Announcement

Collapse
No announcement yet.

nytt batteri, hva burde jeg kjøpe?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• nytt batteri, hva burde jeg kjøpe?

hei

sitter et for lite batteri i bilen nå, så vurderer nytt.

men vil ha et som funker greit til mitt anlegg osv,

hvilket burde jeg handle da? ikke handlet sånne batteri før,
    vurderer gelle batteri eller hva det kalles, men hvilket fungerer best?
    If you can see you oponent's head ligths, it's gonna go to hell .

nåværende bil
    Nissan 200sx s14 1994m med litt stæsj,

sjekk dette: http://bilstereoforumet.no/search.php?searchid=842654

Dette temaet er tatt opp flere ganger over sommeren. Men kort fortalt, Odyssey, Stinger og XS Power er blant de beste, så kommer Optima, Kinetik, Shuriken og NSB som nr 2. Dette er noe JEG mener, grunnen til Optima ligger lavere nede på rangstigen er fordi de koster som regel mye mer enn de over, Kinetik, Shuriken og NSB er batterier som holder litt lavere hvilepsenning, men de fungerer helt fint til hverdags anlegg.

Jeg gikk for Stinger selv. Har ikke fått brukt dem ennå, men de virker som veldig bra batterier.
    Mvh. Damir

Comment

Originally posted by Dammed View Post

Dette temaet er tatt opp flere ganger over sommeren. Men kort fortalt, Odyssey, Stinger og XS Power er blant de beste, så kommer Optima, Kinetik, Shuriken og NSB som nr 2. Dette er noe JEG mener, grunnen til Optima ligger lavere nede på rangstigen er fordi de koster som regel mye mer enn de over, Kinetik, Shuriken og NSB er batterier som holder litt lavere hvilepsenning, men de fungerer helt fint til hverdags anlegg.

Jeg gikk for Stinger selv. Har ikke fått brukt dem ennå, men de virker som veldig bra batterier.
      takker for svar skal sjekke gjennom den tråden
      If you can see you oponent's head ligths, it's gonna go to hell .

nåværende bil
      Nissan 200sx s14 1994m med litt stæsj,

Comment

låner denne tråden her jeg om det er greit, siden det er samme tema eg spør etter:

vurderer å kjøpe ett batteri som er like bra eller bedre som to stk exide maxxima 900a batterier,som eg har hatt nå en god stund.

Siden det bakerste (det jeg kjøpte først) er deffekt og ikke gir ut power og sperrer spenninga for batteriet fremme i motor rom (det fungerer som det skal) hiver eg det nå ut når eg bygger nytt anlegg, og hiver ut kondensatoren, har sikla på Odyssey lenge, men er usikker på vilket av dei eg skal velge, må ha ett som er like stor størrelse som exide maxxima batteriet sånn eg kan ha det i batterikassa i motorrommet.

Akkurat nå skal bare drive 2x10" eller 1x13" fra en
        ma audio hk401sx monoblock, så da holder sikkert 1 x exide maxxima regner eg med...hadde litt mer stabil strøm med 2x maxxima med 2 x 12" pioneer spl av noe slag,,, men senere tid skal eg bruke en
        Ma audio hk4000d monoblock, så bra batteri tenkte eg å kjøpe med en gang uansett men helst ikkje det dyreste........ noen forslag?

lurte kansje litt på dette fra installbay da som heter Odyssey PC 1500DT..(men der står polene omvent,og må evt forlenge kabler) eller PC 1200MJ ?
        Last edited by Terranoise; 09-09-2010, 03:16.

Comment

Originally posted by Dammed View Post

Når skal du slutte å gi råd uten å vite hva du snakker om egentlig?
          Du rangerer to batterier som er det samme med forskjellig klistremerker på to sider av skalaen din. XS Power og Northstar er nemlig samme batteri.

Og selv om hvilespenningen kanskje er lavere så betyr ikke det at de er dårligere. Ikke uten grunn f.eks Northstar ble/blir mye brukt i dB drag der det er batteribegrensninger i klassene. De har en veldig bra evne til å levere fra seg strøm uten å få alvorlig spenningsfall. Og dette er jo akkurat det som gjør et batteri bra til bilstereobruk, sammen med stor kapasitet

Sånn egentlig kan man ikke akkurat gå feil med noen av batteriene, er ikke så store forskjeller ute og går uansett. Eneste jeg ville vært itt skeptisk på er Kinetik som har fått mye pryl for batterier som dauer uten grunn og de faller også fortere i spenning ved strømtrekk enn de andre som er nevnt.
          Jonas Tautra
          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Stinger og Odyssey er vel og forøvrig samme batteri. Bare stinger batteriene er noe dyrere...
            For å gjøre det hele komplett er vel og Apollo det samme som Northstar.....
            Ole Petter Holelien
            Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
            Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
            Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Comment

Working...
            X