Announcement

Collapse
No announcement yet.

Batteri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Batteri

    Har 2 stk Stinger SPV44 som jeg skal ha baki bagasjen, så lurte jeg på om jeg burde ha et sånt framme i bilen og eller om det funker å ha et som passer rett i festene, et Sønnak 62Amp??
    FOCAL- the spirit of sound!

  • #2
    Så lenge Amp'ene på batteriet du skal ha ikke overskrider det som dynamoen tåler, så skulle det gå bra
    et Sønnak 62Amp, vil passe rett inn uten og ødelegge noe annet
    - 94' VW Passat 1,9TDK
    (Sony Xplod CDX-GT430U, Fusion EN-SW15 (250wrms), Fusion RE-AM45020 (2x90w (brokoblet til 1x250w), 4x Fusion EN-FR6530 (2-veis 6,5" - 55wrms)
    På utkikk etter nytt!

    Comment


    • #3
      Originally posted by TDK View Post
      Så lenge Amp'ene på batteriet du skal ha ikke overskrider det som dynamoen tåler, så skulle det gå bra
      et Sønnak 62Amp, vil passe rett inn uten og ødelegge noe annet
      Ojda... Hvor har du dette fra?

      Batterier blir merket med både strømkapasitet - målt i Amperetimer (Ah)- og hvor mye strøm de kan levere på en gang - vanlig Ampere (A). Hva dynamoen kan levere har ingen direkte tilknytning til batteriets kapasitet

      Med andre ord: går helt fint med et 100Ah batteri koblet til en 70A dynamo.

      Trådstarter: Du MÅ ikke ha et batteri foran, men et slikt batteri som du har vil fungere ypperlig Det er en fordel å ha et rimelig likt batteri foran som det du har bak. (Selv om jeg selv har testa med et stort Kinetik batteri bak koblet sammen med et syrebatteri foran uten noen problemer )
      Last edited by Tony; 09-08-2010, 19:09.
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

      Comment


      • #4
        Originally posted by Tony View Post
        Ojda... Hvor har du dette fra?

        Batterier blir merket med både strømkapasitet - målt i Amperetimer (Ah)- og hvor mye strøm de kan levere på en gang - vanlig Ampere (A). Hva dynamoen kan levere har ingen direkte tilknytning til batteriets kapasitet

        Med andre ord: går helt fint med et 100Ah batteri koblet til en 70A dynamo.

        Trådstarter: Du MÅ ikke ha et batteri foran, men et slikt batteri som du har vil fungere ypperlig Det er en fordel å ha et rimelig likt batteri foran som det du har bak. (Selv om jeg selv har testa med et stort Kinetik batteri bak koblet sammen med et syrebatteri foran uten noen problemer )
        Jøss ærre liv i deg også din tøffel!?!
        [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
        [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
        [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

        Comment


        • #5
          Originally posted by Tony View Post
          Ojda... Hvor har du dette fra?

          Batterier blir merket med både strømkapasitet - målt i Amperetimer (Ah)- og hvor mye strøm de kan levere på en gang - vanlig Ampere (A). Hva dynamoen kan levere har ingen direkte tilknytning til batteriets kapasitet

          Med andre ord: går helt fint med et 100Ah batteri koblet til en 70A dynamo.

          Trådstarter: Du MÅ ikke ha et batteri foran, men et slikt batteri som du har vil fungere ypperlig Det er en fordel å ha et rimelig likt batteri foran som det du har bak. (Selv om jeg selv har testa med et stort Kinetik batteri bak koblet sammen med et syrebatteri foran uten noen problemer )

          Okay, da bruker jeg et Sønnak batteri, tusen takk for svar
          FOCAL- the spirit of sound!

          Comment

          Working...
          X