Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til montering av bilstereo i Audi TT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp til montering av bilstereo i Audi TT

    Har lagt ut anlegget til salgs her på forumet men begynner å bli usikker på om jeg ikke skal beholde det allikevel.

    Har kjøpt meg en Audi TT og har ett komplett Alpine anlegg som passer inn.
    Problemet er at jeg ikke er så flink til å bygge bilstereo(og også dårlig med tid) så lurte på om det er noen "proffe" der ute som har lyst på en slik jobb.

    Vet at div bilstereoforetninger her i Trondheim gjør jobben men det koster ekstremt mye.

    Det som skal gjøres er å bytte ut frontsett og høyttalere bak. Trekke opp kabler til ny forsterker og legge nye kabler til høyttalerne foran og bak.

    Betaler den rette godt men håper på å slippe unna litt billigere enn dem tar hos diverse butikker.

    Håper på respons!

  • #2
    selvfølgelig får man jo "stort sett" hva man betaler for.. dessuten går det jo ann å ta det over lengere tid : P
    jeg hjelper en som jeg kjenner på forumet med hans bil prosjekt.. selvfølgelig kan jeg ikke noe særlig selv men det går jo selvfølgelig ann å prøve å hjelpe hverandre.. starte kanskje med å legge inn dempe matter osv.. : P

    eller hvis noen her omkring har en litt stor garasje går det jo ann å ha en "workshop" innimellom...

    Comment


    • #3
      Da er anlegget kommet inn i bilen og jeg er strålende fornøyd. Takk så mye til" mustang>3" som har gjort en strålende jobb. Nå blir det kassebygging og kanskje ett annet element som står bedre til forsterkeren så blir dette enda bedre.

      Comment


      • #4
        Bilder bilder!
        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

        Comment


        • #5
          Ja det kan sikkert ordnes det men venter med det til den nye kassen og det nye elementet kommer inn. Kanskje noen her kan svare meg på om Alpine Type-S vil fungere bedre på en Alpine PDX-5 enn en Type-R subwoofer vil. Kassen jeg brukte var en ferdig kasse fra Bassworx på kun 18,4 liter til 10" og det ble ikke rare bassen. Har blitt anbefalt å "negradere" til en Type-S woofer og bygge en større kasse. Er ikke ute etter en basslyd som gjør at hele bilen rister men noe trykk må det være.

          Comment


          • #6
            min personlige erfaring er iallefall at de type r-ene funker bra i stor lukket kasse, og det på pdx 1.600
            ikke at jeg rakker ned på type s for det er også et element jeg har vært godt fornøyd med i bruk.
            Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

            Comment


            • #7
              hvor stor kasse snakker vi om egentlig?

              Comment

              Working...
              X