Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spillerkoblinger i Audi A4 B5

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Spillerkoblinger i Audi A4 B5

Driver å bytter ut spilleren nå, og skal klippe ledninger og skjøte.
    Har lett masse på nett for å prøve å finne ut fargekoder på kabler,
    men finner altså ikke ut. Er det noen som vet hva de forskjellige er til?

Vil tro at den midterste ISO-kontakten er til høyttalerkabler?
    Men hvilke er + og - ? Og hvilke av de to andre er +12V, styre-
    strøm og jordingskabel? Er vel bare de jeg trenger å vite om nå da.
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Originally posted by TakeTheTime View Post
    Vil tro at den midterste ISO-kontakten er til høyttalerkabler?
    Men hvilke er + og - ? Og hvilke av de to andre er +12V, styre-
    strøm og jordingskabel? Er vel bare de jeg trenger å vite om nå da.
    Har du et multimeter? I såfall er det en smal sak å finne ut hvor pluss, minus og 'tenningspluss' er
    (Alle guttær med respekt for seg selv burde ha et par multimeter!)
    Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
    [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
    Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Originally posted by ugn View Post
      Har du et multimeter? I såfall er det en smal sak å finne ut hvor pluss, minus og 'tenningspluss' er
      (Alle guttær med respekt for seg selv burde ha et par multimeter!)
      Den saken er rimelig forklart for TTT på mIRC nå.
      Men muligheter for å måle seg fram til høytalernes + og minus?
      uten å høre seg fram da, noe jeg alltid har gjort mtp slike
      ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
      Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

Comment

Jupp, fult mulig å måle med en høyttaler.. men husker aldri hvilken vei elementet skal bevege seg, så for meg er det raskere å måle
        Har overflod av multimeter (av div. kvalitet..)
        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Jeg irriterer meg grønn når jeg kjøper en bil, der koblingen er oppklippt. Sikkert flere enn meg som også gjør det.

Mitt tips er og få tak i overgang.
          Runar E. Olsen ~ Moderator
          Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
          http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Kan se ut som bilen din har canbus, den brune og den sorte til høyre er helt vanlig ISO, og kan plugges rett i en hvilken som helst ettermarkedsradio. Den sorte til venstre, som er litt bredere enn vanlig ISO plugg, er canbus signal, can high og can low. Du må ha en adapter på denne for å få tenningsstyrt signal til spilleren. En slik adapter har jeg, og den koster 950 kr inkl frakt, ved forskuddsbetaling.

Hva enn du gjør, IKKE KLIPP I BILENS LEDNINGER!! Det er en så jalla måte å montere stereo på at den burde vært straffbar
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Eller så finnr du kansje noe her: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?m...=736&katid=260

Comment

Originally posted by PederRS View Post
                Den saken er rimelig forklart for TTT på mIRC nå.
                Men muligheter for å måle seg fram til høytalernes + og minus?
                uten å høre seg fram da, noe jeg alltid har gjort mtp slike
                Jepp. Skal prøve med multimeteret mitt etterpå. Også skal jeg prøve å ohm'e meg frem til rett + og - til høyttalerne.

Originally posted by ugn View Post
                Jupp, fult mulig å måle med en høyttaler.. men husker aldri hvilken vei elementet skal bevege seg, så for meg er det raskere å måle
                Har overflod av multimeter (av div. kvalitet..)
                Nei, blir nok multimeter her også.

Originally posted by GENEXXA View Post
                Jeg irriterer meg grønn når jeg kjøper en bil, der koblingen er oppklippt. Sikkert flere enn meg som også gjør det.

Som sagt så er det uaktuellt, her skal det nok klippes litt - hvis ikke jeg får til noe med
                noen egne modifiseringer av kablene. Heldigvis er det ikke du som skal ha bilen da (?)

Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
                Kan se ut som bilen din har canbus, den brune og den sorte til høyre er helt vanlig ISO, og kan plugges rett i en hvilken som helst ettermarkedsradio. Den sorte til venstre, som er litt bredere enn vanlig ISO plugg, er canbus signal, can high og can low. Du må ha en adapter på denne for å få tenningsstyrt signal til spilleren. En slik adapter har jeg, og den koster 950 kr inkl frakt, ved forskuddsbetaling.

