Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger hjelp til valg av produsenter... Ny Bilstereo.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Trenger hjelp til valg av produsenter... Ny Bilstereo.

Hei Kjære Forumvenner.

Nå er det slik at jeg har en KIA Sportage, som jeg skal bygge anlegg i.
    Før jeg i hele tatt bestiller anlegget, så skal bilen bli dempet med slike damplifier pro matter eller tilsvarende. Samt "the big three" skal være utført, og i tilleg så skal det være strekt 50 kvadrats kabelen fra lydibilen.no

Det jeg trenger hjelp til er å finne et anlegg som passer mitt behov. I forhold til musikksmaken min. Som er i grunnen såpass variert som du kan tenke deg. Går alt i fra Justin Bieber - Avenged Sevenfold - Alan Jackson.
    Med andre ord, det meste av musikk sjangere spiller jeg, og derfor vil jeg ha noe som holder mål.

Jeg klarer ikke selv å bestemme meg, da det finnes så veldig mye forskjellig på markedet.
    Orginalt i fremdørene står det nå et komponentsett fra Boston, med en størrelse på 4". Jeg mener at dette er for lite, og kommer derfor til å modde om litt slik at jeg har muligheten til å montere 6,5 tommers komponentsett. Tenker da selvfølgelig på glassfiber.

Jeg synes det er viktig med et kraftig komponentsett som holder følge på relativt høye volum, men som samtidig spiller aldeles nydelig på normale lytte volumer.
    Har selv sett på produsenter som Digital Designs, Focal etc.

Jeg tror ikke jeg ønsker å bygge egen kasse i første omgang. Men jeg altså avhenging av en subkasse som ikke måler mer en; (102x36cm) (Bredde x dybde). Høyden har ikke så veldig mye å si.
    Så ønsker jeg 6,5" komponentsett fremme og bak. Grunnen til sistnevnte er plasseringen av høyttalere, gjør at jeg ønsker en diskant som jeg kan bestemme plasering på selv.

Så tenker jeg på Pioneer sin 7200SD spiller.

Her er et oppsett som jeg har satt sammen selv;

Jeg håper at dere kan hjelpe meg med noen forslag, eller forandringer på det forslaget jeg satte opp.

Tusen Takk på forhånd!

Ps; Det ene COAX settet på tegningen kan altids bli byttet til komp sett.
    Attached Files
    Mvh dj-vega
    Prosjekt; Kia Sportage 95` <---
    NB; Bilstereo Prosjektet kommer på bilstereoforumet!

Synes at dette så helt greit ut.

Ville kanskje valgt noen andre forsterkere, men hvis du vil ha alt i ett merke så ser jeg ideen.
    Mvh
    J. Holm
    www.b2audio.com
    http://facebook.com/b2audio

Comment

Må alt være i samme merke?
      Tror jeg haddde lagt på litt og fått ett litt kraftigere frontsett.
      Ole Petter Holelien
      Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
      Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
      Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Comment

helt ærlig så er det som regel ikke gunstig å gå for samme merke hele veien. Men at det er estetisk er jeg enig i. Ellers så ser oppsettet veldig greit ut.
        Mvh. Damir

Comment

Originally posted by Dammed View Post
          helt ærlig så er det som regel ikke gunstig å gå for samme merke hele veien. Men at det er estetisk er jeg enig i. Ellers så ser oppsettet veldig greit ut.
          Grunnen til at dette ikke er gunstig er?
          sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
          IceAudio - Bilringen AS - inakustik

Comment

Tusen Takk til alle for flotte svar.
            Har i grunnen ikke noe imot å prøve forskjellige ting. ALT er i grunnen en mulighet. Vurderer alt fra DynaBel til Mcintosh forsterkere f.eks

Men det er jo noe som heter budsjett. Det må være noe i den duren som jeg har laget oppsett til. Si en grense på 20k uten kabler og demping.
            Mvh dj-vega

Comment

Hei

Har noen av dere testa ut Boston Acoustics? Fant et sett i stavanger, som jeg likte godt. Synd jeg aldri fikk hørt det. Det var kvalitet hele veien.

Her er link til et tilnærma likt; http://www.contour.org/ceg-vb/showth...om-Kick-Panels
              Last edited by dj-vega; 14-08-2010, 17:36.
              Mvh dj-vega

Comment

Originally posted by Erik André View Post
                Grunnen til at dette ikke er gunstig er?
                pris i forhold til hva du får. Focal er kanskje unntaket, men som regel så er det mer lønnsomt å gå for forskjellige merker når man sammenligner hva man får per krone. Et eksempel er høyttalere og subwoofere fra Infinity er en grei pris/kvalitet syns jeg, men forsterkerne blir fort veldig dyre. o.l.
                Mvh. Damir

Comment

pris i forhold til hva du får. Focal er kanskje unntaket, men som regel så er det mer lønnsomt å gå for forskjellige merker når man sammenligner hva man får per krone. Et eksempel er høyttalere og subwoofere fra Infinity er en grei pris/kvalitet syns jeg, men forsterkerne blir fort veldig dyre. o.l.

Når du nevner infinity forsterkere, så synes jeg ikke dette er spesielt ksotbart; http://www.finn.no/finn/torget/ecom/...nkode=19258752
                  Mvh dj-vega

Comment

Hva med Polk frontsett? Jeg har ett sett til som skal inn i min bil. Har testet det litt "2. bilen", og det virker svært lovende mtp. lydkvaliteten. Da det har en impedans på 2,7 ohm i stedet for 4 som er vanlig, vil du kunne utnytte kraften i forsterkeren bra. I tillegg har det bra følsomhet, slik at det har potensiale for å spille høyt.

Comment

Focal er kanskje unntaket.
                      Okai... hint, se hva han har valgt seg ut
                      sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition

Comment

Han ville ha bra lyd i tillegg til å kunne spille høyt. En god forsterker vil ikke ha problem med lavere impedans, men man vil kunne dra ut mer effekt av denne kontra bruk av et 4 ohms frontsett. At høyttalerne virker å ha meget god lyd har selvfølgelig ikke noe med dette å gjøre

Comment

Originally posted by Erik André View Post
                          Okai... hint, se hva han har valgt seg ut
                          kanskje er stikkordet.
                          Mvh. Damir

Comment

http://trommelyd.no/

Comment

Har ikke sjekket Polk Audio noe spesielt. Er dette bra greier?
                              Mvh dj-vega

Comment

Working...
                              X