Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tang Band + spiller

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tang Band + spiller

Hoisann

Har en LG LAC5900RIN spiller i bilen, så lurte jeg på om det ville funket å koble Tang Band W6-1139 og Tang Band W3-871 bare rett på spilleren??

Og åssen vil det bli med effekten W6'n får bare fra spilleren?? Noen som har no formening om det eller erfaring??l
    Er ikke så mange justeringsmuligheter på den spilleren, så derfor jeg lurer litt.

Mvh Christer
    FOCAL- the spirit of sound!

Det vil jo spille, men ikke forvent deg så alt for mye futt med effekten fra spilleren.. Altså, 3" vil fint spille høyt nok med lite effekt, men 6" tåler en god del, og spiller bare bedre jo mere man mater den.
    Du må også ha delefilterkomponenter for å dele passivt.
    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Originally posted by Joakim View Post
      Det vil jo spille, men ikke forvent deg så alt for mye futt med effekten fra spilleren.. Altså, 3" vil fint spille høyt nok med lite effekt, men 6" tåler en god del, og spiller bare bedre jo mere man mater den.
      Du må også ha delefilterkomponenter for å dele passivt.
      Ja skjønner det at det skader vel ikke å ha en forsterker på den. hehe
      Har jo en B2 Quattro forsterker i den andre bilen min, men tenkte prøve uten først for å se åssen lyden ble.
      Men må jeg ha delefiltere??
      Jeg har isåfall Focal delefilter, som er fra et Focal KR sett. Men det er bare te midbass/melomtone den funker te, for den te diskanten er svidd/brent, så funker ikke :/

Comment

Har ikke B2 forsterkeren innebygget filter da tro? I såfall kan du bruke det og droppe passive filtre.
        [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Originally posted by Joakim View Post
          Har ikke B2 forsterkeren innebygget filter da tro? I såfall kan du bruke det og droppe passive filtre.
          Mhm, det er en mulighet
          Men ville det funka å brukt det Focal delefilteret da?? Men kunne jo bare brukt, enten fulltonen eller midbassen da.

Comment

Njææ... Diskantutgangen deler litt vel høyt og mellomtoneutgangen deler av i toppen. Beste mulighet er vel slik Joakim nevner; bruke forsterkerens delefilter
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

Comment

Originally posted by Tony View Post
              Njææ... Diskantutgangen deler litt vel høyt og mellomtoneutgangen deler av i toppen. Beste mulighet er vel slik Joakim nevner; bruke forsterkerens delefilter
              Okay, spørs om det blir det da jah

Comment

Lurte på en ting til, blir det noe bra å bruke hele døra som ei kasse til W6'en?? Blir det for mange liter, er en Volvo 740 dør det er snakk om.

Comment

Heter ikke for mange liter i en slik sammenheng Kjør på! Bare fest elementet skikkelig og demp døra godt
                  Mvh Tony
                  - The only road to take is perfection itself

Comment

Originally posted by Tony View Post
                    Heter ikke for mange liter i en slik sammenheng Kjør på! Bare fest elementet skikkelig og demp døra godt
                    Liter har vel en god del å si. Men har jo et Focal KRX2 sett i den andre bilen som jeg bruker hele døra som ei kasse, og det funker som bare det, så da burde vel detta og funke da

Comment

Den skal nok fint tåle det ja.
                      Sett det skikkelig fast og demp godt, så er det ikke noe problem.

Ideell kasse er mellom 10 - 20 liter lukket...
                      Joakim Skovlund
                      dynaBel Tønsberg
                      Mobil: 943 55 200 - Epost:joakim@skovlund.no
                      www.dynabel.no -
                      dynaBel Tønsberg på Facebook

Comment

Originally posted by dynaBel.no View Post
                        Den skal nok fint tåle det ja.
                        Sett det skikkelig fast og demp godt, så er det ikke noe problem.

Ideell kasse er mellom 10 - 20 liter lukket...
                        Spørs om det blir det da ja

Comment

Har funnet ut at det ikke blir 3" fulltoner, tenkte heller å ha Tang Band W41337 oppe på dahen.
                          Men jeg har også to stk RF power T112 som jeg vurderer ha i bagasjen, men åssen vil lyden bli med dem to i bagasjen og bare 4" fulltoner framme??

Comment

Hadde vært fint hvis noen kunne svart så fort så mulig, hvis dem har noen formening om åssen det ville blitt?

Comment

Originally posted by dessarun View Post
                              Har funnet ut at det ikke blir 3" fulltoner, tenkte heller å ha Tang Band W41337 oppe på dahen.
                              Men jeg har også to stk RF power T112 som jeg vurderer ha i bagasjen, men åssen vil lyden bli med dem to i bagasjen og bare 4" fulltoner framme??
                              Originally posted by dessarun View Post
                              Hadde vært fint hvis noen kunne svart så fort så mulig, hvis dem har noen formening om åssen det ville blitt?
                              Det vil låte, men ikke særlig bra i midbassområdet. Du vil få et "hull" i frekvensresponsen mellom 50hz og kanskje opp mot 150hz, som ikke subbene bør spille og 4" klarer ikke å spille dette området med særlig "mat" alene.
                              Fin kombinasjon er 6 bass foran og 4" til resten oppover, sammen med sub i bagasjen!

Jeg bruker mine 4" helt ned til 63hz med bratt deling og det funker fint, men det tåler ikke kjempehøyt lydtrykk. Jeg kan spille rimelig høyt, men først om jeg deler litt høyere (80-100hz) kan jeg virkelig dra på. Jeg har da også 6" foran og 4stk. 6" i subkassa baki.

Prøv å få til en løsning med en god midbass foran og bruk gjerne W4-1337 - den låter nais!

Comment

Working...
                              X