Announcement

Collapse
No announcement yet.

phoenix gold

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • phoenix gold

    noen som har trua på dette? eller er det like dårlig som det har vært di siste 10 årene?


    http://www.phoenixgold.com/productDe...6&CategoryID=1
    MVH
    Hans Martin holtet

  • #2
    Det er i alle fall bedre enn hva som de har lagd i budsjett klassene deres. The One er et kraftverk av en klasse D forsterker som har mange likhetstrekk med andre merker som leverer noe tilsvarende.

    Angående effekten, så står det ikke ved hvilken spenning den er oppgitt ved, men ved vanlig CEA-2006 måling, så må du kanskje ta det med en liten klype salt. Men det er uansett en bra forsterker med mye effekt for de som har råd...
    Mvh
    J. Holm
    www.b2audio.com
    http://facebook.com/b2audio

    Comment


    • #3
      http://www.pasmag.com/car-audio/test...x-gold-the-one

      denne blir sikkert ikke lett og få tak i,ettersom phoenix gold ikke skal selge noen produkter på nettet lenger
      volvo s60
      vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
      Member of VW Audi Club Norwegen

      Comment


      • #4
        Originally posted by phoenix gold View Post
        http://www.pasmag.com/car-audio/test...x-gold-the-one

        denne blir sikkert ikke lett og få tak i,ettersom phoenix gold ikke skal selge noen produkter på nettet lenger
        Leste ikke teksten, titta bare på video'n.. TRAGISK. At man kan kalle noe slikt for "review" er bare trist.
        Han leser opp specsa og viser et bilde av ampen, samtidig som han snakker om fotballbaner og våpen. woho!

        Har PG bytte beite når det kommer til amper? 12 000W er ikke noe jeg er interessert i, for å si det slik.
        Hadde interessert meg mer om de hadde kommet med en 2*20W amp.
        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

        Comment


        • #5
          helt riktig sikkert samme rottet som alt det siste!

          hadde dem kommet med en 2x20watt som er stabil i halv ohm osv osv som gode gamle pg så hadde jeg hatt en sånn alt! har testet del av det nye pg og må si det skuffer meg!

          blir bare mere og mere til at jeg tenker til bakke til rundt 92-95 til ms og mps serien..

          er en fryd og høre en sånn forsterker spille savner forsatt min ms 2250..

          men åssen er det ellers med soundstream om dagen da??

          tenker liksom tilbake til class a og ref serien fra hifiklubben solgte dette? i motsettning til den nye ref som har kommet nå?

          har dem klart og lage den nye ref like bra som den gamle eller åssen er dette?
          MVH
          Hans Martin holtet

          Comment


          • #6
            Hvis du "rakker" ned på PG nå om dagen, da tror jeg neppe du blir særlig imponert over Soundstream som inngår i samme konsern som Kole og Power acoustics.

            Det med 2 x 20 watts amper er dessverre en saga blott. Hvorfor, ja kanskje pga forbrukere og marketing?
            ZX 450 = 4 x 18 watt, men dette var jo også innen CEA-2006 kom.

            Så jeg tror neppe vi kommer til å se noe slikt igjen.
            Mvh
            J. Holm
            www.b2audio.com
            http://facebook.com/b2audio

            Comment


            • #7
              de nye ref forsterkerene til soundstream skal vist være bra etter hva jeg har lest på div forum
              Cerwin Vega! Pioneer

              Comment


              • #8
                Jeg TROR at PG The One er litt mer en SQ forsterker, slik som RF T15kW. Mtp den kondis banken den har. Iforskjell til andre på den størrelsen.
                Correct me if im wrong.
                Runar E. Olsen ~ Moderator
                Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                Comment


                • #9
                  at forsterkerene før ble oppgitt til 2x20w,var vel pga av konkuranser?
                  volvo s60
                  vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
                  Member of VW Audi Club Norwegen

                  Comment


                  • #10
                    Hehe, 12kw og SQ passer ikke heeelt i samme setning..

                    Denne ampen er nok like bra eller tilnermet lik de fleste andre tilsvarende klasse-d forsterkere.. Ikke noe negativt ment med det!
                    Joakim Skovlund
                    dynaBel Tønsberg
                    Mobil: 943 55 200 - Epost:joakim@skovlund.no
                    www.dynabel.no -
                    dynaBel Tønsberg på Facebook

                    Comment


                    • #11
                      synd at den tid er borte.. husker kjempe godt åssen zx450 var gitt hatt mange av dem.. også zpa serien.. må si det var stass når di stakkers små forsterkerene der ristet liv i alt:-(
                      MVH
                      Hans Martin holtet

                      Comment


                      • #12
                        hehe har faktisk en PG QX4150 liggende har fått mye julig over årene av tidligere eiere
                        kan liste opp ting som den er utsatt for/gjort med forsterkeren som jeg vet om

                        1. alle terminaler er borret opp (gudene vite hvorfor)
                        2. Har vert spilt så hardt at det røk av chassie(ble en smule missfarget)
                        3. er loddet opp, utallige ganger, 13 ganger di siste 2 år
                        4. den har vært ufrivillig druknet (eier før meg rygget i en dyp grøft i fylla, som var like full som han, bagasjerommet var likeså etterpå ) annlegget sto å spilte mens bilen ble dregd opp
                        5. Har blitt brukt som hammer(bærer preg av dette)

                        etter alt dette så lever den enda, blir brukt den dag i dag

                        Specs: http://download.phoenixphorum.com/Ma...ome/qx-all.pdf
                        Last edited by HomeFunk; 11-10-2010, 00:27.

                        Comment


                        • #13
                          HomeFunk @ Pics or it didnt happen
                          Tor Martin Ølberg
                          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Tor Ølberg View Post
                            HomeFunk @ Pics or it didnt happen
                            kan ta bilder av den i morgen kansje, slik den ser ut nå

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Reimers View Post
                              de nye ref forsterkerene til soundstream skal vist være bra etter hva jeg har lest på div forum
                              Ja men man kan ikke si at en forsterker låter bra bare fordi mr. blood & crips skrev det på et forum, du har ikke hørt den og du vet ikke hvor svimete folka er som du siterer.

                              Comment

                              Working...
                              X