Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anbefaling av liten mellomtone til....

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Da bestilte jeg de demobrukte Hertz HD500 fra bilstereosenteret, så får vi se om de matcher. Om de ikke matcher får jeg bare selge dem igjen og prøve noe annet.

Comment

Har 2x Dynaudio mellomtoner selv, mulig intresert i og selge hvis du er intresert i brukt da såklart. Har alltid lurt litt på å prøve med tang band fulltoner som mellomtone. Eventuelt scan speak mellomtone.

Bare nevner, Dynaudio mellomtonene er større enn 100mm i diameter.

http://www.dynaudio.com/eng/auto/esotec/tech_md142.htm

EDIT: Du har vel ikke vurdert Seas Lotus mellomtoner?
      Last edited by Tor Ølberg; 11-08-2010, 11:30.
      Tor Martin Ølberg
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Originally posted by tmolberg View Post
        Har 2x Dynaudio mellomtoner selv, mulig intresert i og selge hvis du er intresert i brukt da såklart. Har alltid lurt litt på å prøve med tang band fulltoner som mellomtone. Eventuelt scan speak mellomtone.

Bare nevner, Dynaudio mellomtonene er større enn 100mm i diameter.

http://www.dynaudio.com/eng/auto/esotec/tech_md142.htm

EDIT: Du har vel ikke vurdert Seas Lotus mellomtoner?
        Vi får se hvordan HD500'ene spiller først, men kan helt klart være interessert i dem om HD500 ikke funker.

Seas Lotus mellomtone er vel et vanlig element om jeg ikke husker feil, så det er nok ikke aktuelt.

Comment

Morel har en 4" konhøytaler som er 102mm i ytterdiameter, denne fungerer fin uten noe eget kammer.
          de har også en 2" dome som ettersigende skal være bra

Comment

FE3T - Problemet mitt er at jeg ønsker så liten eller ingen baffel. Om jeg da hadde brukt ett vanlig element ville jeg fått problemer med akustisk kortslutning rundt kanten på elementet.

Dessverre er ikke Morel ett alternativ for meg - personlig årsaker

Har fått HD500'ene fra Pål nå. De bel solgt som demobrukte, men det klarer ikke jeg å se at de er. Er jo ikk emerker på terminalene en gang jo!

Comment

Working...
            X