Jeg lurer på hvor mye jeg kan presse frontsettet mitt? Har Focal A165 V1 som jeg gir 100W RMS. Problemet er at jeg ikke tør å presse dem. Hører jeg i god tid om jeg går for langt? Om jeg skrur ned med en gang jeg hører ulyd, har settet tatt skade da?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hvor me tåler frontsettet?
Collapse
X
-
er det frontsettet ditt Focal A165 V1 som TÅLER 100watt?? ble usikker gittog hvilken forsterker er det du bruker eventuelt? om det ikke er omvendt
om du hører noen "ulyder" kommer ann på.... har du en altfor stor forsterker vil du ikke merke at du spiller for høyt da signalen vil være "renere" det meste av tiden men selv om elementen tåler dette er ikke sikker at den vil tåle den høyere effekten over lengre tid... men du vil høre over diskanten først om den spiller med for mye effekt da delefrekvensen dempes med 3, 12, eller 18dB (passiv delefilter) og diskanten vil gi en ulyd når den får mye efekt under resonans frekvneset sitt.
Bass/mellomtonen vil slå i bånn eller blaffre -om de blir skaddet av det avhenger mest av kvaliteten på nevnte- som sagt flere "faktorer" som spiller inn da enkelte delefiltre har en PTC motstand i serie med diskanten for å bekytte og. derfor: kom med bedre opplysninger...--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett
Comment