Announcement

Collapse
No announcement yet.

Intregrert telefon i armlene

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Intregrert telefon i armlene

    I bilen min fikk jeg med intregrert telefon i armlene. Når jeg putter i sim-kortet får jeg opp låst til operatør. Bilen er tysk importert og tidligere eier brukte heller aldri telefonen.

    Hvordan fikser jeg det?
    Er det mulighet for å få byttet ut den telefonen mot en annen(en nyere)?
    Er det mulighet for å få dette koblet opp mot anlegget slik at det slutter å spille og lyden kommer fra høytalerene?
    Jeg har ingen planer om holde i telefonen å snakke tenkte mer på et handsfreeopplegg intregrert.

    Spiller jeg har nå er Alpine CDA-9887R

    Sånn ser det ut per idag:



    Er dette mikronfon, har en sånn i hver stolpe foran?

  • #2
    Originally posted by gooner87 View Post
    Er det mulighet for å få dette koblet opp mot anlegget slik at det slutter å spille og lyden kommer fra høytalerene?
    Det er vel gjerne sånn det funker tror jeg?
    Sånn at du bruker mikrofon og høyttalere.

    Originally posted by gooner87 View Post
    Er dette mikronfon, har en sånn i hver stolpe foran?
    Det er det nok. Det er en som ligner i A4'en til moren min også.
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

    Comment


    • #3
      På spilleren din har du en ledning som heter mute. Den må du koble til HF settet. Da dempes lyden når telefonen ringer. Hvis telefon er integrert fra fabrikk, så er kabling til høyttalerne allerede integrert i ISO kablen i dashbordet, og du trenger kun å koble til mute kabelen.

      Litt usikker på om det er mic bak det lokket. Det kan også være tempføler til klimaanlegget. Du har flere slike inni bilen.
      Mvh
      Pål Andréas Bryng
      Bilstereosenteret.no
      Vi forhandler bl.a.:
      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


      Følg oss på Facebook
      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

      Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

      Comment


      • #4
        Takk for hjelpen Pål og TTT

        Går det an å bytte den kabelen til telefonen for å bruke en annen telefon, hvilken kabel må jeg ha?

        Comment


        • #5
          tar du kontakt med Nokia og forklarer situasjonen så vil du nok få operatørlås koden til den mobilen. Ellers så passer mest sannsynlig de fleste eldre nokia telefoner.
          Mvh. Damir

          Comment


          • #6
            Originally posted by Dammed View Post
            tar du kontakt med Nokia og forklarer situasjonen så vil du nok få operatørlås koden til den mobilen. Ellers så passer mest sannsynlig de fleste eldre nokia telefoner.
            Ja det kan jeg jo gjøre men tenkte mer på en kabel med Jack plugg som jeg kan koble i telefonens handsfree inngang.

            Vil bruke min vanlige Nokia, orker ikke å begynne med tvilling sim eller begynne å bytte sim-kort hvem gang jeg skal kjøre bil.

            Comment


            • #7
              Mulig du kan bytte kabel på disse, siden er orginalmontert i bilen. Men det vil koste mer enn det smaker. På vanlige Nokia sett kan du ikke bytte kabel, men må bytte hele settet for å skifte telefon.
              Mvh
              Pål Andréas Bryng
              Bilstereosenteret.no
              Vi forhandler bl.a.:
              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


              Følg oss på Facebook
              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

              Comment


              • #8
                Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
                Mulig du kan bytte kabel på disse, siden er orginalmontert i bilen. Men det vil koste mer enn det smaker. På vanlige Nokia sett kan du ikke bytte kabel, men må bytte hele settet for å skifte telefon.
                Skjønner

                Får vel ta en tur innom Møller imorgen og høre med dem. Håper ikke det koster alt for mye.

                Comment


                • #9
                  Var innom nokia.no og gikk på min telefon og sjekket alt innen biltilbehør, fikk opp denne:

                  http://www.nokia.no/finn-produkter/t...oner/nokia-810

                  Sjekket pris på kelkoo.no

                  koster 4567kr hos Amentio.no. Det koster mer enn det smaker
                  Last edited by gooner87; 08-08-2010, 19:18.

                  Comment


                  • #10
                    Tvilling sim er jo null stress egentlig. Koster ikke så mye å ha heller.

                    Det er et klart fordel hvis du kan bruke din mobil i bilen. Men jeg hadde droppet det hvis du må bruke 4500kr.
                    Mvh. Damir

                    Comment

                    Working...
                    X