Hva enn du gjør, IKKE KLIPP I BILENS LEDNINGER!! Det er en så jalla måte å montere stereo på at den burde vært straffbar
                Tror du moren min har råd til en adapter til nesten tusenlappen når spilleren hu kjøpte kosta det samme?
                Så lenge det er gjort skikkelig, med god isolering av eventuelle løse kabler osv. synes jeg det er helt greit...

Originally posted by STETSOM 7KD View Post
                Takk skal du ha du, men som sagt blir nok ikke det aktuellt denne gangen.
                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Originally posted by GENEXXA View Post

Er forskjell på jalla og forseggjort arbeid.

Og hvorfor kjøpe en adapter til 1000lappen, når det koster deg litt lodding,kabelsko,ledninger etc.
                  Så blir det like bra.
                  ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                  Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

Comment

Jepp. Skal prøve med multimeteret mitt etterpå. Også skal jeg prøve å ohm'e meg frem til rett + og - til høyttalerne.

Nei, blir nok multimeter her også.

Som sagt så er det uaktuellt, her skal det nok klippes litt - hvis ikke jeg får til noe med
                    noen egne modifiseringer av kablene. Heldigvis er det ikke du som skal ha bilen da (?)

Tror du moren min har råd til en adapter til nesten tusenlappen når spilleren hu kjøpte kosta det samme?
                    Så lenge det er gjort skikkelig, med god isolering av eventuelle løse kabler osv. synes jeg det er helt greit...

Takk skal du ha du, men som sagt blir nok ikke det aktuellt denne gangen.
                    Hvorfor i all verden skal du klippe her??? Du har jo alt liggende i den sorte iso kontakten. sitter det ikke iso kontakt på spilleren du har kjøpt? Og du vil ikke finne hvem som er "+" og "-" ved å måle deg fram med multimeter.

Comment

Originally posted by PederRS View Post
                      Er forskjell på jalla og forseggjort arbeid.

Og hvorfor kjøpe en adapter til 1000lappen, når det koster deg litt lodding,kabelsko,ledninger etc.
                      Så blir det like bra.
                      Han må i værste fall bytte om på to ledninger i kontakten til strømtilførsel. det trengs ikke å klippe eller gjøre noen annen form for jalla arbeid!

Comment

Klipping er jalla.

Og kjøpe adapter, fra f.eks eBay koster ikke mye.
                        Runar E. Olsen ~ Moderator
                        Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                        http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Originally posted by Nils View Post
                          ...sitter det ikke iso kontakt på spilleren du har kjøpt?
                          Jo, sjekka nå - de tofter sendte med passer til to av kontaktene.
                          Men hva med den tredje kontakten (til vestre i bildet), skal jeg
                          bare la den ligge da? Trenger vel ikke noe mer enn de andre?
                          Den i midten var til høyttalerne, de andre var strøm osv.
                          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Jo, sjekka nå - de tofter sendte med passer til to av kontaktene.
                            Men hva med den tredje kontakten (til vestre i bildet), skal jeg
                            bare la den ligge da? Trenger vel ikke noe mer enn de andre?
                            Den i midten var til høyttalerne, de andre var strøm osv.
                            Har ikke koblingsskjema her forran meg nå. Skal sjekke i kveld. Hva slags utstyr er det på bilen? er det cd skifter, handsfree, eller noe annet som går på anlegget?

Den "lange" kontakten er nemlig til ekstra utstyr som forsterker cdveksler tlf navi osv

Comment

Også, atter en gang TTT, ikke klipp... Skal ikke bilen selges?
                              Det VÆRSTE jeg vet er folk som har klipt i ledninger som jeg kunne tenkt meg å bruke i en bil jeg har kjøpt.

Hva om eieren etter den som nå kjøper bilen kunne tenke seg å bruke canbus-delen?
                              Da må han plutselig ha ny kontakt + ordne opp igjen etter deg.

Nei, hold deg til de to kontaktene til høyre, og la canbus-kontakta være i fred!
                              2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

Comment

Working...
                              X