Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vilken limtype til å lime sub-oppheng?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vilken limtype til å lime sub-oppheng?

skal lime en liten del av dette ruglete greiene på en focal 13" 33kx og lurte på å bruke tech 7 eller 2komp epoxylim ellr ka det heter,,, noen som har noen forslag til lim som pleier å brukes som duger til sånt?

noen bilder:

Last edited by Terranoise; 04-09-2010, 01:37.

Kunne du tatt bilde av området som skal limes?
    Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
    [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
    Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Originally posted by ugn View Post
      Kunne du tatt bilde av området som skal limes?
      ja kan sikkert fikses,,trur faktisk eg har ett liggenes på pcen nå,skal legge det ut etter hvert. chassiet er knekt rett under terminalene på ene sia så opphenget er litt løst der, skal lime fast den biten av chassiet også.

Comment

Høres ut som subben har fått gjennomgå litt av hvert..
        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Hvis du kun skal lime opphenget så funker 2 komponent bra, men sørg for at det er en som herder forholdsvis fort og som har god heftestyrke. Ellers så er CA lim i gel også et alternativ som mange bruker.
          Mvh
          J. Holm
          www.b2audio.com
          http://facebook.com/b2audio

Comment

Høres ut som subben har fått gjennomgå litt av hvert..
            mulig det ja,, jeg er vell 3 eiger på dette elementet nå.. fikk den med på kjøpet da jeg bytta ett par subber med ett anna par så,, ellers fungerer den. bilder er lagt til i første tråd..

Comment

Originally posted by B2 Audio View Post
              Hvis du kun skal lime opphenget så funker 2 komponent bra, men sørg for at det er en som herder forholdsvis fort og som har god heftestyrke. Ellers så er CA lim i gel også et alternativ som mange bruker.
              jepp skal se litt nermere på det., bilder i første tråd btw.

Comment

Trodde det var membranet/toppen som skulle limes.
                Men slik jeg tolker bildet ditt så er det bare terminalen som er løsnet, det fikser du jo lett med litt 2komp.

Comment

Trodde det var membranet/toppen som skulle limes.
                  Men slik jeg tolker bildet ditt så er det bare terminalen som er løsnet, det fikser du jo lett med litt 2komp.
                  jepp, får stappe litt inni der med opphenget også tenker jeg så blir det sikkert greit

Comment

Her ville jeg fixert terminalen med lynlim og forsterket med araldit rapid eller lignende. Araldit bruker du også på spideren.
                    Dette limet blir ikke helt hardt, så det har en enorm styrke mot vibrasjoner.
                    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Originally posted by Joakim View Post
                      Her ville jeg fixert terminalen med lynlim og forsterket med araldit rapid eller lignende. Araldit bruker du også på spideren.
                      Dette limet blir ikke helt hardt, så det har en enorm styrke mot vibrasjoner.
                      Hmm, ja høres jo ut som noe som kansje holder det, har du peiling kor man får tak i sånt? aldri hørt om det før...

Comment

Byggvare butikk, jernvarehandel, Tess.. noen eksempler på hvor jeg ville reist for å få tak i det
                        sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                        IceAudio - Bilringen AS - inakustik

Comment

hei og hå, da blei det stål epoxylim fra biltema + superlim til det ruglete opphenget, skivste inn litt forsiktigt med superlim først mellom chassi og det ruglereiene på kanten der det var løst, så skvisa jeg inn 2komp stål epoxy mellom chassikantene ,som var beregna for litt forskjelligt,virka supersterkt! så dette bør holde. står over natta nå med press på seg

Last edited by Terranoise; 10-09-2010, 03:33.

Comment

Working...
                          X