Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nytt batteri til vinteren men hvilket ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nytt batteri til vinteren men hvilket ?

Jeg har tenkt å kjøpe meg et nytt batteri nå til vinteren men vet ikke hvilket batteri jeg skal velge.
    er det noen her som kan hjelpe meg ?
    Bruker nå et Kinetic HC2000 batteri. som er til salgs i tilleg
    har selvfølgelig bilstereo i bilen, så et vanlig batteri funker dårlig.

Har dynamo på 90A.
    Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

Grunnen til å bytte ut er? HC2000 fra Kinetik funker vel?
    sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
    IceAudio - Bilringen AS - inakustik

Comment

Jeg kjøpte batteriet brukt og vet ikke hvor lenge han har hatt det, har hatt batteriet selv i over 2 år nå.
      Brukt batteriet i 1 år.

Noen anbefalinger om nytt batteri?

Comment

Hvorfor ikke kjøre med det du har til det dør? Du får jo ikke noe for et brukt batteri av ukjent tilstand.
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Jeg trenger å bruke min bil hverdag og jeg vet jo ikke hvor lenge det batteriet har vært i bruk.
          er vell mer på trygghets følelsen at jeg kjøper et nytt batteri.

SÅ noen anbefalninger til nytt batteri? !

Comment

Odyssey er jo ett bra batteri. Byttet ifjor vinter når det var så kaldt og ikke noe problem å starte golfen med det uansett temp.
            Apollo anbefaler jeg deg igrunn å styre unna. Mulig jeg var uheldig men jeg fikk 2 nye batterier i løpet av 2 år fordi det var ei celle som røyk i dem. Samme feilen på begge. Og ikke hadde jeg noe monsteranlegg heller.
            Ole Petter Holelien
            Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
            Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
            Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Comment

Du får sende meg en PM, om du vil ha tilbud på Odyssey.

Ellers anbefaler jeg deg å stikke innom en skikkelig batteriforhandler å få kjørt en diagnose på det batteriet du har. Da får du vite tilstanden på det.
              Mvh
              Pål Andréas Bryng
              Bilstereosenteret.no
              Vi forhandler bl.a.:
              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

PM sendt

Vet noen hvor jeg kan kjøre diagnose på batteriet mitt?
                eller hvordan? (voltmeter) ?

Comment

Voltmeter sier veldig lite. Finnes egne batteritestere man kobler på batteriet som gjør en analyse, slik Pål nevner.

Men skjønner godt at du vil bytte ut batteriet Er selv på jakt etter noe som skal erstatte mitt Kinetik-batteri før det tar kvelden. Har da sett litt på Stinger sitt SPV69 som et godt alternativ Masse kraft til en ikke for ille pris.
                  Mvh Tony
                  - The only road to take is perfection itself

Comment

Du kjører en belastnings test på batteriet, det får du gjort på alle bilverksted blant annet.
                    slike batteri har da vel en levetid på 8-10-12 år med god vedlikeholds lading.

Comment

Originally posted by Tony View Post
                      Voltmeter sier veldig lite. Finnes egne batteritestere man kobler på batteriet som gjør en analyse, slik Pål nevner.

Men skjønner godt at du vil bytte ut batteriet Er selv på jakt etter noe som skal erstatte mitt Kinetik-batteri før det tar kvelden. Har da sett litt på Stinger sitt SPV69 som et godt alternativ Masse kraft til en ikke for ille pris.
                      Ble også nevnt SPV69 av en kompis, prisen er absolutt kjøplig.
                      spv69 har 69AH men mitt gammle HC2000 Kinetic har 120AH hvis jeg ikke tar feil.

Fra 120AH til 69AH er jo 51AH mindre. vill jeg merke forskjell med tanke på bilstereon?
                      eller like greit å kjøpe 2 spv69?

Comment

Du kan ikke stå og spille like lenge, that's it
                        Mvh Tony
                        - The only road to take is perfection itself

Comment

Noen som har erfaringer med Stinger og odyssey batterier ?

Comment

Originally posted by titus41 View Post
                            Noen som har erfaringer med Stinger og odyssey batterier ?
                            Tja, har 2 oddessy-batterier som står i bilen, men kan ikke si jeg har så mye erfaring med de.. ikke hatt de så altfor lenge enda.
                            Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                            [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                            Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Working...
                            X