x15 B2 i fiesta, osv)

Vil man så får man til det meste!

Du tar den så det er lik bredde på porten hele veien Så hvis porten ska være 5 cm bred så tar du den 35cm nedover og vinkler den der. Slik jeg har forstått det værtfall
    - Opel Astra Turbo -
    - Jl audio 13w7 -

Comment

jepp bredden skal være like hele tiden. Og du bruker da ene siden og gulvet som sidene til porten. Og du bør helst også bruke pvc/papp rør til å lage runde kanter.
      Mvh. Damir

Comment

okei. takker for svar. Hadde egentlig tenkt å bare pusse ned kantene for å få dei runde, men det var en bedre ide du kom med Dammed

Comment

Og husk helst større eller lik radius på røret enn bredden på porten.
          Mvh. Damir

Comment

og husk for all del at den ytterste radiusen av buen må være større enn den indre!
            Den ytre radiusen må være den indre radiusen + høyda på porten for å få riktig forhold. Og dette er faktisk veldig viktig å gjøre skikkelig om du skal ha en port som fungerer skikkelig!
            Jonas Tautra
            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Originally posted by Hifonic View Post
              og husk for all del at den ytterste radiusen av buen må være større enn den indre!
              Den ytre radiusen må være den indre radiusen + høyda på porten for å få riktig forhold. Og dette er faktisk veldig viktig å gjøre skikkelig om du skal ha en port som fungerer skikkelig!
              Der ramla jeg helt ut. Kunne du vært så snill å laste opp en tegning av hva du mener?

Comment

se her:

Høyden på porten er da avstanden mellom port veggene, hos meg så blir det avstanden : blå - rød avstand. Hvis du bruker mindre radius, så blir avstanden annerledes i svingen, dette vil forårsake turbulens. Enkelt og greit så må avstanden være like hele veien.
                Last edited by Dammed; 07-08-2010, 00:39.
                Mvh. Damir

Comment

æsj, nå som eg er ferdig med kassa...

Comment

jaja, prøv og se åssen det funker. Slår subben som du vil at den skal gjøre og du får ingen blåselyder, så er det bare å bruke det.

Men åssen bygget du det annerledes?
                    Mvh. Damir

Comment

eg brukte kun øyemål :s første slotport kasse eg bygger, skulle nok ha lest litt mer om det før eg begynte.

Comment

Working...
                      X