Announcement

Collapse
No announcement yet.

Soundstream XXX-10000D vs.?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Soundstream XXX-10000D vs.?

    HeiHallo.

    Ser det har kommet ut en xxx-10000 her på forumet nå og jeg har egentlig siklet en stund på en slik.
    Men lurer på noen ting ang. denne forsterkeren.
    Har i dag en RF t40001bd forsterker som er oppgitt til 4kw ved 12,5v og det frister litt å bytte ut denne og prøve noe nytt.
    Jeg leser både positive og negative ting om den xxx ampen, er det slik at den kun leverer mengder med strøm når du kommer opp i 16v+?
    Står noen plasser at den leverer 4700wrms ved 14,4v og noen plasser står det 8000wrms++ ( i 1ohm ), jeg vet at watt ikke er alt men lurer litt

    Vil jeg tjene noe/mye på å bytte ut min RFamp?
    Håper noen har noen erfaringer å dele med meg, og takker for alle svar
    Cerwin-Vega! Stroker PRO 15
    Hifonics XX-Colossus II
    Kinetik HC2400
    Club 140dB +

  • #2
    Hva mater(sub) du med ''RFampen'' da?
    Mvh
    Andreas Moen Sæterbø
    Golf mk2
    Focus Acoustics ~ /////ALPINE ~ Northstar ~ Kenwood ~ MTX

    Comment


    • #3
      Kjenner begge ampene veldig bra.
      Det negative som er skrevet om T4000.1 er som regel basert på første generasjon som vi alle vet hadde noen åpenbare feil.

      Disse feilene ble rettet på den nyeste modellen og denne er like stabil som T3000 var. Vanligvis skal T4000 med CEA måling klare å spytte ut 4300-4700 watt. Men du må se hva som står på "birthsheet" på ampen din.

      Ved høyere spenning kan du få nesten alt til å spille høyere. Det er i alle fall godt mulig å få dem til å produsere rundt 6.800- 7.300 watt ved 17.8 V.

      Når det gjelder den XXX-10000, så er den ikke akkurat like imponerende.

      Det 10000 watt som den hevder å kunne produsere er kun mulig ved å lenke den med en annen xxx-10000.

      Disse forsterkerene skal ifølge dem selv klare 4770 watt ved 1 ohm og 13,5 volt. Så du vil ikke ha noe som helst utbytte av å bytte til en sånn amp.

      Har du høyere spenning enn de normale CEA målingene på 14,4, f.eks 16 volt, så er det minimal hva den forsterkeren leverer mer av effekt.


      Så medmindre du liker designet bedre på den så er det tullball å bytte
      Mvh
      J. Holm
      www.b2audio.com
      http://facebook.com/b2audio

      Comment


      • #4
        Der fikk jeg svaret jeg lette etter, takker så mye Jay;-)
        Da gidder jeg nok ikke å bytte ut Rf'en da

        moeN: Har en Cerwin-Vega! Stroker PRO 15 og foreløpig kun ett Kinetik HC2400 batteri.
        Cerwin-Vega! Stroker PRO 15
        Hifonics XX-Colossus II
        Kinetik HC2400
        Club 140dB +

        Comment

        Working...
        X