Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anlegg i Bmw e23

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Anlegg i Bmw e23

    Hei!
    Har planer om å gå til innkjøp av anlegg til en Bmw e23. Siden bagasjerommet er tett sliter jeg litt med hvilken kasse jeg bygge og hvilke element jeg skal velge. Tenker kanskje 2x12" i portet kasse er det som er mest aktuellt. Trenger også en forsterker som kan drive subbene. I tillegg til dette, trenger jeg også et brukbart frontsett og evt. høytalere i hattehylle. Har en 4 kanals forsterker (2000w) og Pioneer Spiller fra før.

    Noen som kan sette opp et forslag til hva jeg bør handle inn?
    Har planer om å bruke ca. 15-20.000,-

    På forhånd Takk!

    -Aarseth

  • #2
    Enkleste måten og få lyd inn i bilen fra sub er vell og føre portene fra subkasse gjennom hatthylla gjennom noen hull der, som du kan sjule ved hjelp av noen høytaller-gitter

    kan du skrive opp hvilken forsterker du har? så er det lettere og finne passende subber osv. til den

    Og som du sier selv så er portet kasse det mest aktuelle for deg
    - 94' VW Passat 1,9TDK
    (Sony Xplod CDX-GT430U, Fusion EN-SW15 (250wrms), Fusion RE-AM45020 (2x90w (brokoblet til 1x250w), 4x Fusion EN-FR6530 (2-veis 6,5" - 55wrms)
    På utkikk etter nytt!

    Comment


    • #3
      Så det du anbefaler er at bassene spiller i den tette bagasjen og portene inn i cupe`n? Slik at det er portene du sitter å lytter til?

      Btw fett med gammel bimmer

      Comment


      • #4
        Brukte denne metoden på min forrige bil, e34, funka greit. Er åpen for andre forslag å få lyd inn i cupéen. Helst ikke gjennom skiposehullet, da setet i midten blir endel brukt

        Forsterkeren jeg har er meningen at skal drive frontsett og eventuellt hattehylle om nødvendig. 100wrms pr. kanal (ca. 350wrms om jeg brokobler)
        Det jeg trenger forslag til da er altså:
        - 2x12" subber
        - Forsterker til subbene (monoblokk?)
        - Frontsett
        - Evt. hattehylle om det er nødvendig

        Har som sagt et budsjett på ca. 15-20000.

        En kombo som spiller høyt og klart )

        På forhånd takk!

        - Aarseth

        Comment


        • #5
          Det er vel en dårlig løsning med bass spillende i bagasjen med portene opp i hatthylla. Bandpass er vel bedre kasse til dette. Alternativt ha en vanlig kasse i bagasjen og sette ett par refleks rør ENDER (ikke rør bare konen i enden) i hatthylla.
          Ole Petter Holelien
          Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
          Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
          Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

          Comment


          • #6
            Driver å ser litt på Kicker L7 nå, noen som har det og vil anbefale det?
            Evt. hvorfor, hvorfor ikke?

            På forhånd takk!

            Comment


            • #7
              Ingen som har Kicker oppsett her på forumet?

              Comment


              • #8
                Miniboom har kicker forsterkere. Og har, eller har prøvd subbene.
                Runar E. Olsen ~ Moderator
                Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                Comment


                • #9
                  bumber denne.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Aarseth View Post
                    Ingen som har Kicker oppsett her på forumet?
                    jeg har comp vr 2*12", dunker bra
                    er til salgs http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=12094

                    Comment

                    Working...
                    X